Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan mulla joku ADD

Vierailija
04.02.2014 |

Välillä keskityn tosi hyvin ja saan todella hyvin asiat hoidettua, koulutehtävät tehtyä ajallaan ja huolella. Ja sit taas (useimmiten) on näitä päiviä/viikkoja/kausia kun mikään ei onnistu, olen tänään yrittänyt kuvata videolle viittomisnäytettä (opiskelen tulkiksi) mutta unohdan aina välillä että mitä minun pitikään kertoa (jokaisesta otoksesta jäi uupumaan joko osoite, puhelinumero tai syy miksi olen viittomakielestä kiinnostunut), minun pitäisi vielä huomiseksi saada 3min puhe valmistella, mutten ole vieläkään keksinyt että mistä puhun (ja aikaa tähän on ollut 2 viikkoa..). Myöskin sain huomata juuri että olen pari kirjallista koulutehtävää tehnyt väärin (sisältö about oikein, muotoilu ja lainaukset väärin) ja ne pitää tehdä uusiksi. Ja tämä vain siksi että en ole keskittynyt ohjeisiin huolella, vaan olen kirjoittanut sisällön ja nimeni tiedostoon ja that's it.

Myös koulumme oppimisalusta aiheuttaa minulle jatkuvasti päänsärkyä, vaikka kaikki muut kyllä sieltä jo kaiken materiaalin löytävät.

Kärryillä pysyminen vaatii minulta ylimääräistä ponnistelua, ja jos opettaja ei osaa olla johdonmukainen ja selkeä, putoan entistä herkemmin kärryiltä sillä en jaksa keskittyä poukkoilevaan puheeseen.

Muitakin ongelmia on, mm. joskus pyykit saattaa joutua odottamaan useammankin viikon - jos kaapista vain löytyy puhtaita vaatteita, tai sitten pyykit kuivuvat ikuisuuden telineessä, toisinaan taas pesen pyykkiä erittäin ahkerasti. Sama siivouksen kanssa, joskus yliahkera (ts. jatkuvasti pölyjä pyyhkimässä, petaamassa petiä, tiskaamassa, imuroimassa jne.), joskus taas menee viikkoja että saan edes otettua sen imurin sieltä kaapista. Ei ole kyse laiskuudesta, vaan keskittymisen puutteesta - esim. tiskaus saattaa minulla kestää puoli päivää, kun ensin jätän tiskit likoamaan kauaksi aikaa, sitten vähän tiskaan, sitten teen jotain muuta, sitten muistan taas ne tiskit jne.

Tein kerran epävirallisen add-testin ja sain siitä jotain 80/100 (jos saa yli 70 niin suositellaan hakeutumaan tutkimuksiin)

Hermot menee itteni kanssa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla voi olla. Kuulostaa ihan uskottavalta. Itselläni on diagnoosi.

Vierailija
2/6 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en meinaa kehdata soittaa lääkäriin ja puhua asiasta, sillä tulee olo kuin hakisin jotain huomiota. Olen jo vatsavaivojen takia siellä niin ravannut että ihan hävettää olla aina vinkumassa "hoitoa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:33"]

Kyllä sulla voi olla. Kuulostaa ihan uskottavalta. Itselläni on diagnoosi.

[/quote]

Voimistuiko sulla oireet sitä mukaan mitä enemmän jouduit itse huolehtimaan asioista? Itselläni nämä ongelmat on alkaneet näkyä selvemmin vasta lukiossa, omaan asuntoon muuttaessa ne kasvoivat lisää ja nyt AMK:ssa opiskellessa ne on ihan räjähtäneet käsiin. Onneksi edes taloudellisen puolen olen saanut pidettyä kurissa (laskut saan aina maksettua ajallaan), mutta muutoin elämä meinaa olla ihan sekaisin. Lomilla helpompaa kun ei tarvitse kouluun keskittyä, niin kotikin pysyy järjestyksessä.

Vierailija
4/6 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ongelmat alkoi toden teolla vasta jatko-opinnoissa.

-2

Vierailija
5/6 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 22:46"]

Kyllä, ongelmat alkoi toden teolla vasta jatko-opinnoissa.

-2

[/quote]

Oliko ne samanlaisia mitä minä ensimmäisessä viestissä kuvailin, vai oliko muita(kin) ongelmia? Millaisia? Mikä sai lähtemään hakemaan diagnoosia ja miten homma eteni?

AP

Vierailija
6/6 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän