Nainen! Älä tee miehestäsi isiä/isukkia tms.
Miehesi haluaa olla mies, ei ukko-kulta, isi, isukki tai muu vastaava ällö-hellittelyniminen vajakki. Vaikka miehesi rakastaa lapsiaan, hänen elämäntehtävänsä ei valitettavasti ole (ihan jo fysiologinen fakta) olla superpehmo lässyttäjä, vaan alati haluttu, voimakas uros.
Lällyttelyllä suhde päätyy suuremmalla todennäköisyydellä eroon.
Kommentit (25)
Lälläti LOL =D
Jaa että mies ei voi olla sekä isä että aviomies?
Mutta naisen pitää olla äiti ja vaimo ja vaikka mitä? =)
Veljeni kumppani kutsuu häntä iskäksi vaikka heillä ei yhteisiä lapsia olekaan :)
Minusta ällöä, mutta jokaisella omat juttunsa.
Kaiken kaikkiaan hellittely nimet iiihania.
Rakas, kulta, pikkuinen ym ym sopi paremmin meille <3
Veljeni kumppani kutsuu häntä iskäksi vaikka heillä ei yhteisiä lapsia olekaan :)
Minusta ällöä, mutta jokaisella omat juttunsa.
Kaiken kaikkiaan hellittely nimet iiihania.
Rakas, kulta, pikkuinen ym ym sopi paremmin meille <3
Taas täällä hyökätään heti negatiivisesti kimppuun vaikka neuvo on ehkä
annettu ohjeeksi neuvoksi rakkaudella?
Ottakaa opiksi.
Itse haluaisin lisää näitä vinkkejä mitä miehen päässä liikkuu.
No oloen ap:n kanssa samaa mieltä. Oikein kuvottaa kun jotkut kaverit puhuu siitä miehestään, että "meidän isi" ja huutaa lässytysäänellä "isiiii, tuu tänne! Isi, vie roskat!" jne. Ja toisinpäin, siinä vaiheessa kun naisesta tulee miehensä puheissa "mamma" tai jotain vastaavaa, niin oksennus lentää.
Lapsille nyt voin sanoa, että "kysykää isältä" tai jotain, kun puhun heille heidän isästään. Mutta mulle tuo mies on Mies, jota puhutellaan etunimellä tai "kulta" tai jotain muuta. Kahdenkesken mulla on sille kyllä ihan omia kutsumanimiä, jotka ei hänen isyyteen viittaa millään tapaa... Ovat meidän kahdenkeskisiä, sopivan tuhmia juttuja, mutta ei siis tod. mitään liibalaabaalässyjä.
Samasta syystä, nainen, älä pakota miestäsi naismaisiin kotitöihin, kuten ruuanlaittoon, pyykinpesuun, siivoukseen tai sisustukseen. Miehesi biologinen ekosysteemi menee sekaisin, jos hän joutuu oman miehisen osaamisalueensa ulkopuolelle.
Isiksi sanon, kun lapsen kanssa tai jotenkin lapsen kautta puhutaan, esim. "Sanopa isille, että...." tai "Isiiii, missä on rukkaset?" Muulloin pyrin sanomaan nimellä. Kauheasti en halua nimeä toistella lapsen kuullen, koska lapsi nappaa tosi helposti ne etunimet ja alkaa itsekin kutsua meitä niillä. Lapselle me ollaan aina äiti ja isi, korjaan, jos lapsi kutsuu mua etunimelläni.
Ihan yhtälailla ei se minunkaan nimeni kuulu muuttua kokonaan äidiksi muille kuin lapselleni.
Jokainen tyylillään. En olisi itse sanomassa miestäni iskäksi tms., mutta minua ei haittaa tippakaan jos joku muu haluaa niin sanoa omasta miehestään. Miksi ihmeessä toisten pitäisi toimia minun mielipiteiteni ja mieltymyksieni mukaan? Tässä on oikeasti kyse vain sanavalinnoista!
Eikö teitä miehiä yhtään hävetä syyttää naisia kaikesta mitä teille tapahtuu tai ei tapahdu? Aivan kuiten ette itse tekisi yhtään itsenäistä päätöstä? Jos jokin asia parisuhteessa ei miellytä, mikä on ihan normaalia ja tavallista, niin sitäpä vois vaikka sanoa mielipiteensä. Jos vuosikausia jurnuttaa hiljaa ja kerää sisälleen loukkaantumista ja turhautumista, niin ero tulee ihan siitä huolimatta millä nimellä toista on kutsuttu.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 12:27"]
Samasta syystä, nainen, älä pakota miestäsi naismaisiin kotitöihin, kuten ruuanlaittoon, pyykinpesuun, siivoukseen tai sisustukseen. Miehesi biologinen ekosysteemi menee sekaisin, jos hän joutuu oman miehisen osaamisalueensa ulkopuolelle.
[/quote]
Aivan! Ja kun mies tulee kotiin, naisen täytyy pukeutua hameeseen ja korkkareihin ja laittaa essu pois. Lisätä miekkiä, tarkistaa kampaus.
Näin hoidetaan suhdetta.
Miehen pitää saada olla UROS.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 12:27"]
[/quote]
Lisätä miekkiä
[/quote]
Meikkiä siis :D
Meillä mies on isi lapsille ja oikein pehmoisi onkin. Halaa ja suukottaa kaiket päivät. Välillä käydään kasvatuksellisia keskusteluja siitä, että hänen pitäisi olla hiukan jämäkämpi lapsille eikä jättää kaikkea paskahommaa mulle. Tämä lienee yleistä aika monissa perheissä, joten en tästä nyt niin kovin huolissani ole.
Itse kutsun häntä nimellä paitsi silloin kun sanon lapsille, että käykääpä hakemassa isi aamupalalle tms.
Meillä on tasapainoinen suhde, itse olen riidoissa verbaalisempi mutta kyllä mies todella vastaankin osaa panna, vaatia omia asioita, tehdä myös kompromisseja. Ei ole mikään pushover.
Ihmettelen ap:n mustavalkoista maailmaa, kyllä moderni mies taipuu moneksi. Mieluummin itse otan tullaisen lapsistaan huoltakantavan, hieman pehmon ja lempeän kumppanin kuin testosteronihöyryissä pullistelevan luolamiehen. Nämä siis kaiketi ap:n vaihtoehdot..?
Niin ja yhteisiä vuosia nyt 15.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 12:47"]
Ihmettelen ap:n mustavalkoista maailmaa, kyllä moderni mies taipuu moneksi. Mieluummin itse otan tullaisen lapsistaan huoltakantavan, hieman pehmon ja lempeän kumppanin kuin testosteronihöyryissä pullistelevan luolamiehen. Nämä siis kaiketi ap:n vaihtoehdot..?
Niin ja yhteisiä vuosia nyt 15.
[/quote]
En ole ap mutta ymmrsin pointin. On eri asia mitä mies on lapselleen, isi tietenkin ja isätkin taipuu moneksi. Mutta onko hän puolisolleen isi, käyttäytyykö nainen niin ja millä nimellä kutsuu, vai onko hän vaimolleen MIES ja se jonka kanssa harrastetaan seksiä. Ja onko seksiä jos mies muuttuu vaimolleen isiksi. Ja toisin päin, niinkun joku tuossa jo mamman mainitsikin, onko se oikeasti kahden aikuisen välinen aviosuhde jos sitä ollaan isi ja mamma toisilleen. Huh, mulle ei ainakaan. En ole mieheni äiti eikä hän minun isä. Vaikka lapsillemme ne ollaankin ja oikein hyviä siinä. Toisillemme ollaan edelleen kumppaneita, myös sänkykamaripuolella, ja käyttäydytään sen mukaan. Ei ei isiksi tai äidiksi kutsumista, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 12:24"]
Taas täällä hyökätään heti negatiivisesti kimppuun vaikka neuvo on ehkä
annettu ohjeeksi neuvoksi rakkaudella?
Ottakaa opiksi.
Itse haluaisin lisää näitä vinkkejä mitä miehen päässä liikkuu.
[/quote]
No vinkkaampa sitten, että tämä palsta tuskin on mikään maailman parhain paikka hakea vinkkejä siihen mitä miehen päässä liikkuu.
Toinen vinkki on, että jos sulla mies on, niin kysy siltä itseltään noista asioista. Ei kannata leikkiä ajatustenlukijaa, kun harva meistä sellainen on.
Eipä ole mitään vähemmän seksikästä kuin tuollainen lapasia lapselle pukeva isukki-pisukki. Miehen tulee olla mies eikä mikään kodin pörrösukkasankari.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:06"]
Eipä ole mitään vähemmän seksikästä kuin tuollainen lapasia lapselle pukeva isukki-pisukki. Miehen tulee olla mies eikä mikään kodin pörrösukkasankari.
[/quote]
Tämä on kyllä niin totta. Mulla säälittää aina kun näen tuolla ulkona jonkun miehen lykkivän lastenvaunuja, ei ole oikein seksikäs yhdistelmä sekään.
MUTTA toisaalta, onhan se kiva että oma mies osallistuu kotitöihin, pukee niitä lapasia lapsille jne. Lastevaunuja ei ole vielä sentään joutunut työntelemään :D
Onko lastenvaunuja työntävä nainen sitten seksikäs? En oikein ylipäätään osaa yhdistää lastenvaunuja ja seksikkyyttä toisiinsa.
16 vuotta jo isitelly, vielä ollaan yhdessä. Taitaa olla hieman eri syyt eroihin.