Takertuva poikalapsi 10kk
Apua hyvät kanssasisaret! Meidän poika pian 11kk poika alkoi 8kk iässä ne " vieroitusoireet" äidistä - mikä kai kuuluu ikään noin parin kk ajan. Mutta hänellä ei ole mennyt ohi. Hän ei huoli kenenkään muun syliä, konttaa perässä ja marisee,kitisee, itkee suoraa huutoa - tahtoo syliin. Ei viihdy lainkaan missään muualla. En saa tehtyä mitään, lapsi alkaa olla todellakin rasittava, vaikka niin kovasti häntä rakastankin. Jos en ole kotona, asiat vähän paremmin - isänkin seura kelpaa. Mutta heti kun näkee edes vilauksen minusta, alkaa karjunta. ARGH! Hermot alkaa mennä... Esikoisemme tytär 3v oli aivan toisenlainen ja olen ihmeissäni tämän jäpän kanssa. Onko kenelläkään vastaavaa takertujaa? Miten on mennyt ohi vai onko?!
Kommentit (2)
Poika nyt 1v ja tilanne hiukan paranemassa. Yhdessä vaiheessa kukaan muu kuin minä en kelvannut turvaksi ja oli tosissaan hermo tiukalla kun en saanut mitään tehtyä. Koko ajan ihan ihossa kiinni eikä isä kelvannut ollenkaan. Jos oli kahdestaan jonkun muun kanssa kaikki oli hyvin mutta kun näki minut tai kuuli ääneni niin kauhealla hädällä äkkiä minun luokseni. Tilanne hiukan parani kun lähestyttiin 1vuotta ja hän oppi kävelemään. Lisäksi se että hän lähti isänsä, kummitätinsä, mumminsa kanssa kahdestaan jonnekin auttoi asiaa. Jos meillä oli joku kylässä hän vain takertui minuun eikä halunnut " seurustella" /leikkiä muiden kanssa. Nyt hän on onneksi tullut sosiaalisemmaksi eikä ole enää niin takertuvainen. Mutta kyllä äidin syli silti on tärkein hänelle =)!
Toivon että teilläkin pikkuhiljaa helpottaa, tiedän täsmälleen miltä sinusta tuntuu... tsemppiä ja hyvää kesän jatkoa!
- Maiskis & pikku takiainen ;)
Moi!
meillä nyt 1v tyttö, ja aivan sama meno jatkunut jo kuukausia. Alkoi tosin jo vierastamaankin vieraita n. 4 kk iässä, ja siitä vaan pahentunut. En kyllä keksi mitään, mikä auttaisi, vain minä ja mummo kelvataan, ja isä silloin, kun minä en ole paikalla. meillä ollut kyllä sairastelua, korvatulehduksia ja nyt tutkitaan allergioita, mutta silti.. Joskus virkeänä tekee muutakin kuin roikkuu lahkeessa, mutta heti kun väsy iskee tms. niin meno vaan karkaa käsistä. Meinaa jo mennä hermo myös. Lisäksi tarha pitäisi aloittaa lokakuun alussa, mitähän siitä seuraa.. Koita jaksaa, elän hengessä mukana!