Älkää ostako tekokuituisia neuleita
Välttäkää neuleita, joissa on akryyliä ja polyamidia. Niitä on kaupat pullollaan, ne näyttää ihanilta ja ovat huokeita, mutta nukkaantuvat heti. Jos ihmiset lakkaisivat niitä ostamasta, saisimme laadukkaampia myyntiin...
Kommentit (34)
Kyllä ne minulla kestävät vuosia. Salaisuus on siinä, ettei ole koko ajan pesemässä niitä pesukoneessa. Nykyään ihmiset heittävät paidat ja housut pesukoneeseen yhden käyttökerran jälkeen ja sitten ihmetellään, kun ne nukkaantuvat ja menettävät muotonsa niin nopeasti.
Kuule minä ostan just sellaisen vaatteen mistä minä pidän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne minulla kestävät vuosia. Salaisuus on siinä, ettei ole koko ajan pesemässä niitä pesukoneessa. Nykyään ihmiset heittävät paidat ja housut pesukoneeseen yhden käyttökerran jälkeen ja sitten ihmetellään, kun ne nukkaantuvat ja menettävät muotonsa niin nopeasti.
Nukkuatuu käytössä. Ei tarvitse edes pestä akryylineuletta.
Ei kaikilla ole varaa ostaa mitään kokovillaisia 200 euron neuleita.
Akryylineuletta ei tarvi edes pestä jotta se nyppyyntyisi. Pelkkä käyttökin tekee nuhjuisen näköiseksi. En koske tuohon sontaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta nukanpoistaja.
En osta enkä ole ostanut vuosiin. On muuten hankala löytää hyviä vaatteita. Varsinkin köyhänä.
Vierailija kirjoitti:
Satasellakin saa kestävän. Eikä ole käyttökelvoton seuraavana talvena.
Niin että pitäs ostaa aitoa villaa? Ei tule kuulonkaan kun villasta tulee allergia näppylät ja kutinat. Ostan ihan mitä haluan ja mikä tuntuu hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta nukanpoistaja.
Ei se auta kun neule päällä saa sähköiskuja ja hiukset nousevat ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta ja nämä keinokuidut fleecet ja softshell-tuotteet päästävät joka pesussa tuhansia mikromuovipalasia viemäriin ja sitä kautta mereen. Siis syömme vaatteemme ja jopa tupakantumpit, koska ne puolestaan huuhtoutuvat kadulta suodattomattomina mereen.
Onneksi niitä fleecejä yms tarvitsee harvemmin pestä. En ole kaikkia pessyt koskaan vielä.
Nimenomaan PITÄÄ ostaa keinokuituista, koska villateollisuus on eläinten riistämistä pahimmillaan. Karitsoja tehtaillaan "villakoneiksi" miettimättä lainkaan, onko se eläinarvon mukaista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Alesta löytää halvemmallakin. Just ostin merinovillaneuleen 40€.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan PITÄÄ ostaa keinokuituista, koska villateollisuus on eläinten riistämistä pahimmillaan. Karitsoja tehtaillaan "villakoneiksi" miettimättä lainkaan, onko se eläinarvon mukaista elämää.
No tämä on vain välivaihe, kunnes aletaan tuottamaan villaa muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satasellakin saa kestävän. Eikä ole käyttökelvoton seuraavana talvena.
Olisi kiva omistaa useampikin neule kuin yksi. Ei ole varaa ostaa kolmea satasen neuletta.
Olen villalle allerginen, menenkö alasti?
Harmi että jopa puuvillahupparit ovat toisinaan nopeasti nyppyyntyviä. Miten sekin on mahdollista? Kasarilla ostetut collegeni kestää mitä vaan eikä nyppyynny.
Yksikin kauppa mainostaa mukavia, pehmeästä materiaalista tehtyjä neuleita ja halpoja. Yritän olla ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jo 100 eurolla saa vaikka Suomessa tehdyn merinoneuleen.
https://www.northoutdoor.com/tuote/kaski-naisten-villapaita-2/
Totta ja nämä keinokuidut fleecet ja softshell-tuotteet päästävät joka pesussa tuhansia mikromuovipalasia viemäriin ja sitä kautta mereen. Siis syömme vaatteemme ja jopa tupakantumpit, koska ne puolestaan huuhtoutuvat kadulta suodattomattomina mereen.