Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sektion ja alatien kokeneet: tuleeko lapsi alatiesynnytyksessa jotenkin laheisemmaksi? Muodostuuko jokin sellainen henkinen tms. yhteys joka sektiossa jaa pois?

Vierailija
24.07.2006 |

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaikka en saanutkaan kumpaakaan pitää sylissäni ennen kuin vasta n. viikon päästä, ei se ole vaikuttanut millään lailla kiintymyssuhteen laatuun.

Vierailija
2/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voi erotella lapsia sektion ja alatiesynnytyksen välillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyselee tietämätön muuten vaan kiinnostuneena

Vierailija
4/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin itse sektiolla syntyneenä voin sanoa että mulla ja äidillä on paljon läheisemmät välit kuin alateitse syntyneellä isoveljellä ja äidillä.

Vierailija
5/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa samantien hetkeksi, isä hoitaa kätilön kanssa sen ajan kun olet kokoon kursittavana.

Vierailija
6/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

takia, kun sen lapsen itse maailmaan ponnisteli ja sai sitten heti rinnalle ja sai kokea synnytyksen koko tunteiden kirjon. siinä koettiin elämää suurempia tunteita ja syntyi heti rakkaus/yhteys tms. vaikka toki ovat kaikki lapset yhtä rakkaita.

Vierailija
7/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen halunnut ja saanut sektion. Ihanat lapset.

Eikä synnytyksessä vammautuneita lapsia.

Vierailija
8/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen henkinen yhteys ja rakkaus minulla on kaikkiin lapsiin, joista kaksi on syntynyt sektiolla, kolme alakautta.

Vierailija
9/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyselee tietämätön muuten vaan kiinnostuneena

Näin lapseni " oikeasti" vasta 7 tuntia syntymän jälkeen hänen ollessa teho-osastolla.

Syliini sain hänet seuraavana päivänä, reilu 12 tuntia synnytyksestä.

Mutta tosiaan, jos sektio on suunniteltu, lapsi ja äiti tapaavat huomattavasti nopeammin. :)

Vierailija
10/10 |
24.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellisessä sektiossa en nähnyt lasta kunnolla kuin vasta seuraavana päivänä, ja täytyy sanoa että se oli tosi kova paikka. En kyllä usko, että sillä oli lapseen kiintymisen kannalta mitään merkitystä, mutta siihen, miten suhtauduin henkilökuntaan ja sairaalan tekemisiin ja miten koin koko tapahtuman, siihen sillä oli tosi suuri negatiivinen merkitys. Toinen, vähän suunnitellumpi sektio (synnytys ei käynnistynyt tarpeeksi nopeasti raskausmyrkytyksen uhatessa) olikin sitten ihana ja mukava kokemus. Sain lapsen hetkeksi rinnalleni heti, hän imi vähän rintaa kätilön pidellessä vauvaa, sitten menivät isän kanssa pesemään ja punnitsemaan. Sain vauvan sitten rinnalleni kun mut oli kursittu kasaan ja kärrätty valvomoon. Aivan ihan yhtä rakkaita lapsia kumpikin, vaikea kuvitella että kiintymyksellä olisi joku ero, jos olisivat syntyneet alateitse.