Kuinka nopeasti Viking Linen iso risteilijä ajaisi lähimpään Iso-Britannian rannikkokaupunkiin?
Kommentit (20)
Sinällään ihan kiinnostava ajatus, voisihan sitä risteilyllä muuallekin kuin Tallinnaan ja Tukholmaan.
40 km/h on matkavauhti. Kai tuonne tulee jotain 2000 km matkaa, joten kyllä se saattaisi riittäisi.
Tuskin riittäisi, tai aika kovaa vauhtia saisi mennä. Pohjois-Saksan rannikollekin kestää laivalla jo noin 30 tuntia. Sitten pitäisi vielä kiertää Tanska ja ylittää myrskyisä Pohjanmeri.
Golf-virta on mennessä vastainen, tullessa myötäinen. Voi vaikuttaa jonkin verran matkanopeuteen.
Pääsiskö jostain tanskasta tai norjasta lautalla brittein saarille? Onko siellä semmosta reittiliikennettä?
Vierailija kirjoitti:
Tuskin riittäisi, tai aika kovaa vauhtia saisi mennä. Pohjois-Saksan rannikollekin kestää laivalla jo noin 30 tuntia. Sitten pitäisi vielä kiertää Tanska ja ylittää myrskyisä Pohjanmeri.
Kielin kanavasta läpi.
Pohjoinen meri on muuten Itämeren oikea nimi . Idänmeri on Arabiassa Israelista itään . Ehkä saadaan palautettua oikea nimi . Viipurin lähellä on Suomen pohja oikea historiallinen nimi . Nord on pohjoinen . Sjö on meri . Oikeasti nimiä on muutettu . Kuten kuningatar Kristiinan kaupunki jota kutsutaan jakopin kaupungiksi ryöstäjien nimellä . Kristiina sen perusti alunperin . Tanskalaiset ja ruotsalaiset kuninkaalliset perusti kaupunkeja täälläkin . Idästä tuli ryöstäjä . Kyllä muuten ollaan sitä mieltä että keskisuurella ei isolla laivalla voisi seilata Tanskaan ja Englantiin eikä aina Lontooseen vaan muualle missä voi lomailla luonnossa tehdä ostokset ja tulla takaisin .
Vierailija kirjoitti:
Pääsiskö jostain tanskasta tai norjasta lautalla brittein saarille? Onko siellä semmosta reittiliikennettä?
Molemmista pääsee. Useista kaupungeista Norjasta ja Tanskasta. Norjasta ainakin kymmenestä kohdasta ja Tanskasta neljästä satamasta. Hinnat alkaen Tanskasta vitosen, Norjasta kympin tai kymppejä. Molemmista maista pääsee myös junalla siten että junasta noustaan vasta laivassa ja laivan saapuessa satamaan maihin mennään junalla kuin metrolla.
Opiskelin englannissa ja matkailun silloin paljon autolla ja junilla. Nuo ylitykset on halpoja. Laivoissa hienoja ja aika tylsiä mutta karkit ja alkoholit kyllä vähintään ruotsinlaivatasoa kun ovat iso bisnes laivayhtiöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiskö jostain tanskasta tai norjasta lautalla brittein saarille? Onko siellä semmosta reittiliikennettä?
Molemmista pääsee. Useista kaupungeista Norjasta ja Tanskasta. Norjasta ainakin kymmenestä kohdasta ja Tanskasta neljästä satamasta. Hinnat alkaen Tanskasta vitosen, Norjasta kympin tai kymppejä. Molemmista maista pääsee myös junalla siten että junasta noustaan vasta laivassa ja laivan saapuessa satamaan maihin mennään junalla kuin metrolla.
Opiskelin englannissa ja matkailun silloin paljon autolla ja junilla. Nuo ylitykset on halpoja. Laivoissa hienoja ja aika tylsiä mutta karkit ja alkoholit kyllä vähintään ruotsinlaivatasoa kun ovat iso bisnes laivayhtiöille.
No ei pääse Tanskasta eikä Norjasta. Ehkä rahtilaivalla, mutta ei varsinaisella matkustajalaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Pääsiskö jostain tanskasta tai norjasta lautalla brittein saarille? Onko siellä semmosta reittiliikennettä?
Pääsee tietysti mutta nopeinta on lentää . Norjasta ei paljon ole koska rannikko on hirveän korkeaa vuoristoa . Oikeita vuoria . Norjassa on muuten tulivuoria . Jäähtynyt mutta toimii . Ranskassa on tulivuoria . Mitä jos ne alkaa toimia . Tanskaan on siirtynyt rosvoja suuria joukkoja ja Ranskaan mistä he ryöstäen väkisin tunkeutuu Englantiin asti .mm.ryöstämällä kuorma autoja rekkoja väkivalloin . Sen takia on hyvä että rajat menee kiinni ja heidät palautetaan omiin maihinsa ryöstelemään siellä . Hiekka aavikolle .
Pitäisi olla tunneli Helsingistä Lontooseen!
Sodoman ja Gomorra syntiset rosvot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsiskö jostain tanskasta tai norjasta lautalla brittein saarille? Onko siellä semmosta reittiliikennettä?
Pääsee tietysti mutta nopeinta on lentää . Norjasta ei paljon ole koska rannikko on hirveän korkeaa vuoristoa . Oikeita vuoria . Norjassa on muuten tulivuoria . Jäähtynyt mutta toimii . Ranskassa on tulivuoria . Mitä jos ne alkaa toimia . Tanskaan on siirtynyt rosvoja suuria joukkoja ja Ranskaan mistä he ryöstäen väkisin tunkeutuu Englantiin asti .mm.ryöstämällä kuorma autoja rekkoja väkivalloin . Sen takia on hyvä että rajat menee kiinni ja heidät palautetaan omiin maihinsa ryöstelemään siellä . Hiekka aavikolle .
Miten niin tietysti? Todellisuudessa ei pääse.
Siis pääseekö vai eikö pääse? Kumpi teistä puhuu pas-kaa?
Ruotsista kin pääsee kivasti autolautalla Englantiin. Olemme tuolla Stenalla menneet asuntoauton kanssa. Takaisin tultiin myös Stenalla tanskan kautta
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.stenal…
Totta tuo että hyvät myymälät laivoissa noissa
Vierailija kirjoitti:
Siis pääseekö vai eikö pääse? Kumpi teistä puhuu pas-kaa?
Ei pääse. On päässyt aiemmin, mutta kaikki reitit on lopetettu. Manner-Euroopasta Hollannista, Belgiasta ja Ranskasta menee matkustajalaivoja Britteihin.
jatkuvastihan suomessa käy risteilyaluksia, eivätkä ne tänne muuta reittiä pääse kuin tanskan ohi.
eism. nopealla googlauksella selviää, että south hampton-helsinki-pietari-south hampton ristelily kestää 14 vrk, iteninaryn mukaan matka south hamptonista kööpenhaminaan kestää vuorokauden ja köpenhaminasta tukholmaan vuorokauden ja sieltä helsinkkiin vuorokauden. Eli 3 vrk yhteensä.
vaikea ehkä löytää risteilya, jossa seilattaisiin suoraa kyytiä suomesta s-hamptoniin, mutta jos löytyisi, niin ehkä matka-aika olisi pari vrk.
Kannattaa soittaa Viking Linelle ja kysyä. Niillä on varmaan jotkut aikataulut ja suunnitelmat olemassa. Ei sellainen laiva voi päättää yksikseen alkaa posottamaan täysillä vilkasliikenteisen meren ja salmen läpi.
Lähtisin kyllä heti matkaan jos tuollainen risteily järjestettäisiin, tanskaankin olisi kiva risteillä.
Ei