Sama korkomarginaali peruskorjausremppaan kuin asunnon hankintaan?
Hei rahoituksesta tietävät:
meillä on miehen kanssa paritalo-osake. Sitä vastaan ei ole kuin vähän asuntolainaa. Meidän on tarkoitus tehdä isompi remppa eli kattavampi kuin ns. vuosikorjaukset. Mm. kph ja katto tarvitsevat uusimista.
Koska vapaata vakuutta on, miten on, saammeko peruskorjauslainan ns. asuntolainaehtoisena ja asuntolainana, verovähennyksenhän saa tehdä perusparannuksista? Eräänkin pankin ehdoissa on, että asuntolaina ei tarkoita asunnon peruskorjausta, jota en ymmärrä. Tässähän nostetaan reilusti kohteen arvoa.
Kommentit (4)
Riippuu varmaan pankista mutta me olemme saneet pankista lainaa niin keittiöremonttiin kuin saunaosastonkin remonttiin samalla marginaalilla kuin itse asuntolainakin oli.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu varmaan pankista mutta me olemme saneet pankista lainaa niin keittiöremonttiin kuin saunaosastonkin remonttiin samalla marginaalilla kuin itse asuntolainakin oli.
Otitteko samalla kun ostitte asunnon vai myöhemmin omana lainanaan?
Jos kyseessä on asunto-osake, ensin yhtiölainaa jonka maksatte mahdollisella pankkilainalla pois.
Mä en tiedä miten jälkikäteen haettava peruskorjauslaina hjnnoitellaan, verovähennyksiin sen korot saa. Olisi myäs kiva kuulla että mitkä pankit hyväksyvät peruskorjaukseen otettavan luoton asuntoluotoksi eikä asuntovakuudelliseksi kulutusluotoksi.
Voiko sen leipoa asuntolainaan vai eri lainaksi muulloin kuin asuntoa ostettaessa, kiinnostelee minuakin??