Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hormonit pilaa elämän

Vierailija
12.02.2014 |

Täällä on niin paljon viime aikoina kirjoiteltu kuukautisista ja syömishimosta ja e-pillereistä ym. Taidan uskaltaa lisätä omat ongelmani samaan soppaan. 

Minulla on aina ollut todella voimakkaat PMS-oireet. Kuukautisten aikaan on mielialat aina heitelleet ym. perusjuttua. Nykyään olen kuitenkin kuukautisten aikaan ihan hirveä, kiukkuinen ja itkuinen ja negatiivinen. Tekisi mieli vaan olla peiton alla piilossa maailmaa kunnes tilanne menee ohi. Pahinta on kuitenkin, että alan nykyään epäilemään mieheni uskollisuutta ja rakkautta aina ensimmäisten vuotopäivien aikana. Joka kuukausi kahden päivän ajan uskon siis mieheni pettävän minua ja valehtelevan minulle. Omistan siis kaksi kokonaista päivää asian murehtimiseen, penkomiseen ja mieheni epäilemiseen. Tänään on vuotopäivä 3, joten olen jo tullut järkiini ja pystyn asiaa järjellä miettimään. MITÄ HITTOA TÄÄ ON? Auttakaa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala :D Anteeksi, mutta mua naurattaa kun näen mielessäni hormonihirviön ripsarit poskella huutamassa "mikset sä rakasta mua"ta. Kyllä miehet saa meitä kestää. 

Vierailija
2/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äidillä oli nuorempana tosi pahat PMS-oireet. Hän sai lääkäriltä jotain lääkettä, jossa oli jotain miedosti rauhoittavaa ja nesteenpoistajaa. En tiedä, onko tuota lääkettä enää olemassa, siitä on kohta kolmekymmentä vuotta aikaa. Mutta pointtina on se, että sunkin kannattais varmasti mennä jonkun hyvän gynen vastaanotolle ja kertoa hänelle tästä ongelmasta. Ehkä siihen voisi olal joku ratkaisu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko tähänkin jokin ihan biologinen selitys? Yrität varmistaa että saat pidettyä miehesi tulevaa lisääntymistä varten tmv.?

Vierailija
4/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:09"]

Voi kamala :D Anteeksi, mutta mua naurattaa kun näen mielessäni hormonihirviön ripsarit poskella huutamassa "mikset sä rakasta mua"ta. Kyllä miehet saa meitä kestää. 

[/quote]

Saa nauraa todellakin, kyllä muakin nyt jo naurattaa! :D Mut ei naurattanut alkuviikosta, eikä kyllä miestäkään. Hoh...

Vierailija
5/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitaisiinko kerätä tähän samaan ketjuun erilaisia oireita mitä teille muille tulee kuukautisten aikana / ennen? Ap sympatiani ovat puolellasi :)

Vierailija
6/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

I know right! Itse olen huomannut, että n. joka toiset menkat on helpot ja joka toiset sellaiset, että yhden päivän olen niin masentunut, että mietin onko mitään järkeä edes elää. Jotenkin maailma tuntuu niin pahalta, minä huonolta eikä mieskään varmaan edes oikeasti välitä. Hormonit tekevät minusta angstaavan teinin!

Sitten taas välillä tulee kausia, kun en edes huomaa mitään pms-oireita. Onneksi lopetin pillerit, silloin oli sellainen kestovitutus/hermoheikkous päällä

Vierailija
7/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:33"]

I know right! Itse olen huomannut, että n. joka toiset menkat on helpot ja joka toiset sellaiset, että yhden päivän olen niin masentunut, että mietin onko mitään järkeä edes elää. Jotenkin maailma tuntuu niin pahalta, minä huonolta eikä mieskään varmaan edes oikeasti välitä. Hormonit tekevät minusta angstaavan teinin!

Sitten taas välillä tulee kausia, kun en edes huomaa mitään pms-oireita. Onneksi lopetin pillerit, silloin oli sellainen kestovitutus/hermoheikkous päällä

[/quote]

Kiitos! Vertaistukea :D Mulla on ihan samat fiilikset, olen itsekin lopettanut pillerit vähän aikaa sitten. Pillerien kanssa ongelmaa ei ollut, oli vain tuollainen kuvailemasi kestovitutus. -Ap

Vierailija
8/8 |
12.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.02.2014 klo 14:16"]Olisiko tähänkin jokin ihan biologinen selitys? Yrität varmistaa että saat pidettyä miehesi tulevaa lisääntymistä varten tmv.?

[/quote]

Heh, aika huono keino kyllä :D