GenitaaliHerpeksen estolääkitys
Mulla aktiivinen 2kk välein, nyt ollut 3 kertaa. Ensitartunta ei ollut hirveä, ja muutenkin siedettävä,mutta tulee niin usein. Olisiko estolääkitys fiksu tässä kohtaa? Onko lääkkeet kalliit?
Kiitos!
Kommentit (2)
onko kuinka ärhäkkä tulehdus? mulla tulee melkeen joka kuukausi melko lievänä (yksi, kaksi rakkulaa, joskus hermosäryt alapäässä ja jaloissa -> ne ovat pahinta), tiheys vaihtelee. syön yleensä 5 päivän kuurin, jos ehdin aloittaa alussa. käytän välillä myös luontaistuotteita oireisiin. oireet alkoivat häiritsevinä viitisen vuotta sitten ja useasti lääkärit ovat ehdottaneet estolääkitystä ja kauhistelleet tulehduksien tiheyttä. tottakai he koittavat saada reseptejään kaupaksi. herpes on heikentänyt elämänlaatuani ja olen ollut välillä hyvinkin surullinen sen vuoksi. se ei kuitenkaan ole isokaan asia, jos ei tästä pahene, verrattuna muihin vakaviin asioihin.
jatkuva estolääkitys on kallis ainakin omasta mielestäni. onkohan se kelan tukien jälkeen about 30e kuussa ja lääkitystä otetaan useampi kuukausi putkeen.
numero 2, saako lääkäriltä tuollaisen kertatujauksen estolääkityksen tai 5pvn kuurin sijaan?
Syö kertakuurina Aciclovir 800 mg. Mulla on pysynyt sillä jo puoli vuotta pois. Aiemmin sairastin kolmekin infektiota putkeen, heti alkoi kun normimäärä acicloviria loppui.