Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisin "nykyajan nuori" olisin varmasti huostaanotettu

Vierailija
03.02.2014 |

Ala-asteella jo lintsasin koulusta jonkun verran, mutta aina "luvalla".. Oli vatsa kipeä, päänsärkyä ja vaikka mitä... OIkea syy kyllä oli kiusaaminen mutta siitä en halunnut puhua. 
Yläasteella lintsasin sitten vielä enemmän, ja olikin niin paljon poissaoloja että olisi pitänyt jäädä luokalle.. mutta eihän ne voinut pitää minua siellä, kun keskiarvo oli kuitenkin 8.6. 
Kiusaamisesta ja muista syistä johtuen yritin itsemurhaa 16-vuotiaana. Lyhyt jakso nuorisopsykiatrisella, rupesin tupakoimaan siellä, äiti salli sitten myös tupkaoinnin kotona ja jopa osti röökit. Kotona pari kuukautta, uusi itsariyritys, elvytyksen kautta uudestaan osastolle. Työkokeilu vai millä nimelä menikään pikkukaupasta, sossu maksoi"palkkaa" jotta saisin vähän käyttörahaa. Pöllin kanaa, jäin kiinni, sossun luo puhutteluun ja valehtelin päin naamaa, seliselityksiä eikä tullut mitään merkintöjä mihinkään. 
Ryyppäsin 15-vuotiaasta alkaen melkein joka viikonloppu. Ei haitannut vaikkei ollut rahaa, koska aina jollain oli tarjota, kiljua tai pirtua tai kaljaa tai ihan mitä vaan.... 

Nojoo, aikuisena sainkin sitten apua kun sitä tajusin hakea, ja nyt 31-vuotiaana olenkin jo suht mallikelpoinen kansalainen, en juo enkä tupakoi ja löysinkin jopa akateemisen miehen itselleni =D

Mutta pointti joo, no, se tulikin otsikossa jo ilmi....

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mun siskolla, joka on nyt 29 v eli sinun ikäluokkaasi, oli lähes 1:1 samanlainen teini-ikä ja nuoruus, ja hänet kyllä huostaanotettiin.

Vierailija
2/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmekään, koska niin moni tuntuu olevan nuorisokodissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minutkin olisi varmaan otettu huostaan ja aikuisena olen tajunnut, että meitä tarkkailtiin. Ei minulla henkilökohtaisia ongelmia ollut, olin mallilapsi. Mutta äitini oli pahasti masentunut, minä huolehdin ruokaa jo pienestä koko perheelle, meillä oli järkyttävä sekasotku jos minä en jaksanut siivota yms. Huolehdin jo tosi pienestä perheen äidin tehtäviä. Meillä ei kuitenkaan käytetty alkoholia, ei tupakoitu joten siksi oltiin vain tarkkailussa. Sen lisäksi olin varmaankin aliravittu. 

Vierailija
4/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä varmaan kans, vaikkei tilanne ihan noin paha kuin teillä. Olisi varmaan moni muukin, yläasteelta n.50% käytti alkoholia ja kyseessä sen aikaisesti Suomen 3.suurin yläaste. Lisäksi moni lintsas ja oli omilla teillään poikaystävillä sun muualla luvatta.

Vierailija
5/5 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei olisi otettu huostaan. Ulospäin kaikki näytti aina hienolta, ja olin huippuoppilas, hyväkäytöksinen jne. Opettajat olivat minulle tärkeitä, ja osaksi siksi minusta tulikin opettaja.  Lapsena minua pahoinpideltiin kotona henkisesti ja fyysisesti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan