Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vanhempien kesälomat, päiväkotimaksut ja hoito järjestetään?

Vierailija
02.02.2014 |

Pitäisi kesälomat päättää. MIten ne nyt sitten menee, kun mulla on kolmivuorotyö ja saan pitää 4 viikkoa kesälomaa, tuskin kuitenkaan ainakaan koko aikaa heinäkuussa, jolloin päiväkoti on kiinni. Eli: Maksanko heinäkuustakin, vaikka lapset eivät olisi päivääkään hoidossa? Vai en? Entä varmaankin sitten täytyy olla ainakin joku varahoitopaikka kuukaudeksi jos olen esim. kesäkuussa lomalla?

Mies on koko kesän töissä (yrittäjä ja kiireisin aika vuodesta) eli en kauhean mielelläni edes olisi lasten kanssa koko kuukautta yksin kotona. Mitenkä tän nyt sumplis ja mitä kannattais toivoa?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
2/12 |
03.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onko ne kunnallisessa? kunnallisella on aina varahoito olemassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää voi olla kuntakohtaisia juttujakin, mutta täällä ainakin 12. kuukausi on maksuton (eli heinäkuu) riippumatta siitä, onko lapset hoidossa vai ei.

Vierailija
4/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös meilläpäin (Oulun seutu) heinäkuu on aina ilmainen kuukausi olipa lapsi hoidossa tai ei. Ainoa edellytys on, että hoidot ovat alkaneet jo edellisen vuoden elokuussa eli kyseessä 12. hoitokuukausi.

Vierailija
5/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:00"]

Nää voi olla kuntakohtaisia juttujakin, mutta täällä ainakin 12. kuukausi on maksuton (eli heinäkuu) riippumatta siitä, onko lapset hoidossa vai ei.

[/quote]

Yleensä sillä on tietty ehto, eli hoidon on pitänyt alkaa edellisvuonna esim. 31.8 tai 30.9. mennessä. Jos on alaknut sen jälkeen, niin ei ole maksuton.

Vierailija
6/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:10"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:00"]

[/quote]

Yleensä sillä on tietty ehto, eli hoidon on pitänyt alkaa edellisvuonna esim. 31.8 tai 30.9. mennessä. Jos on alaknut sen jälkeen, niin ei ole maksuton.

[/quote]

Jos on alkanut sen jälkeen niin eikö kuitenkin mene vain puolikas maksu kuukaudesta jolloin ei ole päivääkään hoidossa?

Vierailija
7/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos päiväkoti on kunnallinen ja kiinni heinäkuun, on varahoidon järjestyttävä päivystävästä päiväkodista. Jos taas päikky on yksityinen, ei varahoitoa välttämättä ole. Ja maksuistahan tuossa jo muut kirjoittivatkin.

Vierailija
8/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset menee varahoitopaikkaan.

Vierailija
9/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et jaksa olla lasten kanssa kuukautta? Sykähdyttävää.

Vierailija
10/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2014 klo 22:16"]

Et jaksa olla lasten kanssa kuukautta? Sykähdyttävää.

[/quote]

Häh? Missä näin sanottiin?

Vierailija
11/12 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksan olla, mutta haluaisin edes hetken omaakin hengähdystaukoa. En tarkoita sitä, että lapset olisivat päiväkodissa vaan esim. mummolla joinakin päivinä kun minä olen lomalla ja saisin niinä päivinä edes tehdä mitä tykkään. Tässä nyt yritänkin pohtia parasta vaihtoehtoa, että miten menisi vähiten rahaa/olisi mukavat ilmat, saisin silti hetken omaa aikaa eikä lapset välttämättä joutuis varahoitopaikkaan. :D Tietty jos olen vain hetken heinäkuusta lomalla, niin ehkä mummot jaksaisivat hoitaa viikon kaksi vuoroin lapsia kun päiväkoti olisi kiinni ja itse vielä töissä.. esim..

ap

Vierailija
12/12 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kunta kyseessä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi