Jalkojen lihakset nykii jatkuvasti
Todella ärsyttävää, ja pikkuhiljaa ahdistavaakin. Semmoista pientä toistuvaa kuplinnan tunnetta, ei suuria kivuliaita nykäyksiä. Kokemusta vastaavasta, mikä auttanut? Tätä jatkunut nyt pari viikkoa, magnesiumia syönyt mutta mitään apua ei näy.
Kommentit (35)
Samanlaista vaivaa itselläni ollut jo parikymmentä vuotta sitten. Kesti pitkään mutta sitten asettui. Joskus vieläkin ajoittain ohimenevästi. En koskaan ole käynyt asian tiimoilta lääkärissä.
Verikokeista vois kenties olla hyötyä, natrium-kalium tasapainon tsekkaus yms muut.
Käypäs lukemassa keskusteluja lihasnykäyksistä. Et ole vaivasi kanssa yksin.
Itselläni ollut samaa jo vuosia. Kyse on todennäköisesti tästä: http://www.aboutbfs.com/forums/index.php
Juot liikaa vettä, se poistaa suoloja jotka vähentää kramppeja. Lisää veteen suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Juot liikaa vettä, se poistaa suoloja jotka vähentää kramppeja. Lisää veteen suolaa.
En nyt sanoisi juovani liikaa vettä, mutta suolaa käytän todella vähän. Ehkäpä pitää yrittää lisätä sitä ruokiin ja katsoa auttaako mitään.
Ap
Palaan nostelemaan keskustelua, kun nykiminen on "levinnyt" selkään, kasvoissakin välillä. Alkaa tympiä. Onneks on ens viikolla lääkäri.
Ap
Onko esim.ms-taudin mahdollisuus selvitetty? Johonkin tuollaiset nykimiset liittyi, josta olen joskus lukenut, mutten muista mihin.
Itselläni oli paha issiaskipu, niin silloin pakaralihas teki noita nykäisyjä ja pitkin yötäkin, kun meilläkin mies sanoi, että koko ajan nytkähtelee persusta...
Mutta itselläni ei levinnyt muualle, oli vain tuossa kipeän kohdan läheisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko esim.ms-taudin mahdollisuus selvitetty? Johonkin tuollaiset nykimiset liittyi, josta olen joskus lukenut, mutten muista mihin.
Itselläni oli paha issiaskipu, niin silloin pakaralihas teki noita nykäisyjä ja pitkin yötäkin, kun meilläkin mies sanoi, että koko ajan nytkähtelee persusta...
Mutta itselläni ei levinnyt muualle, oli vain tuossa kipeän kohdan läheisyydessä.
Eipä ole selvitetty, mutta olen kärsinyt kaikenlaisista kipuoireista vuosia, et jospa tää oireilu tois mahdollisuuden lisäselvittelyyn vihdoin.. Puhut varmaan ALS-sairaudesta? Siihen en nyt kyllä usko, mut pelkään et jotain neurologista vaivaa kyllä. =(
Ap
Uppailen, viime lääkäriaika jouduttiin siirtämään ja uutta odotellaan. Nyt tuon nykimisen lisäksi toisessa jalassa tuntuu ärsyttävää hurinaa. Ikään kuin puhelimen värinähälytys surisisi housuntaskussa koko jalan mitalta, ei ulospäin näkyvästi vaan jotenkin sisäisesti. Ahdistus vaivoista on alkanut vaihtua silkkaan ärsytykseen, hankala untakin saada kun pulputtaa siellä täällä ja surisee. Hohhoijjaa.
Ap
Onko sinulla jotain lääkkeitä käytössä? katsoppa niiden lääkkeiden mahdolliset sivuvaikutukset kohta. Esim. käsikauppalääkkeet allergiaan voi aiheuttaa elohiirtä.
Mulla on lisäkilpirauhasen liikatoiminta ja ollu noita elohiiriä ympäri kehoa. Voi olla vatsalihaksissa, perseessä, käsien lihaksissa, ihan missä vaan.
☕