Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa meitä tolloja tässä isyysvapaa-asiassa!

Vierailija
02.02.2014 |

Mulla loppuu huhtikuun puolivälissä vanhempainvapaa ja mies ei ole vieläkään pitänyt yhtään isyysvapaata.... :/

Eli pitääkö se 18 päivää pitää ennenkuin mun vanhempainvapaa päättyy vai voiko sitä pitää niin kauan kuin lapsi täyttää sen kaksi vuotta. Huonontaako se jotain rahallisesti tai jotenkin muuten, jos niitä päiviä pitää, kun olen kotihoidontuella?

Mä en käsitä, miten mä en tajua noilta Kelan sivuilta yhtään mitään... :/

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä et tajua Kelan sivuilta? Siellä se on niin rautalankamallina kuin iniä voi olla.

Vierailija
2/4 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 päivää pitää pitää samaan aikaan kuin sulla on mammaloma (eli joko äitiys- tai vanhempainrahakausi) menossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, kiitos kolmoselle!

Vierailija
4/4 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan sivuilta:

"Isä voi käyttää 54 arkipäivästä sen verran vapaata kuin haluaa. Voit pitää isyysvapaastasi enintään 18 arkipäivää eli noin 3 viikkoa lapsen syntymän jälkeen samaan aikaan kuin äiti saa äitiys- tai vanhempainrahaa. Voit siis olla kotona yhtä aikaa äidin kanssa valintasi mukaan 1-18 arkipäivää. Loput isyysrahapäivät voit pitää vanhempainrahan jälkeen. Voit myös halutessaan pitää kaikki isyysrahapäivät äitiys- ja vanhempainrahakauden jälkeen. Isän vapaita ei voi siirtää äidille."

Olennainen on tuo toiseksi viimeinen lause, eli mies voi halutessaan pitää kaikki 54 isyysrahapäivää sen jälkeen, kun vanhempainrahakautesi on loppunut. MUTTA huomio: isyysvapaan ajalta ei makseta sinulle kotihoidon tukea, jos perheessä ei ole vauvan lisäksi muita lapsia! Eli jos mies jää isyysvapaalle vasta sitten, kun sinä olet jo hoitovapaalla, niin et sitten saa kotihoidon tukea isyysvapaan ajalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän