Arki vauvan kanssa
Hei, sain viikko sitten tietää olevani raskaana. Lapsi ei ole suunniteltu, mutta miehen kanssa sovittu että hänet pidetään. Nyt minua kiinnostaa että millaista sen lapsen kanssa on ihan aikuisten oikeesti olla arjessa. Lavastettuja kiiltokuvia kun on netti pullollaan. Kaikki iät on kiva kuulla, ihan vauvasta sinne teini-ikään.
Kommentit (4)
Se millaista arki on riippuu niin paljon lapsestasi, millainen temperamentti, kuinka hyvä nukkuja on, koliikit yms. Kaikesta kuitenkin selviää ja vanhemmuuteen kasvaa. Arki on välillä tietysti raskasta, erityisesti jos lapsi valvottaa. Kuitenkin vastapainoksi myös paljon iloa ja rakkautta tulee lapsen myötä. Itse tein lapsen vasta myöhemmällä iällä, ja mietin miksen tehnyt jo aiemmin.
Meidän vauva on nyt 6kk. Sivusta seuraamalla olen huomannut, että arkea ei voi etukäteen suunnitella, vaan se riippuu paljon myös vauvasta.
Meidän arki tällä hetkellä jos on normipäivä eikä neuvolaa tms:
Herätys klo 8:00-9:00, vaihdetaan vaippaa ja puetaan päälle. Sitten aamupuuroa ja ulkoilemaan koirien kanssa. Noin kolmen tunnin päästä päikkäreistä taas kiinteitä ruokia.
Päikkärit 11:00-12:00, nukkuu noin 1-1,5h ja sen aikaa meitsi ottaa höllii ja katsoo sarjoja tms.
Sit taas ulkoillaan ja leikitään lattialla ja syödään.
Mies tulee kotiin, käydään kaupassa.
Iltapuurot ja nukkumaan klo 19, sit on loppuilta rentoa yhdessäoloa miehen kanssa.
Mutta meilläpä onkin maailman rennoin ja hienoin vauva :D
Kiitos vastauksista! Ehkä me ei kuolla tähän päätökseen😁😅 Ollaan siis oltu alusta asti sitä mieltä että pidetään se lapsi ja pystytään huolehtia hänestä. Nyt on alkanut itseä jännittää että onko itsestä sittenkään siihen. Ja tuntuu että tuun olemaan ihan paska äiti joka ei osaa mitään. Ehkä tää tästä😁 Huomenna pääsen onneksi ekaan neuvolaankin avautumaan lisää
Ei helkkari älä kysy täältä. Meillä ei ole ollut ollenkaan niin kamalaa kuin jokaisella (messuvelalla) on ollut täällä (")lastensa(") kanssa. Mee pois äkkiä, puhu ihmisille omilla kasvoilla!