Kumman suhteen ottaisit, jos saisit valita
Kummassakin tapauksessa olisit yhtä rakastunut ja mies olisi sielunkumppanisi.
A) yli sadantonnin vuositulot, mutta mies tekisi 10-12h työpäiviä ja myös viikonloppuisin paljon töitä. Ei lomia, paitsi joskus 1vk ehkä
B) tienaa miesten keskipalkan verran ja töissä 8-16. Ei ylitöitä ja aina viikonloput vapaat + normaalit lomat
Kommentit (31)
Voi näitä mielikuvitusleikkejä. Ei se mies olisi sielunkumppanini molemmissa tapauksissa, koska se mies olisi erilainen.
Minä olen meillä se, joka tekee enemmän töitä ja jolla on vain lakisääteiset lomat (palkallisena, palkattomana voin ottaa enemmänkin). Opiskelen töiden ohessa, joten päivät venyvät ja viikonloppuisin on ajoittain töitä ja useimmiten opiskelutehtäviä. Ei minulle ole mikään ongelma, että miehelläkin on iltaisin omia menoja ja hommia.
Omat tuloni ovat suunnilleen mediaanin verran, joten A:n kanssa olisi merkittävä tuloero. Jos se näkyisi myös "elämäntapaerona" niin yhdessäolo olisi haastavaa; minä esim. haluaisin majoittua edullisissa apartmenteissa ja muutenkin matkustaa halvalla, hän asua viiden tähden hotelleissa täysihoidolla, jne. Mutta jos haluaisimme samanlaisia asioita ja elämäntapamme olisivat yhtenevät, eivät miehen tulot sitä estäisi.
Todellisuudessa elän miehen kanssa, joka pystyy pienyrittäjänä pitämään lomia vapaammin kuin minä; joka matkustelee mielellään halvalla ja yöpyy apartmenteissa ja edullisissa mökeissä: jonka elämäntapa ja ajanviettotavat ovat suunnilleen samanlaisia kuin itselläni. Emme puhu rahasta enkä tiedä hänen tulojaan, yhteiset menot maksamme puoliksi.
B. Hänessähän ei noilla spekseillä ole mitään huonoa, mutta vaihtoehdossa A taas on pääasiassa huonoja puolia. Tai siis minulle A:n kaltainen olisi melkein viimeinen vaihtoehto (jos nyt kaikki ongelmatapaukset jätetään pois laskuista). Mieluummin vaikka elämäntapatyötön kuin joku työnarkomaani, joka on naimisissa työnsä - ja ilmeisesti palkkansa - kanssa.
Kaikkein paras, jos vaihtoehto B voi tarvittaessa tehdä lyhennettyä työpäivää (esim. pikkulapsiaikana), jos hän haluaa myös pitää perhevapaita, ja jos häntä ei haittaa ottaa palkatonta silloin, jos tarvitsee - esim. jos haluamme viettää päivän kahdestaan (tai yhdessä perheen kanssa) tai jos hän itse tarvitsee omaa hengähdysaikaa itsekseen. Arvostan sitä, että ihminen arvostaa omaa vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ihan kiva tietää, mitä miehet tekee vapaa-ajallaan. B:llähän voi olla harrastus, joka vie häneltä kaikki viikonloput, lomat ja valtaosan arki-illoistakin. Sellaisella parisuhteella ei tee mitään, jossa toista ei edes näe. Siinä ajautuu itse vain täysihoitolan pitäjäksi eikä lapsia voi edes kuvitella sellaiseen suhteeseen.
Minusta siinäkin tapauksessa B olisi hieman parempi vaihtoehto, koska hänellä kuitenkin olisi muutakin elämää kuin työ. Joskin itse arvostan kyllä sitä, että ihmisellä on oikeasti aikaa perheelle, mutta uskoisin että B:n kanssa toteutuisi todennäköisemmin se, että molemmilla olisi omaa aikaa, sitten olisi yhteistä aikaa kahdestaan ja myös yhteistä aikaa koko perheen kanssa.
Tyhmät vaihtoehdot. Sata tonnia on tässä vertailussa aika vähän, joten palkka on aika sivuseikka näissä vaihtoehdoissa.
Eli kysyt vissiin haluatko miehen, joka on paljon kotona vai miehen joka on paljon poissa kotoa.
Noh, katotaan sitten, kun se tosiasiassa pamahtaa eteenne, kun vaihtoehtona on A.
Terveisin,
Herra A
B ja sellainen mulla onkin kuitenkin hiukan A twistillä.
Tarkoittaa sitä, että on epäsäännölliset työajat ja muutamia eri työnantajia. Lomaa meillä on yhdessä ehkä viikko max kaks vuodessa, mutta joskus osuu usein viikonloppu vapaita yhtäaikaa, kuten nyt, koska korona.
Viihdyn yksinkin ja nyt kun lapset alkaa lentää kotoa pois, homma toimii vielä paremmin. Viihdymme myös yhdessä ja meillä on hauskaa.
Hän oli opiskelija kun tavattiin ja minä pienipalkkainen toimistorotta. Nyt molemmat ollaan Keski-ikäisiä ja - tuloisia ja tulot riittävät ihan hyvin.
Hahha..
Ei vaiteskaan, mammat on fiksuja ja tietää kuka rakastaa mammaa öisin vielä pidemmänkin ajan päästä
mies52v
A, jos mies nauttii työstään ja tekee mielellään ylitöitä.
B, jos A ei nauti työstään ja on kovin stressaantunut.
Ei kumpikaan, jos kumpikaan ei pidä työstään ja ovat stressaantuneita.
Totta. Ihminen, joka tekee vähän töitä voi olla urheiluhullu tai autotallissa nikkaroiva. Ei silti välttämättä kotona.
Tämä keskustelu kuitenkin osoittaa, että naiset kaipaavat kumppanuutta.