Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin syödä avokadoa, mutta mitä siitä voi valmistaa?

Vierailija
16.02.2014 |

On aika tuntematon ruoka-aine minulle.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos googlaisit sanayhdistelmällä "avokado resepti"? Avokadoa syödään useimmiten sellaisenaan esim. leivän päällä tai salaatissa. Sopii hyvin myös smoothieen. Aloita kokeilu näillä! 

Vierailija
2/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta avokado on parasta ihan sellaisenaan esim. välipalana. Päälle voi sirotella myös ihan kevyesti suolaa tai laittaa vähän wasabia tms.

Avokadon pitää tietysti olla sopivan kypsä – raakana se maistuu puulle ja ylikypsänä (eli kun sisus on tummunut) se näyttää niin ällölle, etten ole edes uskaltanut maistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan sellaisenaan yleensä. Joskus guacamolena.

Vierailija
4/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit laittaa salaatteihin siinä missä muutakin, esim. Tomaatin, kurkun, lehtisalaatin, oliivien, sipulin ja fetan kanssa tulee kiva perussalaatti :)

Itse teen miehelle ja itselleni iltapalavoileipiä, joihin tulee ruispalan päälle levitettä, raejuustoa, avokadoa (jonka päälle ripaus suolaa ja mustapippuria) ja kinkkuleike päälle. Nam!

Mainion avokadopastan ohje:

http://www.hs.fi/ruoka/reseptit/Avokadopasta/a1349878626924

:-)

Vierailija
5/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin avokado on kypsä, kun se painaessa hieman joustaa. Jos aloitat avokadourasi raa'alla avokadolla, se ei varmasti houkuttele maistamaan uudestaan. Avokadopasta nyt ainakin on hyvää: http://www.makuja.fi/reseptit/avokadopasta-a-la-alexander-gullichsen/

Tai laita hyvän vaalean leivän päälle tomaattia, pekonia, majoneesia ja avokadoa. 

Vierailija
6/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän mm. leivänpäällisenä levitteen sijaan.

Vierailija
7/7 |
16.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän avokadosta eniten sellaisenaan. Puoliksi, kivi pois, hiukan sitruunamehua päälle, ja sitten lusikalla suuhun. Salaattiin laitan joskus, ruokiin en koskaan, sillä se on minun makuuni liian paksua ja rasvaista ruokiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi