Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parhaat kuulosuojaimet naapurin aiheuttamaan meteliin? Migreeni ja meteli vie järjen

Vierailija
30.10.2020 |

Naapurini on huudattanut musiikkia nyt yli 12 tuntia putkeen. Itse olen ollut helvetinmoisessa migreenissä ja pää hajoaa tähän meteliin. Korvatulpat ei auta mitään. Se hullu huudattaa musiikkia, tv:tä ja ilmeisesti jotain peliä aamusta yöhön. Joka saatanan päivä. Tekisi mieli käydä räjäyttämässä sen hullun laitteet taivaan tuuliin. Huomenna menen ostamaan kuulosuojaimet, joten laittakaa suosituksia hyvistä merkeistä. Saa maksaa vaikka 1000 euroa, jos ne auttavat tähän pään hajottavaan meteliin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin noista vastamelukuulokkeista ja ne kuulostavat loistavalta. Hinta ei haittaa. Maksan mitä vain, jos ei tarvitse kuunnella tätä meteliä joka päivä. Voiko niitä käyttää ilman musiikin kuunteluakin? Entä käyttää digipianoa soittaessa (huom. soitan vain kuulokkeet päässä eli en häiritse naapureita)?

Lueskelit mutta et löytänyt tietoa voiko käyttää ilman musiikkia. Eikö siitä kerrottu?

No lueskelin pikaisesti enkä vielä ehtinyt perehtyä aiheeseen läpikotaisin.

Mutta aikaa riittää täällä haahuiluun?

Vierailija
22/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueskelin noista vastamelukuulokkeista ja ne kuulostavat loistavalta. Hinta ei haittaa. Maksan mitä vain, jos ei tarvitse kuunnella tätä meteliä joka päivä. Voiko niitä käyttää ilman musiikin kuunteluakin? Entä käyttää digipianoa soittaessa (huom. soitan vain kuulokkeet päässä eli en häiritse naapureita)?

Lueskelit mutta et löytänyt tietoa voiko käyttää ilman musiikkia. Eikö siitä kerrottu?

😂

Lue: kunhan provoilen tässä kun naapurimelu kirvoittaa aina kuumat keskustelut.

Sinä itse taidat olla noita naapureita melusaasteellaan häiriköiviä öykkäröijiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulosuojaimet aina. kirjoitti:

Itse ostin kunnon kuulosuojaimet kun lähistöllä rakennettiin kerrostoloa. Kamala pauke ja meteli. Muutenkin kaupungin liikenne tuli liikaa lähelle.

Nyt en selviä mistään ilman kuulosuojaimia. Niihin voi jäädä koukkuun ja tottua täyteen hiljaisuuteen. Hyvissä kuulottimissa on mahdollisuus että puheen kuulee, mutta muu meteli jää pois.

Aina kuulottimet. Toinen vaihtoehto on tottua meteliin.

Minulla muuten on migreeni ihan muutenkin, vaikka meteliä ei ole.

Voi olla turha syyttää naapuria migreenistä.

Sinällään on makuasia ja persoonallisuuspiirre, että tykkääkö kuunnella musiikkia julkisesti kovaa.

Voi olla aika hyväkin luonteenpiirre, ettei häpeä kuunnella musiikkiaan.

Minä en itse kehtaa paljastaa itsestäni sellaista. Kuuntelen aina juhlissakin napeista musiikkia. Musiikki on minulle kuin paskalla käynti. En tee sitä muiden kanssa.

Sinällään tervettä kuunnella musiikkia kovalla äänellä. Niin se on ilmeisesti tarkoitettukin ja ei musiikissa ole mitään hävettävää. Toki jos naapuri ei ole nauttinut alkoholia tai huumausaineita tai ole sopivalla tuulella, niin eihän se kivaa kuunnteltavaa ole tuntikaupalla.

Perheen äitininä pidän kuulosuojaimia 24h/7

Vierailija
24/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset korvatulpat sulla on? Vaikka nyt sanoitkin ettei korvatulppia, niin suosittelen olikohan merkki Zetec/Zetek tms., Prismasta ja alle 3 euroa maksaa. Mun mies kuorsaa todella kovaa, kuuluu yläkerran toisesta päädystä alakertaan toiseen päätyyn. Kokeilin vaikka ja mitä, mutta se korahtava bassokuorsaus tuli läpi kuin olisin vieressä, kunnes ostin nuo. Pystyn jopa vieressä nukkumaan ja suodattaa metelin, mutta esimerkiksi puhelimen herätyksen yms. äänet kuuluu.

Vierailija
25/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisissa on rohkeita ja ulospäinsuuntautuvia ihmisiäkin sellaisia länsimaisia ihmisiä, jotka kuuntelevat musiikkia kovaan ääneen ja nauttivat siitä. Ilmaisevat itseään sen kautta.

Suurin osa hissukoista kuitenkin tykkää kuunnella salaa kuulottimista ja napeista. Niissä on se haitta että kuulo tuhoutuu ja jää ujoksi, eikä uskalla ilmaista itseään esimerkiksi kovan kuuloisen rock-musiikin tahdissa.

Silloin muut tai naapurit eivät tiedä että kuuntelet kovaa musiikkia ja olet ns. kovis.

Sellainen jolle ei kannata alkaa tai jos kannattaa, niin kannattaa kysyä mukaan bilettämään.

Vierailija
26/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla aion soittaa isännöitsijälle ja teen valituksen.

Sitä odotellessa ottaisin edelleen vastaan suosituksia hyvistä kuulosuojaimista.

Peltor level 3 tai vähintään 2.

Matalia suodattaa paremmin isommat kupit, toisaalta pienemmät on kevyemmät käyttää ja vähemmän tiellä. Esim. nukkumiseen ne ohkaset level 1setkin saattaa riittää jos melu on vähäistä.

Juuri näin. Nukun ykkösillä. Ja kyllä se nukkuminenkin onnistuu peltorit päässä. Vaatii vaan vähän totuttelua ja iso, sopivan pehmeä tyyny auttaa "upottamaan" kuulokkeita. Tarvittaessa laitan korvatulpat ja siihen vielä ne ykköset päälle ääniä peittämään. Hereillä hiimailen suosiolla kakkoset tai kolmoset päässä. Ne taas on liian massiiviset nukkumiseen. Mitkään tulpat (kaikkia olen kokeillut) ei toimi yhtä hyvin kuin Peltorit.

Itse erittäin herkkäunisena olen myös kukkunut reilusti yli 10 vuoden ajan Peltorit korvilla. Niihin tottuu ja tosiaan jää jopa "koukkuun" - on niin suunnattoman rentouttavaa se hiljaisuus. Kuulen kyllä tosin herätyskellon soiton niiden lävitse.

Mutta kyllähän tuollainen jatkuva häiriö on uuvuttavaa, ja en päivällä haluaisi kuulosuojaimia kotona käyttää. Kannattaa yrittää ensin hyvällä (käy keskustelemassa naapurin kanssa) ja jos ei auta, sitten kovemmat toimenpiteet käyttöön/ilmoita isännöitsijälle

Vierailija
27/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂

Lue: kunhan provoilen tässä kun naapurimelu kirvoittaa aina kuumat keskustelut.

Sinä itse taidat olla noita naapureita melusaasteellaan häiriköiviä öykkäröijiä?

Enpä minä mummeroinen saa paljoa melua aikaiseksi. Olen vaan kyllästynyt typeriin provoihin. Menen pois, jatkakaa te.

Vierailija
28/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serlaa sen olla pitää. itse olen jo varmaanhi 10 v ajan tunkenut korviin tiukat pienet WC paperitollot tuonne eläintiloihin mennessäni. Yhdestä arkista syntyy hyvin 1 "ear" syljellä kostuttaa niin istuu korvaan tiiviimmin eikä ääntä valskaa sisään niin. VC-paperistani varmaan 2-3 osaa kuluu noihin tarpeisiin

Vierailija
29/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hirveää jos kotonakin pitäisi kuulokkeita käyttää. Hyi.

Käytin jo kerrostalossa asuessa kuulokkeita jotenka olen tottunut. Puolisoni ei siedä yhtään meteliä kun työssä altistuu sille ihan tarpeeksi. Saan olla yksinkin ihan tarpeeksi jolloin voin kuunnella ilman kuulokkeita. Sama oli äitininikin joka oli lasten päiväkodissa töissä niin ei sietänyt mitään meteliä kun pääsi kotiin, ei saanut radiokaan olla hiljaisella. Nykyään ihminen altistuu ihan liikaa melusaasteelle jota jos ei pääse kotonakaan pakoon niin ihminen sairastuu. 

Noh tossa tapauksessa ei ole naapurien vika. Jos on noin herkkä pitää asua omakotitalossa.

Vanhemmiten tulee suurin osa meluherkiksi niin että se vaikuttaa nukkumiseenkin. Kaikilla ei ole mahdollisuutta asua omakotitalossa enkä itsekkään asuisi jos eläisin yksin sillä sen verran työläs tämä asumismuoto on. Jos ei sitten ole varaa ihan uuteen taloon, ei remppoja, jossa ei pihatöitä ole ollenkaan tarkoittaen ettei ole paljon tonttia muuta kuin reunat tai ihan maaseudulle jossa voisi pitää ympäristön ihan hoitamattomana. 

Nuorena nukuin kuin tukki eikä haitannut kerrostalossa naapurin biletys äänet. Mutta hankin kuulokkeet kun naapurin eläkeläisen päiväunet alkoivat häiriintymään ja nyt ymmärrän vanhana kun itsellänikin on pätkittäiset yöunet ja sitten pitää korvata niitä päiväunilla. 

Vierailija
30/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos saa maksaa enemmänkin niin koita bosen parempia vastamelukuulokkeita tai sonyn testivoittajaa wh-1000xm3 (tai 4?)

Noi ei auta kaikkeen meluun mutta esim. seinien läpi kuuluvaan matalampitaajuiseen kohtalaisen hyvin. Lisäksi ainakin sonyt on kesällä kuumat mutta nythän on talvi tulossa. 

Mulla on nää Sonyt ja sanoisin et mukavat päällä ja eristävät ulkopuolisia ääniä hyvin.

Voit kuunnella vaikka jotain rentouttavaa musiikkia, tai voihan niitä ihan kuulosuojaiminakin käyttää. Itse maksoin noin 230e . Suosittelen siis!

Vierailija
31/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vakavasti mietintään nuo vastamelukuulokkeet. Kiitos kokemuksistanne! Minäkin olen meluisassa työssä ja olen tullut herkäksi kaikille ärsykkeille. En jaksa kotona mitään taustameteliä. En voi muuttaa omakotitaloon pienituloisena pätkätyöläisenä, koska en saa lainaa ja omakotitalojen vuokrat ovat liian suuria. Silti myös meillä on oikeus rauhaan kotona. Ymmärtäisin vaikka tunnin kuuntelun, mutta tauotta koko päivän jatkuva meteli on häiritsevää. Naapuri kuuntelee niin lujalla, että se kuuluu ulos asti.

Käytän ihan tavallisia korvatulppia, joiden merkkiä en tiedä. Nämä eivät juurikaan auta. Kaiken lisäksi korvatulpista tulee korvat kipeiksi. Pelkään saavani tulehduksen vielä.

Vierailija
32/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkananväriset, hiukan kartiomaiset ja pyöreällä päällä varustetut EAR-tulpat ovat minulle ehdottomasti parhaat. Ensimmäisellä käyttökerralla niiden läpi ei tule kuin sähkötyökalujen meteli, ja sekin vain jos työstö tapahtuu hyvin lähellä.

Vierailija
33/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypä kokeilla noita kartionmallisiakin.

Mulla korvatulppien käyttöön liittyy kivun lisäksi jotain tinnituksen tyylistä. Kun laitan korvatulpat, toisessa korvassa alkaa kuulua vaimeaa jyskettä. Tämä on ahdistavaa.

Ap.

Vierailija
34/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paukutuksesta päätellen joku muukin naapuri on kyllästynyt tähän meteliin (ellei musiikin huudattaja itse riehu ja hajota kämppäänsä). Metelöijä vaikuttaa kostavan laittamalla mölytoosansa entistä lujemmalle.

Ihanaa lähteä rentouttavaan perjantaisaunaan.

Ap.

Vierailija
35/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta naapurille hyvät hifikuulokkeet lahjaksi ehkä hän tajuaa vinkin. Jo muutamalla satasella saa sellaista äänenlaatua jota et varmasti saa edes moninkertaisella hinnalla tavallisista kaiuttimista. Itse ainakin tykkään kuunnella kaiken musiikin kuulokkeilla muita häiritsemättä.

Vierailija
36/46 |
30.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puutuin sellaisella toisten naurettavana pitämällä "heippa-lapulla" samanmoiseen meteliin. Kirjoitin siihen, että ovatko he tietoisia että melu kantautuu naapuriasuntoihin ja haittaa sekä lepäämistä, että television katselua. Perään toive, että huomioisivat muut asukkaat ja ostaisivat juuri tällaiset kuulokkeet. Lisäksi muistutus järjestyssäännöistä. Oma nimi ja asunnon numero alle. Asiallisesti suhtautuivat ystävälliseen viestiin, melu hiljeni!

Vierailija
37/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain tuollaista pitää itsekin alkaa harkitsemaan. Herään lähes joka yö siihen kun naapuri käy wc:ssä. Askelten töminä ja sitten kovaa lorinaa. Päivälläkin ääniä kuuluu, mutta herääminen yöllä on pahinta, kun sen jälkeen voi mennä tuntejakin ennen kuin saan uudelleen unen päästä kiinni.

Vierailija
38/46 |
19.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensi viikolla aion soittaa isännöitsijälle ja teen valituksen.

Sitä odotellessa ottaisin edelleen vastaan suosituksia hyvistä kuulosuojaimista.

Peltor level 3 tai vähintään 2.

Matalia suodattaa paremmin isommat kupit, toisaalta pienemmät on kevyemmät käyttää ja vähemmän tiellä. Esim. nukkumiseen ne ohkaset level 1setkin saattaa riittää jos melu on vähäistä.

Mistä niitä voi ostaa?

Vierailija
39/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisipa hirveää jos kotonakin pitäisi kuulokkeita käyttää. Hyi.

Käytin jo kerrostalossa asuessa kuulokkeita jotenka olen tottunut. Puolisoni ei siedä yhtään meteliä kun työssä altistuu sille ihan tarpeeksi. Saan olla yksinkin ihan tarpeeksi jolloin voin kuunnella ilman kuulokkeita. Sama oli äitininikin joka oli lasten päiväkodissa töissä niin ei sietänyt mitään meteliä kun pääsi kotiin, ei saanut radiokaan olla hiljaisella. Nykyään ihminen altistuu ihan liikaa melusaasteelle jota jos ei pääse kotonakaan pakoon niin ihminen sairastuu. 

Noh tossa tapauksessa ei ole naapurien vika. Jos on noin herkkä pitää asua omakotitalossa.

Olet juurikin väärässä. Ihminen joka ei ymmärrä, että krs-talossa asuu muitakin kuin MINÄ ITTE, voi muuttaa metsämökkiin meluamaan ja huutamaan kilpaa susien kanssa.  Krs-taloissa on järjestyssäännöt kaikkien noudatettavaksi ja krs-talossa on otettava huomioon myös naapurit. 

Vierailija
40/46 |
30.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä asuu nuoria jotka biletti joka viikko 1-2 kertaa niin kovaa että puheesta sai selvää ja musiikki pauhasi. Sain yksi ilta tarpeekseni ja vein lapun luukusta kun viimein sain selville mistä asunnosta ääni kuului. Melu loppui siihen. Jos jostain syystä aloittaisi taas poliisit saa mennä käymään. Ei ole toistaiseksi ollut tarvetta. Hauskaa saa pitää, mutta ei muiden kustannuksella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän