Voiko Suomessakin käydä kiusaajalle näin?
https://www.is.fi/nhl/art-2000006704726.html
Kamalaa. Omaa pahaa oloaanhan tuo poika-riepu vaan on purkanut, ja sitten kaikki kostautuu vielä pahemmin ja NHL-ura kolhiintuu.
Elämä ei ole reilua.
Kommentit (13)
Saisi käydä, kerrankin oli mukava nähdä kun kiusaajan menneisyys kostautuu.
Minä kiinnitin uutisessa huomioni siihen, että oli siis tämän erottamisen jälkeen pyytänyt kiusatulta ja tämän perheeltä anteeksi. Siis anteeksi mitä? Eikö ollut sitä ennen sitä tehnyt?
Ihan oikea ratkaisu tuon perusteella, liian kypsymätön tähdeksi, tuolla asenteella tästä ihmisestä saattaa tulla hyvinkin julma "tähti", jotka vain jatkaa kiusaamistaan kun ylpistyy entisestään ja uhrien lukumäärä vain kasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kiinnitin uutisessa huomioni siihen, että oli siis tämän erottamisen jälkeen pyytänyt kiusatulta ja tämän perheeltä anteeksi. Siis anteeksi mitä? Eikö ollut sitä ennen sitä tehnyt?
Ihan oikea ratkaisu tuon perusteella, liian kypsymätön tähdeksi, tuolla asenteella tästä ihmisestä saattaa tulla hyvinkin julma "tähti", jotka vain jatkaa kiusaamistaan kun ylpistyy entisestään ja uhrien lukumäärä vain kasvaa.
Ei ollut pyytänyt, entinen joukkue oli pyytänyt uhrilta anteeksi, mutta kiusaaja itse ei ollut mitenkään yhteydessä kiusattuun tai perheeseen.
Tämä pitäisi saada Suomeenkin. Kaikki rikkaat kyykkyyn, tekaistuilla syytteillä jos ei muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan oikea ratkaisu tuon perusteella, liian kypsymätön tähdeksi, tuolla asenteella tästä ihmisestä saattaa tulla hyvinkin julma "tähti", jotka vain jatkaa kiusaamistaan kun ylpistyy entisestään ja uhrien lukumäärä vain kasvaa.Ei ollut pyytänyt, entinen joukkue oli pyytänyt uhrilta anteeksi, mutta kiusaaja itse ei ollut mitenkään yhteydessä kiusattuun tai perheeseen.
No katsos niinpä olikin, ei siis ole vieläkään pyytänyt anteeksi. Aika selkeä narsistipaska, ei jatkoon.
Yleensä seuraukset kiusaamisesta jäävät kiusatulle. Kerrankin meni oikein päin!
Kyllä tämä sama voi tulla todeksi Suomessakin. Aivan varmasti.
Siis ajan myötä.
Kiusattu ei unohda.
Kukaan ei huoli tulevaisuudessa töihin entistä koulukiusaajaa, sillä hänestähän tulee työpaikalla työkiusaaja.
Paras rangaistus noille kiusaajille onkin juuri maineen menetys.
On kyllä toimittu nyt NHL:ssa todella moraalisesti oikein.
Kas kun kaveri ei ehtinyt alkaa kiusaamaan pelitovereitaan.
Kiusaamisesta tulee paljon kustannuksia. NHL ei varmaankaan halua maksaa kenenkään pe*ceilystä, ja antoi tälle lähtöpassit. Näin pitäisi toimia Suomessakin, saataisiin aitoja kustannussäästöjä. Toisaalta kiusaaminen kouluissa ja työpaikoilla on niin kulttuuriin juurtunutta, että ketäpä sinne sitten jäisi, jos asiaan oikeasti puututtaisiin. Siinä olisikin sitten jo toinen pulma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä sama voi tulla todeksi Suomessakin. Aivan varmasti.
Siis ajan myötä.Kiusattu ei unohda.
Kukaan ei huoli tulevaisuudessa töihin entistä koulukiusaajaa, sillä hänestähän tulee työpaikalla työkiusaaja.
Paras rangaistus noille kiusaajille onkin juuri maineen menetys.
On kyllä toimittu nyt NHL:ssa todella moraalisesti oikein.
Kas kun kaveri ei ehtinyt alkaa kiusaamaan pelitovereitaan.
Muuttuisipa Suomen kulttuuri niin, että työkiusaajat saisivat kenkää.
Tällä hetkellä työpaikat ovat niin turvattuja, että kiusaaja voi kiusata koko työyhteisöä ja huontaa työilmapiirin täysin paskaksi käytöksellään. Kyllä YKSI ihminen, jonka tekemisiin kukaan ei kunnolla puutu, saati että oikeasti annettaisiin potkut, kun koko työyhteisö hänestä valittaa.
Tavallaan tunnen tyytyväisyyttä, että kiusaaja joutuu maksamaan kuspäisyydesyään. Toisaalta mietin, että oli 14-vuotias tapahtumien aikaan, ja on voinut EHKÄ muuttua. Todennäköisesti ei ole muuttunut, mutta miten erotetaan somelynkkausaikana tilanteet toisistaan. Itsekin olen tehnyt 14-vuotiaana typeriä asioita, enkä haluaisi että ne määrittävät tulevaisuuteni loppuelämäni ajan. Rehellisesti sanottuna en tunne myötätuntoa tekijää kohtaan, mutta yritän ajatella asiaa isommassa mittakaavassa.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan tunnen tyytyväisyyttä, että kiusaaja joutuu maksamaan kuspäisyydesyään. Toisaalta mietin, että oli 14-vuotias tapahtumien aikaan, ja on voinut EHKÄ muuttua. Todennäköisesti ei ole muuttunut, mutta miten erotetaan somelynkkausaikana tilanteet toisistaan. Itsekin olen tehnyt 14-vuotiaana typeriä asioita, enkä haluaisi että ne määrittävät tulevaisuuteni loppuelämäni ajan. Rehellisesti sanottuna en tunne myötätuntoa tekijää kohtaan, mutta yritän ajatella asiaa isommassa mittakaavassa.
Ei ole muuttunut, kun ei ole näiden vuosien aikana käynyt edes mielessä pyytää anteeksi uhrilta ja tämän perheeltä.
Sen sijaan on kyllä väittänyt syvästi katuvansa silloin, kun ajatellut hyötyvänsä itse jotenkin tämän väitteen ääneen sanomisesta.
Oikeastaan nyt on myöhäistä pyyteettömälle anteeksipyynnölle, se juna meni jo.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sitä lapsena tehdyt asiat voivat pilata tulevaisuutta paljon vähäpätätöisemmilläkin tavoilla, kuin toisen lapsen vuosikausien kiduttaminen.
En usko kun Suomessa paapotaan kiusaajia.