Minkä ikäisenä lapsenne oppi kirjoittamaan nimensä?
Meillä tyttö huhtikuussa neljä ja oppi pari viikkoa sitten.. Kaverini lapsi oli oppinut kuulemma jo 2-vuotiaana.
Itse olin oppinut joskus 4-5-vuotiaana ja opin myös 5-vuotiaana lukemaan..
Kommentit (27)
Meillä poika oppi 3-vuotiaana. Tyttö taisi olla jo 5.
Poika oppi lukemaan 4-vuotiaana, tyttö 7 v.
Kyllä se nimen ulkoasukin vaikuttaa..
Mia oppi noin kolmevuotiaana.
Maximillian tarvitsi vielä eskarissakin apuja.
Ollessani päiväkodissa harjoittelussa siellä 4v kirjoitti oman ja veljensä nimen sekä luki lyhyitä sanoja (vedin siis joitakin ihan hatusta, sattumaa jos oli kotona opetellut juuri samoja). Eräs toinen 4v oppi kirjoittamaan nimensä juurikin nimilappua matkimalla, ei siis välttämättä osannut kirjaimia edes.
Esikoinen 2,5 v, nimessä kolme kirjainta. Muut kaksi lasta 3 v, nimissä viisi kirjainta.
3-vuotiaana. Eikä opetettu, vaan itse oppi.
Ap tässä, niin siis kohta 4 v tyttäreni nimi on Aurora ja pojan nimi on nelikirjaiminen (en siis paljasta ettei tunnisteta). Poika ei osaa vielä ilman nimilappua, mitä en ymmärrä.
Tyttö ei tarvitse nimilappua enää.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:10"]Meillä tyttö huhtikuussa neljä ja oppi pari viikkoa sitten.. Kaverini lapsi oli oppinut kuulemma jo 2-vuotiaana.
Itse olin oppinut joskus 4-5-vuotiaana ja opin myös 5-vuotiaana lukemaan..
[/quote] Nimen kirjoittaminen 2-4 vuotiaana on sanakuvan tunnistamista ja sen jäljittelyä. Paljon hienompaa on ihastella vapaata piirrosjälkeä ja värien käyttöä ja sitä hauskuutta kun paperille piirrellään.