Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teillä kokemusta, että täit ei käsittelyn jälkeen kuolekaan?

Vierailija
02.11.2020 |

Nuoremmalla lapsella, joka oli perheemme täitartunnan aiheuttaja, oli aamulla vielä neljännen käsittelyn jälkeen eläviä täitä päässä. Nyt kävin hakemassa apteekista toisen merkkistä ainetta.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet myös kammannut saivareet pois? Niistä tulee muuten uusia täitä, shampoot ei saivareita yleensä tapa.

Vierailija
2/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai olet myös kammannut saivareet pois? Niistä tulee muuten uusia täitä, shampoot ei saivareita yleensä tapa.

Ei ne saivareet kyllä kampaamalla lähde. Mä soitin eilen apteekkiin ja kysyin neuvoa, ja farmaseutti sanoi, että pitäisi vaikuttaa saivareihinkin. Meillä muilla siis täitä ei ole löytynyt, vaikka toisella lapsella on kyllä hieman saivareitakin hiuksissa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukka pois, jo lähtee.

Vierailija
4/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tukka pois, jo lähtee.

Leikkasin jo ihan lyhyeksi, mutta en kyllä kokonaan halua tukkaa leikata. Tänään kokeillaan tuota toista ainetta.

Meillä on ollut kerran aiemminkin täitartunta, ja silloin kyllä lähti kahdella pesulla. Silloinkin nuorin lapsi oli nk. nollapotilas.

Ap

Vierailija
5/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että täti 😱

Vierailija
6/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä oon joutunut aina käsittelyn jälkeen käymään noin kahden viikon ajan pään läpi joka päivä, leikannut / nyppinyt pois hiukset, joissa saivareita ja etsinyt kuoriutuneita täitä -> tarvittaessa uusintakäsittely. Ei oo käynyt mielessäkään, että pelkkä täishampoolla pesu riittäisi.

Vierailija
7/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä vuodevaatteet ja sohvat.

Me siirryimme muualle nukkumaan puhtaisiin peteihin, kunnes täit vuodevaatteita häviävät. Sohviakan ei käytetty.

Meillä on ollut kolmeen kertaan täitä. Käytimme täit tukahduttavaa ainetta.

Saivareita en etsinnöissä koskaan havainnut. Täitkin löytyi vain täikammalla.

Vierailija
8/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä oon joutunut aina käsittelyn jälkeen käymään noin kahden viikon ajan pään läpi joka päivä, leikannut / nyppinyt pois hiukset, joissa saivareita ja etsinyt kuoriutuneita täitä -> tarvittaessa uusintakäsittely. Ei oo käynyt mielessäkään, että pelkkä täishampoolla pesu riittäisi.

Mä käsittelin ekan kerran keskiviikkona ja eilen illalla oli neljäs kerta. Joka päivä oon etsinyt ja kammannut täitä pois.

Ap

Vierailija
9/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä vuodevaatteet ja sohvat.

Me siirryimme muualle nukkumaan puhtaisiin peteihin, kunnes täit vuodevaatteita häviävät. Sohviakan ei käytetty.

Meillä on ollut kolmeen kertaan täitä. Käytimme täit tukahduttavaa ainetta.

Saivareita en etsinnöissä koskaan havainnut. Täitkin löytyi vain täikammalla.

Oon vaihtanut lakanat ja sohvia on vaihdeltu. Mutta huom. meiltä kaikilta muilta hävisi ekan pesun jälkeen täit kokonaan. (Ja lukemani perusteella nuo sohvat. sängyt ja muut eivät ole hyviä paikkoja täiden leviämiseen.)

Ap

Vierailija
10/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kammattu täikammalla joka päivä parikin kertaa ja siltikin aina joku saivare löytyy. Ja ne täit on niin vikkelä liikkeisiä että aika kauan sain kammata lapsen tukkaa että löysin ensimmäistäkään elävää täitä. Se kampaaminen on kaiken a ja o. Sitä pitää vaan jaksaa tehdä ihan joka kohtaan päätä ja päänahkaa pitkin pitää kammata. Täikampa tulee esim. Bevimedin mukana.

Vierailija
11/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan kammattu täikammalla joka päivä parikin kertaa ja siltikin aina joku saivare löytyy. Ja ne täit on niin vikkelä liikkeisiä että aika kauan sain kammata lapsen tukkaa että löysin ensimmäistäkään elävää täitä. Se kampaaminen on kaiken a ja o. Sitä pitää vaan jaksaa tehdä ihan joka kohtaan päätä ja päänahkaa pitkin pitää kammata. Täikampa tulee esim. Bevimedin mukana.

Mä kyllä löydän niitä täitä ihan hyvin, mutta se kampa ei tunnu kyllä irrottavan niitä hyvin. Cocktail-tikulla oon ronkkinut niitä päästä.

Ap

Vierailija
12/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile tosiaan vaihtaa merkkiä. Meillä kuoli saivareetkin kahdella eri tartuntakerralla. Molemmilla kertaa käytin eri merkkiä.

Saivareira on todella vaikea saada kampaamalla pois hiuksista. Meillä tytöllä on paksut, karheat ja pitkät hiukset. Mikään kampaaminen ei onnistunut, vaan oli jakaus jakaukselta mentävä läpi ja leikattava löytyneet saivareet irti. Ensimmäisen viikon ajan kävin joka päivä, seuraavat pari viikkoa joka toinen päivä. Silti viisi viikkoa tartunnasta löytyi kuolleita saivareita. Ja kuka olisi kammannut minun hiukseni tarkasti? En tiedä, mitä olisimme tehneet, jos shampoo ei olisi tappanut myös saivareita.

Vierailija
13/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeile tosiaan vaihtaa merkkiä. Meillä kuoli saivareetkin kahdella eri tartuntakerralla. Molemmilla kertaa käytin eri merkkiä.

Saivareira on todella vaikea saada kampaamalla pois hiuksista. Meillä tytöllä on paksut, karheat ja pitkät hiukset. Mikään kampaaminen ei onnistunut, vaan oli jakaus jakaukselta mentävä läpi ja leikattava löytyneet saivareet irti. Ensimmäisen viikon ajan kävin joka päivä, seuraavat pari viikkoa joka toinen päivä. Silti viisi viikkoa tartunnasta löytyi kuolleita saivareita. Ja kuka olisi kammannut minun hiukseni tarkasti? En tiedä, mitä olisimme tehneet, jos shampoo ei olisi tappanut myös saivareita.

Mun lapsella oli alle 5 cm pitkät hiukset, jotka leikkasin nyt lyhyemmäksi, mutta ne ovat paksut ja karkeat, varmasti tuo on kiitollisin elinympäristö täille.

Farmaseutti suositteli Orionin valmistetta, jota nyt tänään sitten kokeillaan. Tosiaan edellisellä kerralla, kun täitä oli, tuo Paranix kyllä auttoi hyvin.

Ap

Vierailija
14/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oppikirjaesimerkki siitä, että loiskanta tulee vastustuskykyiseksi myrkylle.

Vaihda eri valmisteeseen (siis eri myrkky).

Vierailija
15/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli yläasteella täitä. Pistettiin sitä tököttiä monta kertaa ja ihan paniikissa kampasin niitä pirulaisia päästäni. Myös siivottiin joka paikka huolelisesti mutta aina tuli uusiksi. Olin 14v  ja hetken jo pyytänyt, että saisin värjätä hiukset. Lopulta sain luvan kun vetosin, että ehkä ne täit kuolee samalla :D Ja näin tosiaan oli. Aikamoista myrkkyä siis.

Nykyään en värjää enää hiuksiani.

Vierailija
16/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan oppikirjaesimerkki siitä, että loiskanta tulee vastustuskykyiseksi myrkylle.

Vaihda eri valmisteeseen (siis eri myrkky).

Nykyaikaisissa täisampoissa ei ole myrkkyä, vaan niiden teho perustuu siihen, että ne tukehduttavat täit ja saivareet.

Ap

Vierailija
17/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kyllä löydän niitä täitä ihan hyvin, mutta se kampa ei tunnu kyllä irrottavan niitä hyvin. Cocktail-tikulla oon ronkkinut niitä päästä.

Ap

No voi harmi. Meillä niitä saivareita on jäänyt kampaan kiinni paljon. Kampaustekniikka on ehkäpä sellainen vähän "raastavampi" tyyli.

Vierailija
18/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsella oli alle 5 cm pitkät hiukset, jotka leikkasin nyt lyhyemmäksi, mutta ne ovat paksut ja karkeat, varmasti tuo on kiitollisin elinympäristö täille.

Farmaseutti suositteli Orionin valmistetta, jota nyt tänään sitten kokeillaan. Tosiaan edellisellä kerralla, kun täitä oli, tuo Paranix kyllä auttoi hyvin.

Ap

Jos on noin lyhyet jo valmiiksi, leikkaisin 3mm siilin. Kaikista helpoin ja halvin tapa. Muutama kuukausi, niin hiukset ovat kasvaneet takaisin.

Vierailija
19/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täishampookäsittelyn lisäksi täikampa ja kampaus 2 viikon ajan päivittäin.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Vierailija
20/30 |
02.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täishampookäsittelyn lisäksi täikampa ja kampaus 2 viikon ajan päivittäin.

https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk0…

Se kampa tulee siinä sampoossa mukana ja olen tosiaan tehnyt sitä kampausta päivittäin, jopa 2 kertaa.

Ap