Mitä ammatteja arvostat erityisen paljon?
Kaikki ammatit tietenkin omalla tavallaan merkityksellisiä, ainakin lähes tulkoon kaikki. Mutta mitä ammatteja arvostat erityisen paljon? Saa perustella tai olla perustelematta.
Kommentit (47)
Tuotesuunnittelijat/kehittäjät, keksijät, luovan työn tekijät, siistijät.
Näiden alojen teokset ovat joka hetki läsnä, mutta usea ei sitä huomaa, usea keksintö pelastaa ihmisiä siinä missä lääkäri tai palomieskin. Luovan työn tekijät vaikuttavat ihmisten ajatteluun. Ilman roskakuskeja ja siistijöitä olisi aika kökköä.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein te ihan oikeasti olette tarvinneet esim. hoitajien palveluja ja mitä lisäarvoa he tuovat teidän elämään?
Häpeäisit kommenttiasi.
On jo mainittu lääkärit ja sairaanhoitajat, sama eläinpuolelta. Niitä olin tulossa itsekin sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Siivoojat. Ne merkitsee eniten minun arjessa.
Roskakuski,huoltomies..kaikki puhtaanapidon kanssa tekemisissä olevat. Toki jokaisella ammatilla on merkityksensä yhteiskunnassa. Virkamiehiä on kyllä liikaa siitä huolimatta!
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein te ihan oikeasti olette tarvinneet esim. hoitajien palveluja ja mitä lisäarvoa he tuovat teidän elämään?
Olipa idiootti kommentti. En ole (onneksi) koskaan tarvinnut esim. Palomiehen apua, mutta todellakin arvostan silti. Kirurgin apua olen tarvinnut tasan kerran elämässäni, mutta arvostan valtavasti. Hoitajien palveluita olen tarvinnut, myös rakkaat läheiset ovat hoitajien palveluja tarvinneet. Niiltä ei välty kukaan elämänsä aikana.
Jos minä tai kuka tahansa muu nyt vaikka joutuisi onnettomuuteen tai väkivaltarikoksen uhriksi, kyllä siinä silloin ensihoitajat, poliisit, lääkärit ja sairaanhoitajat minua auttaisivat. Arvostan todella paljon. Vaikutat ihmisenä aika itsekkäältä.
Vierailija kirjoitti:
Aina nää hoitajat!!!!
Kukaan ei ikinä puhu siivojista, kokeista, kaupankassoista.
Mun sairaanhoitaja kaverit ovat rikasta väkeä! Katsovat yövuoroissa Netflixiä, saavat jumppasali kortteja, kahvia pullaa, voivat itse suunnitella työvuoroja. Ostavat palkalla 500 euron takkeja, matkustelevat.
Yks on nyt ostamassa Meilahdesta asuntoa.
Minä joka tekee vaativaa myyntityötä pyörryin kesällä taukojen puutteseen ja lämpöön. Palkkaa 600-1600e ei koskaan vapaata.
Onko se nyt sitten hoitajien vika, että sinä teet vaativaa myyntityötä 600e liksalla ilman vapaata? Sori, mutta sehän on vain omaa tyhmyyttä. Harva tuollaiseen suostuisi. Kaupan kassallakin saa paljon paremmin.
Ehdottomasti yrittäjät ovat henkilöitä, joita eniten arvostan. He mahdollistavat nämä paljon jo keskustelussa mainitun terveydenhuollon ja työntekijöineen.
Kun luin otsikon niin ihan ekana mieleen nousi roskakuski ja siivooja. Toki terveydenhuollon ihmisetkin on tärkeitä ja kolmen teinin vanhempana sanoisin että kaikki yläasteen opettajat ansaitsisi jonkun, vähintään nobelin, joka päivä tekemästään työstä. Ja kyllä ilman ruokakaupan henkilökuntaakin mun elämästä aika ikävää tulisi.
Luokanopettajia. Tekevät todella tärkeää työtä.
Lähihoitaja. Taito olla ihminen ihmiselle taitaa olla katoavaa kansanperinnettä. Minusta ei siihen olisi.
Kaikki vaikeasti korvattavat ammatit. Erikoislääkärit, kirurgit yms. Edellä mainittu yrittäjä on kanssa sellainen jolle nostaisin hattua.
Poliisi. Juuri tuli televisiosta poliisit-sarja ja niin upeasti ja humaanisti se partio kohteli yhtä kadulla istuvaa nuorta naista että sydäntä oikein lämmitti. Kunpa saataisiin poliiseille palkankorotus ja rahoitusasiat kuntoon.
Terv. lähihoitaja
Minäkin nostaisin yrittäjät arvostuksessani korkealle. He ottavat riskejä, kantavat vastuuta ja tekevät ahkerasti töitä. Olen itse sairaanhoitaja, ja tietysti arvostan myös oman alani ihmisiä, kuten monia muitakin eri alojen ammattilaisia. Yritäjyydessä on kuitenkin niin paljon koko yhteiskuntaa kannattelevaa voimaa, että sen arvostamisen ja tuen soisin lisääntyvän Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ylläri että hoitajat on täällä taas nostamassa itseään jalustalle ensimmäisinä. Tyhjissä sairaaloissa on toki aikaa istua vauvapalstalla kampaviinereitä syöden.
En ole hoitsu. Arvostan eniten maanviljelijötä ja hoitsuja. En valitettavasti ole kumpikaan.
Ihmiskunta olisi tuhoutunut jo ellei heitä olisi.
Tästä näkökulmasta katsottuna aika monet ammatit ovat täysin tarpeettomia.
Elämäntapatyöttömät. He ovat rohkeita oman tiensä kulkijoita, jotka elää ekologisesti ja vähät välittää muiden mielipiteistä. Ihailen heitä salaa.
Taiteilijat. Miettikää nyt viime kevättäkin ilman kirjoja, musiikkia, elokuvia yms. Taiteella on iso merkitys yhteiskuntaan ja maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Elämäntapatyöttömät. He ovat rohkeita oman tiensä kulkijoita, jotka elää ekologisesti ja vähät välittää muiden mielipiteistä. Ihailen heitä salaa.
Minäkin ihailisin, jos he kustantaisivat itse oman elämänsä.
Tai no itse asiassa nyt kun luin uudelleen kommenttisi, en kyllä suosittele sinulle hoitoalaa ollenkaan. Ei siellä voi tolla tavalla hermoilla ja raivota.