Ettekö käytä paistinpannussa kantta? Kaikki rasva roiskuu ties minne?
Olen ihan ihmeissäni kun paistinpannuihin ei saa kansia. Mielestäni sitä pitäisi ehdottomasti käyttää. Mikä mättää keittiökokemuksissani kun olen tätä mieltä? Minulla ei keittiössä ole rasvat roiskuneet kaikkialle. Nyt olen ihmeissäni kun kaupasta ei löydy paistinpannuuni sopivaa kantta.
Kommentit (8)
En käytä, koska haluan että vesi päösee haihtumasn paistaessa pois. Pesen sitten roiskeet pois, ei ole iso homma induktioliedellä.
Paistan pakasteevihannekset ilman kantta, sillä huomasin että ne jäivät ikävän lötköiksi sen pannun sisään kertyneen kosteuden takia.
Rasva roiskuu paistovaiheessa, ei haudutusvaiheessa. Laitatko siis pihviäkin paistaessa aina kannen päälle? Itse käytän kantta ainoastaan hauduttaessa, jos haluan pitää nesteet mahdollisuuksien mukaan mukana, eikä antaa höyrystyä pois...
Haloo... roiskesuoja! Höyry pääsee ulos, rasva ei. Hintaa 4e.
Oon varmaan huono ruoanlaittaja, en juurikaan jätä niitä ruokia pannulle sillai köllöttelemään että ehtisi siinä kantta välillä käyttää. Jos joku tomaattikastike muhii niin ehkä silloin tulee käytettyä. Saahan niitä roiskeläppiä ostaa erikseenkin.
Taitaa yhteen pannuun meillä olla kansi.
Miten te tumpelot saatte sen rasvan roiskumaan ympäriinsä? Käytätte ilmeisesti liian korkeaa lämpötilaa. Solussa sai hinkata aina hellaa ja ympäröiviä tasoja toisten jäljiltä, ja vuokrakämpissä saa muuttaessa aina hinkata keittiössä kaiken astiakaapista lähtien, kun sitä rasvaa on joka paikassa. Miten te onnistutte?! Minulla ei roisku juuri koskaan, saati sitten hellaa pidemmälle.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 21:15"]
Miten te tumpelot saatte sen rasvan roiskumaan ympäriinsä? Käytätte ilmeisesti liian korkeaa lämpötilaa. Solussa sai hinkata aina hellaa ja ympäröiviä tasoja toisten jäljiltä, ja vuokrakämpissä saa muuttaessa aina hinkata keittiössä kaiken astiakaapista lähtien, kun sitä rasvaa on joka paikassa. Miten te onnistutte?! Minulla ei roisku juuri koskaan, saati sitten hellaa pidemmälle.
[/quote]
Samoin, osaan paistaa ilman hirveitä roiskeita, no joku letunpaisto nyt vähän roiskutttaa mutta ei häiritsevän paljoa, helppohan tuo on siivota pois.
Voi roiskuu vähiten paistorasvana.
Osta roiskesuoja kannen sijasta.