Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tradenomi-opiskelija vs. lähihoitaja-opiskelija

Vierailija
13.02.2014 |

Mummoni käytös ärsyttää: hän pitää serkkuani, joka opiskelee lähihoitajaksi parempana kuin minua. Opiskelen siis liiketaloutta. Serkusta, sanotaan nyt vaikka Tiina, tulee mummon mukaan lähes lääkäri noilla opinnoilla. Osaahan serkku mitata verenpaineen ym. Kun taas minun opiskeluilla ei ole mitään arvoa, vaikka olen korkeakoulussa. Lopuksi vielä: serkku haki sairaanhoitajaksi, mutta ei päässyt edes pääsykokeisiin..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että arvostan ammattikorkea-aloista vähinten tradenomeja. Hienompi merkonomi susta vain tulee.

Vierailija
2/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummosi mielipide on niin tärkeä? Vanhat ihmiset luultavasti arvostavat enemmän fyysistä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tradenomi ja liiketalous ei oikeen sano yhtään mitään... hoitajista tietää mitä hommaan kuuluu.

Vierailija
4/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen olen sitä mieltä, että lähihoitaja tekee paljon tärkeämpää ja arvokkaampaa työtä kuin tradenomi, vaikkei korkeakoulututkinto olekaan.

Vierailija
5/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvän tähen, älä nyt mummosi mielipiteestä jaksa aikuinen ihminen piitata. Ja tosiasia lienee, että mummosi tarvitsee itse todennäköisemmin lähihoitajan palveluita kuin tradenomin. Ja tuota, onhan lähihoitajilla toki varmemmat työnsaantinnäkymätkin.

Vierailija
6/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:28"]

Edelleen olen sitä mieltä, että lähihoitaja tekee paljon tärkeämpää ja arvokkaampaa työtä kuin tradenomi, vaikkei korkeakoulututkinto olekaan.

[/quote]tää on totta, ja vielä enemmän mummon näkökulmasta ajateltuna!

Vierailija
7/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi=Prisman kassa

Vierailija
8/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeitä hommia molemmat. Tradenomit vaan yleensä tekee niitä suurelle yleisölle "näkymättömiä" töitä, ja eipä olisi monellakaan hoitajalla työpaikkaa missä niitä mummoja hoidella jos ei esim. tradenomit siellä taustalla niitä hallinnon ja talouspuolen hommia hoitelisi kuntoon.

Vierailija
9/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tätä ihmisten tradenomivihaa ja -pilkkaa:D omassa tuttavapiirissä useita tradenomeja ja kaikki ovat työllistyneet heti valmistuttuaan helposti ja hyväpalkkaisiin töihin, itseni mukaanlukien! Tradenomeille on todella paljon töitä, vaikka ilmeisesti muuta luullaan.

Vierailija
10/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tradenomitaustainen KTM ja työskentelen talous- ja rahoitusjohtajana sekä johtoryhmässä. Voiko lähihoitaja kouluttautua lääkäriksi?

Vierailija
11/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mummolle oli aina serkkupojat tärkeämpiä kuin minä ja siskoni. Me, tytöt, kävimme siivoamassa, kaupassa, lääkärissä mummon kanssa, syöksyimme paikalle kun mummo "teki kuolemaa", mentiin keittämään kahvit kun "omaiset" eli serkkupojat tuli pari kertaa vuodessa mummoa katsomaan. Tästä huolimatta mummo oli rakas ja myös me mummolle tärkeitä, mutta 1911 syntynyt arvosti vaan miehiä enemmän ja serkut osasivat arvostaa meitä mummon "omaisina".

Vierailija
12/12 |
13.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.02.2014 klo 22:49"]

Olen tradenomitaustainen KTM ja työskentelen talous- ja rahoitusjohtajana sekä johtoryhmässä. Voiko lähihoitaja kouluttautua lääkäriksi?

[/quote]

Tietenkin, vaikka KTT:ksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme