Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaverit huudattavat kännyköitä avokonttorissa!

Vierailija
04.02.2014 |

Miksi sen puhelimen ääni on pakko säätää ihan täysille työpaikalla? Noista kun lähtee kuitenkin sitä ääntä puolella volyymilläkin. Ärsyttävää! Sitten kun yksi puhuu kännyynsä niin kahden muun kännyt soivat ristiin siinä ympärillä monta kertaa, eikä enää kuule mitä luurin toisessa päässä puhutaan. Ne soittoäänetkin on yleensä jotain muutaman vuoden takaisia noloja hittejä!

Miten teillä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soivista kännyistä puheenollen. Mun ruotsalainen, amerikkalainen, saksalainen ja hollantilainen työkaveri ihmetteli äskettäin että miksi täällä Suomessa raahataan ne puhelimet lounaalle jos mennään muutaman kymmenen metrin päähän työpaikkaruokalaan, ja laitetaan tarjottimen viereen ja kytätään pakkomielteisesti sitä ruutua (ja ollaan vielä siinä ihan sen oloisina kuin odotettais jotain tärkeää puhelua, ettei vaan tarvitse small talkata ulkomaisten kollegojen kanssa).

Vierailija
2/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ota koskaan kännykkää lounaalle, joku ruokarauha sentään pitää olla, muilla ja itsellä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:31"]

miksi täällä Suomessa raahataan ne puhelimet lounaalle jos mennään muutaman kymmenen metrin päähän työpaikkaruokalaan, ja laitetaan tarjottimen viereen ja kytätään pakkomielteisesti sitä ruutua

[/quote]

Vain juntit ja moukat tekee noin, ja tosiaan yleistä Suomessa. Jos se puhelin on pakko ottaa ruokailemaan niin voisi sen laittaa piiloon vaikka taskuun tai pussukkaan.

Vierailija
4/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaiset varmaan maailman kännykkäriippuvaisin maa, pitävät sitä jonain lohdullisena esineenä kuten lapset nallea tai riepua, ja suorastaan orjailevat sen edessä.

Vierailija
5/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 10:37"]

miksi täällä Suomessa raahataan ne puhelimet lounaalle jos mennään muutaman kymmenen metrin päähän työpaikkaruokalaan, ja laitetaan tarjottimen viereen ja kytätään pakkomielteisesti sitä ruutua

[/quote]

Vain juntit ja moukat tekee noin, ja tosiaan yleistä Suomessa. Jos se puhelin on pakko ottaa ruokailemaan niin voisi sen laittaa piiloon vaikka taskuun tai pussukkaan.

[/quote]

Mun on pakko ottaa puhelin lounaalle, kun meillä lounas maksetaan "kännykkäsetelillä". Enkä tykkää istua kännykkä taskussa, joten se känny on sitten pöydällä. Mutta tiedän kyllä monia, jotka tekevät juuri tuota, pahimmassa tapauksessa pöytäseurueessa sitten vielä niitä kännyköitä räplätään läpi ruokailun.

Vierailija
6/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soivista kännyistä puheenollen. Mun ruotsalainen, amerikkalainen, saksalainen ja hollantilainen työkaveri ihmetteli äskettäin että miksi täällä Suomessa raahataan ne puhelimet lounaalle jos mennään muutaman kymmenen metrin päähän työpaikkaruokalaan, ja laitetaan tarjottimen viereen ja kytätään pakkomielteisesti sitä ruutua (ja ollaan vielä siinä ihan sen oloisina kuin odotettais jotain tärkeää puhelua, ettei vaan tarvitse small talkata ulkomaisten kollegojen kanssa).

[/quote] Koska joku saattaa soittaa. Minä osaan pitää kännykän mukana ja reagoida soittoon vaikka puhun ulkolaisten kollegojen kanssa. Ruokalassa yleensä sanon että olen syömässä, voinko soittaa kohta. Ja tämäkin yleensä englanniksi.

Vierailija
7/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avokonttorissa saa puhua puhelimen ja pitää palavereja ja jutella kollegojen kanssa. Täälläkin on tosin yksi hermoheikko kireä eukko, jonka mielestä kaikkien pitää istua hiirenhiljaa, ei siinä työt paljon etenisi.

Vierailija
8/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, avokonttorissa saa puhua puhelimeen. Mutta ei kannata kailottaa. Samoin saa jutella kollegojen kanssa, mutta ei kohtuuttoman kovaa. Usein avokonttoreissa on matalat sermit, jotka blokkaavat suurimman osan äänistä, jos puhutaan istuen, mutta seisten tapahtuvat keskustelut kaikuvat sermien yli koko tilaan. Kamalimpia ovat työkaverit, jotka puhuvat pitkiä puheluita kävellen pitkin avokonttorin käytäviä.

Avokonttori on tila, johon kuuluu kyllä tietyt äänet. Toisaalta avokonttorissa on hieman enemmän huomioitava toisia. Itse asiassa olen lukenut tutkimuksia siitä, että avokonttorissa työteho on matalampi kuin suljetummissa konttoreissa. Itse olen tosin aina työskennellyt pelkässä avotilassa, joten minulla ei ole omakohtaista vertailupohjaa.

Vierailija
9/10 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykänkäyttö on kyllä revennyt ihan käsistä. Nykyään kun lapsillakin on kännykät, on avokonttorissa istuminen ihan helvettiä. Lapset soittelee jatkuvasti, aamulla sata kertaa milloin pitää herätä, mitä pukea, mitä syödä, milloin lähteä. Sama ralli iltapäivällä. Kännykät huutaa kilpaa ja äidit ohjeistaa joka ikistä pikkuasiaa. Lapsista on tullut ihan avuttomia kännykkäaikana, joka pissahädästä täytyy soittaa äidille.

Ja ne Facebook-päivitykset - niistä en edes ala kirjoittaa.