SAAKO INFLUENSSAROKOTTEEN, jos on tekemisissä iäkkäiden vanhempien kanssa?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan sen saa jos haluaa.
Niin saakin.
Mutta ihan kaikki eivät saa maksuttomasti.
Ei ainakaan meidän kaupungissa, eikä tämä ole mikään aivan pikkukaupunki.
Jotkut kaupungit kustantavat influenssarokotteen kaikki asukkailleen, mutta eivät todellakaan kaikki.
Kävin juuri oman tk:n sivuilla. Itse pitää maksaa, jos ei ole riskiryhmää. Soittamalla saa sähköisen reseptin siihen.
Thl sanoo että jos on viikoittain tekemisissä samassa tilassa vakavalle influenssalle alttiiden henkilöiden kanssa saa rokotteen maksutta.
Vierailija kirjoitti:
Thl sanoo että jos on viikoittain tekemisissä samassa tilassa vakavalle influenssalle alttiiden henkilöiden kanssa saa rokotteen maksutta.
Miten tämä todistetaan? Kaikkihan niin voi sanoa.
Onko nämä yli 70-vuotiaat esimerkiksi terveydenhoitajia? Jos ei, niin rokotteen saadakseen kannattaa hakeutua esimerkiksi oman paikkakuntansa terveyskeskuksen puoleen.
Ai et halua tap paa. Liiotteletkohan vähän? Ethän ole ennenkään panikoinut aiheesta...
Kai voit nyt 30 euroa maksaa? Vai onko niin tiukkaa...?
Perussairaan lähipiiri saa ilmaiseksi. Ketä sitten lasketaan lähipiiriksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, eli kyllä käytännössä kaikki voi saada rokotteen ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin saakin.
Mutta ihan kaikki eivät saa maksuttomasti.
Ei ainakaan meidän kaupungissa, eikä tämä ole mikään aivan pikkukaupunki.
Jotkut kaupungit kustantavat influenssarokotteen kaikki asukkailleen, mutta eivät todellakaan kaikki.
Käytännössä saa. Olen kahdessa yliopistokaupungissa soittanut reseptipalveluun kysyäkseni reseptiä influenssatokotteeseen. Kummassakaan ei suostuttu kirjoittamaan reseptiä vaan sanottiin, että tule rokotuspäivänä paikalle, käytännössä kaikilla ihmisillä on vähintään lähipiirissä riskiryhmäläisiä, eli lähes jokainen on oikeutettu maksuttomaan rokotteeseen eivätkä he kysele näiden sairauksien tai syiden perään. Niinpä olen täysin terveenä, nuorena ihmisenä saanut joka vuosi maksuttoman rokotteen vain menemällä TK:hon oikeaan aikaan, ja niin saa kaikki muutkin.
Ei minulta ainakaan kukaan kysynyt mitään, kun hain äidin syövän takia itselleni rokotteen.
Minä olen aina saanut ilmaisen rokotteen, kun vanhempani ovat iäkkäitä.
Meidän kunnasta ei saa iäkkäiden vanhempien takia ellet asu heidän kanssa samassa taloudessa.
Joka vuosi hävitetään 200000 käyttämätätöntä rokotetta. Miksi joka vuosi on ostettu näin monta rokotetta vaikka tiedetään että niitä jää käyttämättä?! Me veronmaksajathan maksetaan tuo ostohinta ja myös ongelmajätteenä hävitys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Thln sivuilla lukee että ihmisen sanaan pitää luottaa.
Eikö hoivakotien vanhuksia käydä rokottamassa, vai miksi hoitajien pitää ottaa se rokotus? Vanhuksethan saavat ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö hoivakotien vanhuksia käydä rokottamassa, vai miksi hoitajien pitää ottaa se rokotus? Vanhuksethan saavat ilmaiseksi.
Hoitajia tarvitaan hoitamaan niitä vanhuksia. Kuka heidät hoitaa, jos tauti kaataa hoitajat petiin?