Miksi mulle tulee nykyään valkoviinistä hirveä kankkunen, vaikka joisin vain kaksi lasia?
Oksettaa, päätä särkee.
Kolme lasia niin menee koko seuraava päivä vuoteessa.
Kommentit (17)
Ei parista lasista valkoviiniä tule kankkusta.
Olisit jättänyt ne kolme pulloa Kossua juomatta.
Sulla on annos täynnä. Tämän elämän osalta viinit juotu.
Vierailija kirjoitti:
Siltä vaikuttaa tosiaan.
Mutta voiko viinissä olla jotain jolle voi ”herkistyä,” tai mikä aiheuttaa toisille suuremmat oireet kuin toisille?
Vai onko mun maksa poksahtamassa?
En ole siis mikään juoppo.
Ap
Vaihda orgaaniseen viiniin, mulla ei enää päätä säre
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä vaikuttaa tosiaan.
Mutta voiko viinissä olla jotain jolle voi ”herkistyä,” tai mikä aiheuttaa toisille suuremmat oireet kuin toisille?
En ole siis mikään juoppo.Ap
Oudolta kuulostaa, mutta kannattaa kokeilla jotain muuta vaihteeksi ja verrata kankkusen määrää. Itselleni ei 2-3 viinilasista tule kuin seuraavana päivänä vähän väsyneempi olo ja ehkä ihan aamulla hetken aikaa lievää kankkusta joskus.
Mutta sitten kun juon kunnon kännit, niin se on aivan sama mitä litkua vedän, niin kankkunen on jäätävä ja kestää monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei ole myöskään koskaan tullut siitä mitään vaivaa, mutta niistäkin kannattaa valita se sulfiititon ja biodynaaminen. ´Nyt niitä on saatavilla, jokin aika sitten ei ollut tarjollakaan kaikille.
Ikä? mä en pysty enään kanssa juomaan edes 2 lasillista ilman että sen jälkeen nukun huonosti ja seuraavan päivän olo ok kuin 20v sitten 3 pullon juomisesta.....
No mulla ainakin ikä on vaikuttanut. Olen 44, enkä juuri kestä enää suurempaa määrää alkoholia. Jos juon kolme lasia vahvaa punaviiniä, seuraavan aamun oksentelu on lähes taattu juttu. Yök.
Oletko ketoosissa? Alhaiselta sokerilta kuulostaa.
Vierailija kirjoitti:
https://www.alko.fi/tuotteet?SearchTerm=biodynaaminen
Noista kun valitsee sulfiitittoman, eikä syö mitään kummituksia, vaan nauttii sen viinin, tuleeko? Älä ota edes vitamiinipillereitä samana päivänä - itse en käytä koskaan mitään, kun niistä tulee huono olo.
Mullekin tulee. En pysty juomaan viiniä ollenkaan, sen sijaan siidereillä tai lonkeroilla voin juoda kunnon kännit ilman krapulaa. Ihanan teinimäistä, mutta minkäs teet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siltä vaikuttaa tosiaan.
En ole siis mikään juoppo.Ap
Kyllä valkoviineissä on eroja, toisista tulee kohmelo, toisista ei. Jos juotmaina samaa merkiijä, voi olla että jotan valmistusaineissa taimenetelmissä on vaihtunut. Tai olet herkistynyt tietylle aineelle.
Vierailija kirjoitti:
No mulla ainakin ikä on vaikuttanut. Olen 44, enkä juuri kestä enää suurempaa määrää alkoholia. Jos juon kolme lasia vahvaa punaviiniä, seuraavan aamun oksentelu on lähes taattu juttu. Yök.
Ehkä tämä on sitten ikäjuttu.
Sitäkin oon miettinyt.
Ap
Viineissä voi olla monenlaisia epäpuhtauksia, jopa myrkkyjä (kuten aflatoksiinit eli homemyrkyt):
Totta, älä osta myöskään viinirypäleitä, jos ei ole luomua ne.
Osaako joku selittää?