Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahassa pulassa

Vierailija
03.02.2014 |

Olen opiskelija, jolla vielä joskus oli asiat ihan hyvin. Opiskelin ja kävin töissä. Nyt olen niin pahassa pulassa etten kestä :( Opintotukeni lakkautettiin vuoden alusta, ja työnikin ovat vähentyneet niin etten sieltäkään ole saamassa rahaa. Laskuja iso pino ja velkaa olen sukulaisellenikin. Saan mahdollisesti tammikuun tukea takautuvasti, mutta siihen menee monta viikkoa ja tämäkin aika olisi jotenkin elettävä.

Sen tiedän että sosiaalitoimen asiakkaaksi en vielä kelpaa, mutta mitään muitakaan vaihtoehtoja ei ole tähän hätään. En voi tukeutua kehenkään, olen aivan yksin asioiden kanssa. Kaikki näyttää niin mustalta, että tännekin kirjoittaminen tuntuu jonkinlaiselta avulta. Enää puuttuu vain se että saan maksuhäiriömerkinnän ja sitä kautta koko tulevaisuus pilalla :( Tuntuu etten jaksa elää

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä sossussa juttelemassa. Mielestäni olet kyllä oiketettu toimeentulotukeen. Ei kannata murehtia! Onko sulla mahdollisuus nostaa opintotukea ensi hätään?

Vierailija
2/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla nyt ole mahdollisuutta nostaa mitään opintoihin liittyvää rahaa, koska sain vasta tammikuun lopussa laitettua hakemuksen ja mahdollinen takautuva maksu tulisi vasta muutaman viikon päästä :( Olen jo skeptinen senkin suhteen ja mietin kaikkia syitä miksi sitä ei hyväksyttäisikään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene seurakunnan sosiaalityöntekijän puheille.

Vierailija
4/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen baispulinen, niin sinähän provo istut pankkisi päällä.

Vierailija
5/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä opiskelijakin voi saada sosiaalitukea. Varaa aika ja käy keskustelemassa tilanteestasi. Minulla loppui aikanaan opintotukikuukaudet muutama kuukausi ennen valmistumista. Selvitin asian ja sain sosiaalitukea loppuopinnoilleni. Tietenkin toimitin sinnepäin myös todisteet opintojen etenemisestä. Käy läpi kaikki laskusi ja listaa lainaamasi rahat. Näin sinun on helpompi lähteä selventämään tilannettasi sosiaalitoimistossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi