Poistattaisinko kierukan, kun menen lääkäriin?
Menen 14.30 lääkäriin, kun mulla on jatkuvia ongelmia hormonikierukan kanssa. kierukka ollut nyt neljä vuotta paikalla. Jatkuvaa hiivatulehdusta, tai bakteerivaginoosi kiusaa, kuten taas sen takia sinne lääkäriin menenkin. Hiukset lähtee päästä tai hiusten lähtö normaalia runsaampaa ollut nyt neljän vuoden ajan. Seksihalut aika vähäiset, kuin jos ei olisi hormooneja kehossa. Plussat tietty, ei tarvi muistaa ottaa E-pillereitä, vaikka ne on otettunakin joskus pettänyt valitettavasti, runsaat kuukautiset poissa, pärjää pikkuhousunsuojalla ja kuukautiset on todella harvoin. Muuten vuotaa, kuin Niagara :) . Lapsiluku ehkä täysi.... Ikäkin olisi vielä hetken ns.sopiva vauvanhankintaan.jos siis se ei olekaan ihan varma lapsiluku. Mutta mikä ehkäisy sitten....kertokaa miten te ehkäisette ja milloin aloititte ehkäisyn yms. Mulla 16 vuotiaana pillerit ja merkkejä sitte vaihdettiin paljon ja sitten olinkin raskaana, vaikka huolellisesti Nea säännöllisesti ne otin....Huoh, vaikeaa naisen elämää....
Kommentit (10)
Mä en voi harrastaa seksiä naisen kanssa jolla on kierukka.
Sattuu. Kolmella kumppanillani on olut ja kaikkien kanssa sama.
m39
Mulle gynekologi sanoi, että kuparikierukkaa ei suosittele sentakia, että lisää vuotoja, tiedä sitten onko totta? Siis Ap
Ei mulla ainakaan kuparikierukka lisännyt vuotoa, menkat ovat säännöllisemmät kuin koskaan, eikä ollenkaan runsaat. Mutta kaikki on niin tapauskohtaista, itse en tätä kuparista vaihtaisi enää mihinkään hormonivalmisteeseen!
[quote author="Vierailija" time="06.02.2014 klo 13:12"]
Vaihda kupariseen.
[/quote]
Luit vissiin koko avauksen...
Mun mies myös sanoo, että mun kierukka saattaa joskus tuntua jossain asennossa tai rajussa seksissä terskan päässä ikävästi, onkohan yleistä? Mutta siis sen takia en tätä pohdi pelkästään, vaikka voihan senkin nyt sitten laitta sinne miinuksiin. Sattuuko se kierukan poistaminen muuten? Ap
Pitää varmaan kysyä uudelleen siitä kuparikierukasta ja voihan sitä kokeilla ja jos ei ole hyvä vaihtoehto, niin ottaa sitten senkin pois. Ap
Ja ilman siis kierukkaa mun vuodot on noin 7-10 ja vuotaa, kuin ämpäristä ja todella epäsäännöliset. Hemglobiini laskee myös kuukautisten takia, jos ei ole mitään hormooneja ja joudun ottamaan rautaa purkistA. Ap
Kuparikierukka lisää ainakin bakteerivaginoosia ja hiivatulehdusta, älä vaan ota sitä. Mutta entäs se ihon alle laitettava, en nyt muista nimeä? Auttakaa joku :)
Siis ne eikä Nea otinkin:) kiva tekstinsyöttö :)