Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla oltava mielipide kaikesta? Mä en jaksa muodostaa enää mielipiteitä mistään

Vierailija
26.10.2020 |

Sekös sitten on ongelma kun ihmisten kanssakäyminen on paljolti mielipiteillä pallottelua. En oikein voi olla ihmisseurassa. Mä en jaksa ihmisten mielipiteitä asioista enkä jaksa kehittää omia mielipiteitä. Luen jotain somekommentointeja uutisaiheisiin ja ihmettelen miksi nuo kaikki uskovat mielipiteensä olevan jakamisen arvoinen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronasta ja Vastaamosta kyllä.

Vierailija
2/6 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on se kyllä uuvuttavaa, ja vielä uuvuttavampaa kun kaikki luulee että muita kiinnostaa just niitten mielipiteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, keskustelua ei oikein hyvin synny ilman mielipiteitä. Muuten se tyrehtyy lyhyeen.

Ei minullakaan ole aina mielipidettä, mutta silloin haastattelen muita, niin keskustelu pysyy yllä. Ei sillä, että minua kiinnostaisi... olen vain hyvä small-talkissa, vaikka ihmiset sinänsä ei kiinnosta.

Vierailija
4/6 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse. On tietysti ihan kannattavaa olla joistain asioista jotain mieltä, mutta mielestäni on ihan ok, ettei kaikista asioista ole mielipidettä. Ensinnäkään, et mitenkään voi tietää kaikesta riittävästi, jotta välttämättä edes voisit olla jotain mieltä. Tai toki voit olla, mutta kannattaako sitä edes ääneen sanoa - ei välttämättä. Toisekseen onhan se tosi kuormittavaa, jos kaikesta pitää olla jotain mieltä. Pick your fights eli valitse taistelusi pätee tähän hyvin. En tarkoita, että mielipiteitään pitäisi huutaa ääneen kaikkialla ja varsinkaan yrittää "voittaa" muita puolelleen kaikessa, mutta ennemminkin tarkoitan sitä, että valitse, mistä haluat olla jotain mieltä. Keskustele niistä asioista. Keskustelupalstoilla on äärimmäisen helppoa skipata asiat, joista et halua keskutella tai olla jotain mieltä. Jos kaverin kanssa tai vaikka työpaikan kahvitauolla tulee puhe asiasta, josta et  ole mitään mieltä, voit joko kuunnella muiden keskustelua, hiljentyä omiin ajatuksiisi tai tarvittaessa todeta, että "enpä ole tätä asiaa oikeastaan ajatellutkaan" tai "en ole perehtynyt tähän, niin en osaa sanoa, mitä tästä ajattelen". Se on ihan OK ja mielestäni oman hyvinvoinnin kannalta ihan tarpeellistakin.

Vierailija
5/6 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä.

Vierailija
6/6 |
26.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lakannut muodostamasta mielipiteitä jo vuosia sitten. Pyrin siihen, että jos jokin mielipide uhkaa muodostua, tsekkailen vastakkaisia näkemyksiä niin paljon, että saavutan taas hedelmällisen epävarmuuden tilan. 

Keskustelu on itse asiassa ihan muuta kuin "mielipiteillä pallottelua": Se on erilaisten näkökulmien pohdiskelua, uuden oppimista, jakamista, epävarmuuksien antoisaa sietämistä.

Mun mielipide on, että mielipide on älyllistä laiskuutta. Ja varma mielipide on jääräpäistä älyllistä laiskuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi