Millainen olo influenssarokotteen jälkeen?
Otin ekaa kertaa influenssarokotteen ja haluaisin kuulla millaisia oireita muille on tästä mahdollisesti tullut, niin tiedän vähän varautua henkisesti. Tuntuu että jo pari tuntia rokottamisen jälkeen alkoi väsyttää, voisiko se jo olla siitä johtuva oire.
Kommentit (13)
Ei ole koskaan mulle noussut kuumetta. Muutamana ensimmäisenä kertana tuli vähän kipua rokotuskäteen, ekalla kerralla vahvimmin, mutta muita oireita ei ole tullut koskaan, ei edes pari viikkoa sitten, kun sain sen sytostaattihoidon yhteydessä.
Aamulla rokotettiin, vähän tuossa aivastelin, ei muuta.
Hyvä mieli kun rokote on otettu, ekan kerran.
Ikää n.40v.
Aina tullut käsivarsi kipeäksi sen verran, että esim. kauppakassin kantaminen sillä kädellä sattuu. Muuten ei mitään. Nämä jotka sanovat sairastuneensa flunssaan heti rokotteen saatuaan tulisi muistaa, ettei rokote estä nuhakuumetta.
Minulle kipeytyi käsi ja lievä lämpö..lämpö ohitse seuraavana päivänä ja käsikirjoitus muutaman päivän jälkeen
Leila Koo kirjoitti:
Mulle ei ole tullut koskaan mitään oireita.
Ei mullekaan.
Pistoskohta aristaa loppu päivän ja voi olla ettei sinä yönä pysty nukkumaan sen käden päällä, mutta muuten ei yhtään mitään oireita.
Rokotuksen olen ottanut jo vuosia.
Olen ottanut joka vuosi influenssarokotteen siitä lähtien, kun niitä on ollut saatavissa.
Koskaan ei ole oilut mitään oireita, jos ei oteta lukuun, että pistoskohta voi vähän aikaa olla arkana. Mutta ei siis kuumetta eikä muutakaan.
Ja tänä aikana en ole kertaakaan sairastunut influenssaan, onnekseni (sataprosenttista suojaahan ei rokotuskaan anna).
Nimittäin tiedän mitä se on, kun olen kaksi kertaa lapsena/nuorena sairastanut influenssan ja joutunut molemmilla kerroilla sairaalahoitoon.
Jälkimmäisellä kerralla tuli vielä jälkitautina aivokalvontulehdus. Influenssa on ihan karsea tauti potea. Se ei ole mikään "flunssa".
Mulle on tullut käden aristusta tai lievää kipua pistokohdassa, mutta ei muuta.
Tuo väsymyksesi voi olla jotain muutakin. Ehkä tarkkailet oloasi tavallista tarkemmin nyt rokotuksen jälkeen.
Onko jollekulle noussut kuumetta tms?