Muita sekundaarisesti lapsettomia?
Onko täällä muuta jotka toivovat toista lasta mutta eivät voi syystä tai toisesta saada? Mistä löytyisi vertaistukea? Simpukka-yhdistyksen keskustelu ei taida olla yhtä aktiivinen kuin ennen ja FB-ryhmät eivät minua auta kun en haluaisi omalla naamalla näitä kirjoitella.
Mikä auttaa teitä hyväksymään ajatuksen että toista lasta ei ehkä tule?
Minulla on ihana ja rakas lapsi. Suurin suruni onkin hänen vuokseen, hän ei tule koskaan (todennäköisesti) saamaan sisarusta. Sisarussuhde kun on usein tärkeä ja koko elämän läpi kestävä suhde.
Ymmärrän heitä jotka ovat jääneet tahtomattaan kokonaan ilman lapsia ja ymmärrän että heidän surunsa on minun suruani suurempi. Enemmän kuin itseni puolesta olen kuitenkin suruissani lapseni puolesta siitä että hänellä ei sisaruksia ole.
Kommentit (6)
kaikenlainen lapsettomuus yleistyy. ei lapsentekoa kannata lykätä 40v asti.
Harmi tosiaan kun ei enää anonyymia keskustelupalstaa aiheesta. :/
Mitä syitä tuollaiselle lapsettomuudelle yleensä on? Siis jos on vaikka jopa ihan luomuna saanut ekan? Jääkö usein ilman selitystä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä syitä tuollaiselle lapsettomuudelle yleensä on? Siis jos on vaikka jopa ihan luomuna saanut ekan? Jääkö usein ilman selitystä?
Syitä voi olla monia. Usein ikä. Osa jää myös ilman selitystä.
Lisätietoa vaikkapa tästä linkistä: https://www.vau.fi/raskauden-yrittaminen/lapsettomuus/kun-toista-lasta-…
Onhan näitä satuttavia kommentteja.
"Miksi sinulla on vain yksi lapsi. Kannattaa tehdä toinen niin se ei ole yksinäinen."
Kun se ei aina ole oma valinta.
Lapsenikin kaipaisi pikkuveljeä tai -siskoa. Olen kertonut hänelle että vauvaa ei aina tule vaikka sitä haluaisi.
Ap