Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koronan suhteen riskiryhmäläisille

Vierailija
25.10.2020 |

Eli olet / sinulla on jokin näistä

- yli 70v
- vaikea-asteinen sydänsairaus
- huonossa hoitotasapainossa oleva keuhkosairaus
- diabetes johon liittyy elinvaurioita
- krooninen maksan tai munuaisten vajaatoiminta
- vastustuskykyä heikentävä tauti kuten solunsalpaajahoidossa oleva syöpätauti
- vastustuskykyä voimakkaasti heikentävä lääkitys kuten suuriannoksinen kortosinilääkitys

Mikä on tilasi/sairautesi/lääkityksesi? Pelkäätkö koronaa? Mitkä ovat koronavarotoimesi? Oletko yrittänyt hoitaa sairauttasi paremmin (diabetes, keuhkosairaudet esim. jos hyvässä hoitotasapainossa ei lisääntynyttä vakavan sairastumisen riskiä)? Mitä ajattelet siitä että yhteiskuntaa rajoitetaan voimakkaasti suojelemiseksesi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään noista, mutta lähipiiriini kuuluu yli 90-vuotiaita, joita haluan edelleenkin tavata. En pelkää koronaa, mutta pysyttelen siitä mieluummin erossa. Aiemmin mainitusta syystä. Mun koronavarotoimeni ovat etätyö, päivittäistavaroiden tilaaminen kerran viikossa kotiinkuljetuksella ja muiden ihmisten tapaaminen vain ulkona turvavälin päästä. Mulla ei ole mitään mielipidettä yhteiskunnan rajoitustoimista, koska en oikeastaan tällä hetkellä edes koe olevani osa tätä yhteiskuntaa eivätä rajoitukset siis vaikuta mun elämääni mitenkään. 

Vierailija
2/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riskiryhmäläinen, krooniseen sairauteen solunsalpaajalääkitys, sairaus hyvässä tasapainossa, muita lisäriskitekijöitä ei ole. En ajattele, että yheiskuntaa rajoitetaan voimakkaasti suojelemisekseni. Olen työikäinen ja olen koko koronakriisin ajan käynyt normaalisit työssä. Muutama koronaepäily on työpaikallani ollut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin moni ei näytä yleisesti pelkäävän, on tullut niin monta uskomatonta tapausta vastaan ihan kuin eläisivät tyystin toisessa maailmassa, sen vuoksi tärkeää rajoittaa viranomaistoimin, sitten vasta reagoidaan.

Vierailija
4/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh tuplariskiryhmäläinen; joten se voisi olla "menoa". Iso kiitos jos ainakin ne turvavälit kaupassa jne jaksettais, maskista en paljon piittaa.  Käytänite maskia jos vaikka hiukan auttaa, asioidessa, mutta en saa hepulia jos joku ei käytä.  Tiettyä varovaisuutta kuulutan kaikkien meidän vuoksi.  Pysyttelen aikalailla kotona (5 päivää 7stä, ja en käy ylöisötapahtumissa.)

Vierailija
5/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona globalismi ja pedon merkki

Vierailija
6/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään noista, mutta lähipiiriini kuuluu yli 90-vuotiaita, joita haluan edelleenkin tavata. En pelkää koronaa, mutta pysyttelen siitä mieluummin erossa. Aiemmin mainitusta syystä. Mun koronavarotoimeni ovat etätyö, päivittäistavaroiden tilaaminen kerran viikossa kotiinkuljetuksella ja muiden ihmisten tapaaminen vain ulkona turvavälin päästä. Mulla ei ole mitään mielipidettä yhteiskunnan rajoitustoimista, koska en oikeastaan tällä hetkellä edes koe olevani osa tätä yhteiskuntaa eivätä rajoitukset siis vaikuta mun elämääni mitenkään. 

Uteliaisuudesta, kauanko ajattelit jatkaa? Tai pystyä jatkamaan? Siis pystytkö ihan tyytyväisenä olemaan vaikka vielä 5 vuotta tapaamatta muita ihmisiä kuin näitä senioreita? Tätä pidempi aika tuskin onkaan tarpeen ihan luonnollisista syistä, mutta pystyt tähän ongelmitta, ei mitään ajatuksia elämättä jäävästä elämästä tms?

Vierailija
7/7 |
25.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen riskiryhmäläinen, krooniseen sairauteen solunsalpaajalääkitys, sairaus hyvässä tasapainossa, muita lisäriskitekijöitä ei ole. En ajattele, että yheiskuntaa rajoitetaan voimakkaasti suojelemisekseni. Olen työikäinen ja olen koko koronakriisin ajan käynyt normaalisit työssä. Muutama koronaepäily on työpaikallani ollut. 

Yli 90000 ihmistä on irtisanottu/lomautettu suojelemisesi nimissä...