Oon henkisesti ihan loppu en jaksa tätä enää ku mikään ei auta
Asun vanhemmilla ja heillä on joku mua vastaan. Suututaan ihan mistä tahansa ja kun pyydän lopettamaan sitä vaan jatketaan ja jatketaan.
Jos yritän olla rauhassa omassa huoneessa ei Prkle tää loppuu nyt! Iskä huutaa keittiössä.
Yritän olla hiljaa omissa oloissani ja silti ne alkaa riitelemään.
Mua oksettaa aina aamuisin ja en jaksa nousta sängystä.
Jos pyydän lopettamaan sitä mitä ne tekee ei se lopu. Mua haukutaan seläntakana ja sitten luimistellaan ku meen ohi. Ja ne räjähtää hetkenä minä hyvänsä.
En oikeesti jaksa enää ku saa pelätä kokoajan. Tuntuu et oisin hirvee ihminen jota pitää piiskata henkisesti ihan loppuun asti.
Kommentit (5)
Jos olet alaikäinen, ota yhteys kunnan sosiaalitoimeen. Kerro tilanteesi ja pyydä päästä sijaiskotiin tai nuorisokotiin. Myös joku sukulainen voi ehkä auttaa, tai kummit?
Myötätuntoni. Kasvoin samanlaisessa "kodissa", hyvä kun uskalsin hengittää, ettei kukaan räjähdä mistään.
Toivottavasti joku osaa antaa sulle käytännön neuvoja, mitä kannattaa tehdä ja millaista apua sulle vois olla tarjolla. Itselläni diagnosoitiin aikuisiällä posttraumaattinen stressihäiriö. Tuntuu, että koko hermosto on pilalla vuosikymmenet pelättyäni ja stressattua.
Paniikkihäiriö mulla on. Oon aatellu soittaa ambulanssin itelleni jotta pääsen pois.
En mä jaksa enää tätä pelon tunnetta ja sitä että sydän hakkaa ihan hulluna. Teen joka tapauksessa kaiken väärin.
Entiedä mihin menis muuallekaan ku sairaalaan hakemaa apua.
Jos olet koulussa, niin kerro omalle luokanvalvojalle, kouluterveydenhoitajalle tai varsinkin kuraattorille, jos on. Kuraattorit järjestelevät opiskelijoiden sosiaalisia asioita.
Olin itse aikoinani opettajana ammattiopistossa ja oli hienoa nähdä, miten nopeasti nuoret alkoivat toipua, kun pääsivät pois kotoa. Opiskelu alkoi sujua, ilo palasi kasvoille ja jopa ryhti parani.
Tsemppiä. Hae apua. Vanhempasi ovat ilmeisesti niin omissa ongelmissaan, että eivät tajua miten vaikeaa sinulla on kotona.
Ehkä sun pitäs muuttaa omaan asuntoon?