Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkyttävä kokemus lääkärillä

Vierailija
12.02.2014 |

Olen asian jo käsitellytkin omassa mielessäni ja puhunutkin siitä läheisten kanssa. Tapahtuman aikoihin olin todella järkyttynyt.

Siis olin ammattiopiston lääkärillä, joka teki sormillaan gynekologisen sisätutkimuksen hyvin kovakouraisesti. Huusin kivusta ai ai ai sattuu ja kiemurtelin kivusta. Ja lääkäri vain jatkoi ja sanoi, että pakkohan tämä on tehtävä. Tuli aivan suoraan sanottuna raiskattu olo.

Onko kenelläkään tällaisia kokemuksia, että on tuntunut lääkärillä/gynekologilla käynti kauhealta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Mulle on tehty vain yksi gynegologinen tutkimus ja se oli yllättävän kivuton, siis luulin että tuntuu todella epämukavalta kun joku tuntematon sorkkii pimpsaa, mutta oli verrattavissa johonkin kurkun tutkimukseen. Ja siis minulle on epämiellyttävämpiäkin tutkimuksia tehty.

Luulen että kyseinen lääkäri joka sulle tutkimuksen teki ei osaa olla kovin hellävarainen tai ei käyttänyt liukuvoidetta.

Vierailija
2/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko sitten neitsyt? EIhän muuten parin sormen pimppaan laitto satu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole ikinä sattunut ja kerran vuodessa käyn gynellä. Papan otto hiukan nipistää.

Vierailija
4/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

3: Kyllä mulla ainakin sattuu vaikka jyystetty on satoja kertoja... ei siis ihan puhkikulutettu mutta ei missään määrin neitsytkään.

Mutta todella ammattitaidotonta käytöstä lääkäriltä! Ota ihmeessä yhteyttä sairaalaan ja kysy, mihin voit valittaa lääkärin käytöksestä.

Vierailija
5/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa: siis kiihottuneena tietysti eri asia tuo sormen työntäminen.

Vierailija
6/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onhan se hieman epämiellyttävää kun lääkäri sörkkii ja painaa samalla alavatsaa joskus melko rajustikin. Olitko neitsyt? Oliko oireita minkä takia kävit siellä? Oletko ylipainoinen? En tiedä mutta voiko esimerkiksi ylipaino vaikuttaa siihen miten kovasti lääkäri joutuu painelemaan paikkoja.

Vierailija
7/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys potilasasiamieheen ja valitus.

Vierailija
8/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin synnytystapa-arvion yhteydessä sellainen sisätutkimus, että luulen tietäväni, mitkä ap:n fiilikset oli.

Ps. En ollut silloin neitsyt, mikäli joku aikoo sitä tiedustella.

Vierailija
9/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 20:24"]Olen asian jo käsitellytkin omassa mielessäni ja puhunutkin siitä läheisten kanssa. Tapahtuman aikoihin olin todella järkyttynyt.

Siis olin ammattiopiston lääkärillä, joka teki sormillaan gynekologisen sisätutkimuksen hyvin kovakouraisesti. Huusin kivusta ai ai ai sattuu ja kiemurtelin kivusta. Ja lääkäri vain jatkoi ja sanoi, että pakkohan tämä on tehtävä. Tuli aivan suoraan sanottuna raiskattu olo.

Onko kenelläkään tällaisia kokemuksia, että on tuntunut lääkärillä/gynekologilla käynti kauhealta?

[/quote]

Yksi merellisen sukunimen omaava naislääkäri tutki rajusti viimeisilläni raskaana. Se oli jonkunlainen raiskaus ja itse lekuri vaan mutisi, että se voi sattua. Seuraavalle vastaanotolle otin miehen mukaan. Ei uskaltanut lehmä olla enää tyly.

Vierailija
10/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on kerran tehty erittäni kivulias sisätutkimus. En ole muuten mitenkään herkkä tai lihasten kramppiin jännittämiseen taipuvainen, yleensä alatutkimukset on minulle täysin kivuttomia, papa-koekaan ei tunnu missään. 

Mutta kerran Salossa neuvolassa erittäin tylyn ja vihaisen oloinen miesgyne teki tarkastusta sellaisin ottein etät pelkäsin että emättimen aukko repeää siitä runnomisesta. Lisäksi tutkimuksen aikana erittäin vihaisesti tuhisi kaikenlaista tyyliin "ja kuinka ylhäällä se sinun kohtukin nyt on", "virtsarakossakin on virtsaa, haittaa tutkimusta". Ja tosiaan repi niillä levittävillä välineillä joka suuntaan ja niin kovakouraisesti että oli kovaa kipua. Tutkimuksen jälkeen välilihaani oli tullutkin hankauma/nirhauma.

Vierailija
11/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin palautetta jotain kautta. Ei hyväksyttävää.

Vierailija
12/12 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa! Miksi ette ihmiset valita ko. lekureiden käytöksestä! Kyllähän tuollaisista täytyy valitukset eteenpäin laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme