Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miks on niin vaikea saada hyvää pullaa mistään?

Vierailija
27.10.2020 |

Ihan oikeaa pullaa. Ei väliä onko korvapuusti, voipulla vai mikä pulla, mutta se taikina on tärkein!!!

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sun pitää leipoa itse niitä . Ostat taikina kulhon ja leivinpaperia . Sitten jauhoja joiden paketissa on ohje . Maitoa voita margariinia sokeria kanelia omenahilloa leivinjauhetta hiivaa kardemummaa munia . Näillä pääset alkuun . Kakkuvuoka saat samalla kuivakakkuja keksejä . Pullaa saat monta kilosta jauhoja . Desilitra mitta ja vettä sekä NS.pullasutin . Alat vaan leipoa ohjeen mukaan saat myös omenapiirakkaa samalla.

Vierailija
2/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joistain leipomoista saa. Myös jotkut paistopistetuotteet on ihan hyviä. Täältä saa K-kaupasta sellaista tosi hyvää pistaasipullaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on se, että Suomi on Euroopan ainoa maa, missä syödään vanhoja leipomotuotteita. Leivän tai pullan leivontapäivää ei tarvitse merkata mihinkään.

Vierailija
4/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy on se, että Suomi on Euroopan ainoa maa, missä syödään vanhoja leipomotuotteita. Leivän tai pullan leivontapäivää ei tarvitse merkata mihinkään.

Joo, mut ei kai kukaan osta leipää tai pullaa kaupasta jos tuoretta haluaa.

Vierailija
5/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismojen Fazer-leivontapisteeltä saattaa saada tosi hyvää pullaa. Ainakin Viikin prismassa tekevät taikinan paikanpäällä, ei valmispakasteita ja heidän voisilmäpullat ovat mahtavia. Etsi paikallinen kahvila, jossa leipoivat itse. Navetta kahvila Sipoossa tai Kahvitupa Laurentius Vantaalla. Laatupullaa! 😀 Oman kokemuksen mukaan itse tekeminen vaatii yleiskoneen, jos ei ole kokemusta leipomisesta, mutta parin harjoittelusatsin jälkeen itse tekien voi päästä hyvään lopputulokseen. Niin vähän jauhoja, kuin mahdollista ja oikean voin käyttö auttaa. Muuten pullapussin ohje on ihan pätevä.

Vierailija
6/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismojen Fazer-leivontapisteeltä saattaa saada tosi hyvää pullaa. Ainakin Viikin prismassa tekevät taikinan paikanpäällä, ei valmispakasteita ja heidän voisilmäpullat ovat mahtavia. Etsi paikallinen kahvila, jossa leipoivat itse. Navetta kahvila Sipoossa tai Kahvitupa Laurentius Vantaalla. Laatupullaa! 😀 Oman kokemuksen mukaan itse tekeminen vaatii yleiskoneen, jos ei ole kokemusta leipomisesta, mutta parin harjoittelusatsin jälkeen itse tekien voi päästä hyvään lopputulokseen. Niin vähän jauhoja, kuin mahdollista ja oikean voin käyttö auttaa. Muuten pullapussin ohje on ihan pätevä.

Kyllä niitä hyviäkin paikkoja on joita tiedän ja ostankin yleensä leipomoista ja kahviloista pullani, kiitos kuitenkin vinkeistä. Mutta mietin vain, miten tällainen moneen suuhun sopiva perustuote on niin vaikea tehdä? Tai just että raaka-aineissa on kitsasteltu, että sen maistaa jne... Osaan leipoa itse, mutta mieluummin ostan pullani ja mielellään aina ostelisi eri paikoista kannatuksen vuoksi, mutta ei.

Vierailija
7/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipoo itse. Mä meenkin nyt keittään pulla kahveet.

Vierailija
8/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta raakapakasteita. Ei mene kauaa uunissa ja saat oikeasti hyvää. Tuoksunkin kaupan päälle.

Ne muovipussivehnäset on jotain ihan karseaa.

Vierailija
9/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kahvilanpitäjä ei välitä siitä, että pulla ei ole niin kovin hyvää. Koska väitän, että suurin osa pullan ostajista ei myöskään välitä. Eihän niitä pahoja pakastepullia muuten yksikään kahvila kehtaisi edes myydä. Ap on vähemmistössä ”hyvän pullan” kaipuunsa kanssa. Enemmistölle kelpaa vähän vähemmänkin hyvä, joten miksi nähdä vaivaa, plus tietenkin raaka-aineiden laadulla säästäminen.

Vierailija
10/10 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki kahvilanpitäjä ei välitä siitä, että pulla ei ole niin kovin hyvää. Koska väitän, että suurin osa pullan ostajista ei myöskään välitä. Eihän niitä pahoja pakastepullia muuten yksikään kahvila kehtaisi edes myydä. Ap on vähemmistössä ”hyvän pullan” kaipuunsa kanssa. Enemmistölle kelpaa vähän vähemmänkin hyvä, joten miksi nähdä vaivaa, plus tietenkin raaka-aineiden laadulla säästäminen.

Siltä näyttää, että vähemmistössä ollaan, kun lukee kommentteja raakapakasteista ja paistopistepullista, kun on puhe hyvästä pullasta.. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi