Olen jo niin väsynyt tähän raskauteen!
Syntyisi jo! Sikiö on arviolta jo nelikiloinen ja oloni on jo viikkoja ollut kamala. En nuku ja nyt on flunssakin päällä.
Kommentit (15)
Usko pois niin vielä kaiholla ajattelet näitä aikoja kun lapsi oli masussa turvassa ;)
Kyllä se sieltä pian pullahtaa maailmaan ja jos alkaa olla viikot kasassa niin ala irroitella...siivoa, käy reippaalla kävelyllä, sauna ja seksiä.
Jos sinulla on vielä neuvola/lääkäri missä tehdään sisätutkimus niin pyydä että "sorkkivat" kunnolla niin alkaa supistella.
Minulla oli laskettuna päivänä lääkäri joka teki vähän ronskimman sisätutkimuksen ja vauva olikin heti seuraava aamuna kainalossa.
Hyvä niin ettei tarvinnut käynnistää koska vauveli oli myös nelikiloinen.
Koeta vielä hetki jaksaa, ei yksikään penska ole mahaan jäänyt;-)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:47"]
vauva se on.
[/quote]
No onko jossain määritelty jotain raskausviikkoa, jolla sikiöstä tulee vauva, vai perustuuko tuo sun purkauksesi pelkästään mututietoon?
Sikiöhän se lapsi on niin kauan kun vatsassa on, vai olenko ymmärtänyt jotain väärin? 38. viikko menossa ja kaikenlaista aktiviteettia on harrastettu. Nyt flunssa rajoittaa liikuntaa.
ap
Usko pois niin vielä kaiholla ajattelet näitä aikoja kun lapsi oli masussa turvassa ;)
[/quote]
Miksi?
vauva se on.
[/quote] http://fi.wikipedia.org/wiki/Sikiö
Hedelmöityksen jälkeen jakaantuvaa munasolua kutsutaan alkioksi. Sikiöllä tarkoitetaan siis alkion jälkeistä kehitysvaihetta syntymään tai kuoriutumiseen saakka. Ihmisen tapauksessa alkiota aletaan kutsua sikiöksi kahdeksan raskausviikon jälkeen.
Kun lapsi on nk. ulkona, on kaikenmaailman juttuja joita pelätä. Joskus olisi ihana sulloa kaikki lapset takaisin kohtuun turvaan.:)
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:55"]
Kun lapsi on nk. ulkona, on kaikenmaailman juttuja joita pelätä. Joskus olisi ihana sulloa kaikki lapset takaisin kohtuun turvaan.:)
[/quote]
Jaa, en minä ole näin kyllä koskaan ajatellut.
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:08"]
[/quote]
[/quote]
Omasta puolestani vaan sanoin, en ajatellutkaan puhuvani kaikkien suulla. Saa olla eri mieltä!
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:13"]
[/quote]
[/quote]
Omasta puolestani vaan sanoin, en ajatellutkaan puhuvani kaikkien suulla. Saa olla eri mieltä!
[/quote]
Sanoit kyllä, että "Usko pois niin vielä kaiholla ajattelet näitä aikoja kun lapsi oli masussa turvassa".
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:15"]
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 14:13"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanoit kyllä, että "Usko pois niin vielä kaiholla ajattelet näitä aikoja kun lapsi oli masussa turvassa".
[/quote]
Se en ollut minä :)
Voin kuvitella sun kypsyyden. Mulla 34+5 ja oon ollut jo pari viikkoa ihan loppu tähän, vaikka vielä pitäis jaksaa. Liitoskipuja on ollut rv 18 alkaen, viime viikot jo aivan helvetillisiä. Öisin ei saa nukuttua kun särkee ja jomottaa, kyljen kääntäminen on utopiaa. Onneksi en ole ollut töissä, olisin varmaan haudassa jo.
Ainoa miten voin lohduttaa, ja miten itse lohduttaudun, on se fakta, että tää ei kestä ikuisesti.
SIKIÖ, voi järki hoi! Kuka puhuu sikiöstä?! Ja lapsi justiin syntymässä jo! Milloin la?
[quote author="Vierailija" time="14.02.2014 klo 13:45"]
SIKIÖ, voi järki hoi! Kuka puhuu sikiöstä?! Ja lapsi justiin syntymässä jo! Milloin la?
[/quote]
Mikä se sitten on, jos ei sikiö?