Sisareni 130kg, minä 71kg - sama ammatti, sama työhistoria, samat arvosanat - arvaa kumpi sai työpaikan?
Molemmat pääsimme haastatteluun, minä sain paikan. Yrityksen imagoon ei sovi lihavat ihmiset. Tunnen niin hyvin sisareni,, että ei ole jäänyt kiinni haastattelussa jne. Työskentelin yrityksessä. 4kk, läksin lätkimään - ohjaavat tosi tarkasti työntekijöiden toimintaa.
Kommentit (13)
Ehkä sun siskon persoona miellytti enemmän?
Tiimiin sopivuus ja persoona on about yhtä tärkeää kuin työkokemus.
Tuollaisen ylipainon vuoksi voi olettaa paljon sairauslomia ja muita terveyspoissaoloja. Eihän 130kg edes mahdu normaaliin toimistotuoliin, joten olis pitänyt heti alkaa erityisjärjestelyihin. Ihan oikea päätös.
Ylipaino on terveysriski. Usein töihin joissa pitää olla paljon pystyssä ja liikkeellä ei voida palkata ylipainoista, koska heille se olisi liian raskasta, nivelet paukkuu sen painon alla.
Turha siitä on ruikuttaa. Kaikki ei ole syrjintää ja jokainen voi pitää huolta omasta terveydestään ja painostaan.
Ymmärsikö toiseksi viimeinen kommentoija, että se ylipainoinen systeri EI saanut työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisen ylipainon vuoksi voi olettaa paljon sairauslomia ja muita terveyspoissaoloja. Eihän 130kg edes mahdu normaaliin toimistotuoliin, joten olis pitänyt heti alkaa erityisjärjestelyihin. Ihan oikea päätös.
Riippuu pituudesta. Mä oon 150kg ja normaali tuoli. Enkä ole pois juuri koskaan eli sama kuin muilla yksikössämme. Eli vaikka itse kärsin läskeistäni, niim työnanaja ei joudu kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sun siskon persoona miellytti enemmän?
Tiimiin sopivuus ja persoona on about yhtä tärkeää kuin työkokemus.
Ja se, joka ei miellyttänyt niin paljon sai paikan? Logiikka tämäkin.
Miksi et laihduta? 130 kg on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä just on täyttä paskaa. Ei työnantajalla ole mitään oikeuksia mitään "olettaa". Lihavuus ei tarkoita automaattisesti yhtään mitään - itse asiassa mun lihavin ystäväni on ainoa tuntemani ihminen, joka ei ole koko elämänsä aikana syönyt yhtään antibioottikuuria. Ei ole tarvinnut.
Onneksi hänen työnantajansa oli vähän fiksumpi.
Ja riippuu henkilön pituudesta ja ruumiinrakenteesta, mutta kyllä 130kg vielä mitä todennäköisemmin mahtuu ihan tavalliseen toimistotuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Ylipaino on terveysriski. Usein töihin joissa pitää olla paljon pystyssä ja liikkeellä ei voida palkata ylipainoista, koska heille se olisi liian raskasta, nivelet paukkuu sen painon alla.
Turha siitä on ruikuttaa. Kaikki ei ole syrjintää ja jokainen voi pitää huolta omasta terveydestään ja painostaan.
Tämä nyt vaan on täyttä baskaa. Sinä et toisen ulkonäön perusteella tiedä hänen terveydestään yhtään mitään.
Minä olen lihava, 40+, 120 kg, eikä mun nivelet pauku millään lailla, vaan oikein hyvin kantavat massani. Ystäväni on saman ikäinen painaa 65, ja hänellä on perinnöllisesti tilanne, että rusto on jo kulunut pois polvista, ja moni liikuntalaji on jo täysin poissuljettu. Äidiltänsä vaihdettiin tekonivelet polviin alle 50v iässä.
Mutta joo, on tosi fiksua kyllä tehdä päätelmiä toisten ulkonäön perusteella. Silleen tulee tosi hyvää jälkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha siitä on ruikuttaa. Kaikki ei ole syrjintää ja jokainen voi pitää huolta omasta terveydestään ja painostaan.Tämä nyt vaan on täyttä baskaa. Sinä et toisen ulkonäön perusteella tiedä hänen terveydestään yhtään mitään.
Minä olen lihava, 40+, 120 kg, eikä mun nivelet pauku millään lailla, vaan oikein hyvin kantavat massani. Ystäväni on saman ikäinen painaa 65, ja hänellä on perinnöllisesti tilanne, että rusto on jo kulunut pois polvista, ja moni liikuntalaji on jo täysin poissuljettu. Äidiltänsä vaihdettiin tekonivelet polviin alle 50v iässä.
Mutta joo, on tosi fiksua kyllä tehdä päätelmiä toisten ulkonäön perusteella. Silleen tulee tosi hyvää jälkeä.
Huijaat itseäsi jos väität ettei noin kovasta ylipainosta ole mitään haittaa terveydellesi. Ihan ajatellaan vaikka sydämen kantokykyä jne.
Mulla on 20 kiloa ylipainoa tullut kahteen vuoteen ja ainakin äkkiä lihonneena on nivelet kovilla ja kaikki paikat tosi helposti kipeinä. En kyllä satakiloinen ole, mutta painava ja läski.
Kerros enemmän, terveysasioitten perusteella ei saisi syrjiä.