Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi maksaa kolarissa

Vierailija
31.01.2014 |

Autoni kolhittiin ja vakuutus katsoo, ettei se ollut kolhijan syy vaan minun. Minun autossa vain osakasko ja maksaisin siis koko homman itse.  Poliisi tutki asian ja ja katsoi syylliseksi sen kuka ajoi pahki autooni ja minut siis todettiin syyttömäksi kolariin. Asian vien uudelleen vakuutusyhtiölle (lautakunnalle) mutta jos he eivät maksa onko poliisitutkinnan päätös jo peruste sille kuka maksaa vai pitääkö asia viedä vielä uudelleen käräjille maksajasta? Tietääkö joku oikeasti miten tämä menee?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ottaa kantaa, kun et kerro, mitä todellisuudessa tapahtui. Mutta kyllähän se niin on, että syyllinen / syyllisen vakuutus korvaa poislukien omavatuuosan. Ja seurauksena on tietysti bonusten menetys joko osaksi tai kokonaan.

Vierailija
2/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen maksaa, mutta jos (vastapuolen) vakuutusyhtiö teki sinusta syyllisen, niin vie aika pitkään ennen kuin rahat tulevat. Toki voit yrittää jo poliisitutkinnan perusteella muutosta ja tietysti voit haastaa vastapuolen käräjille maksamaan sinun kulusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syyllinen tiedossa? Jos on ja on katsottu tieliikennelain mukaan syylliseksi,niin hänen liikennevakuutuksestaan korvaukset.

Jos syyllinen ei ole tiedossa (esimerkiksi kolhinut parkkipaikalla ja häipynyt) niin oma kasko.Jos ei ole riittävän laajaa kaskoa,niin sitten suoraan omasta lompakosta.

Kurjaa,jos on vaikka kyse siitä,että joku on paennut paikalta.Mutta niin se menee.Siksi kannattaa huolehtia omat vakuutuksensa kuntoon.

Vierailija
4/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Eli tuota ajattelinkin, ettei vastapuolelle niin vain kiikuteta laskua, että: "Maksa kun olet syyllinen!" Tämä varautuu pii-itkään prosessiin :(

Vierailija
5/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllinen on tiedossa mutta hänen vakuutusyhtiö teki minusta syyllisen.

Vierailija
6/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko millainen tilanne? Siis miten sattui? Peruuttamalla? Peräänajamalla? Tietääkseni vak.yhtiöt tulkitsevat lähes poikkeuksetta lakia niin,että peräänajajan vika,jos edellinen auto on ollut paikallaan tai liikkunut eteenpäin.Joa taas peruuttanut,niin peruuttajan vika.

Vierailija
7/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin paikallaan piha-alueella (en sellaisella pihalla jossa olisi parkkipaikkoja tai ajoväylä) ja toinen peruutti päälle. Olin kyllä hetkeä aiemmin peruuttanut mutta tapahtumahetkellä paikallaan. Toinen peruutti katsomatta taakseen päälleni ja myönsi sen. Vakuutusyhtiön kanta on, että peruutin parkkikuudusta (tai vastaavasta) ajoväylälle. Poliisin kanta on, että minun auto on ollut paikallaan pihassa, jossa ei ole säännönmukaista tapaa parkkeerata. Toinen osapuoli ei ole noudattanut riittävää huolellisuutta ja on näin syyllinen tapahtumaan

Vierailija
8/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2014 klo 20:14"]

Poliisi tutki asian ja ja katsoi syylliseksi sen kuka ajoi pahki autooni ja minut siis todettiin syyttömäksi kolariin. 

[/quote]

Jos poliisin syylliseksi toteama osapuoli ei vie asiaa oikeuteen, niin poliisin  antama tuomio saa lainvoiman, ja korvaukset maksetaan sen mukaan.

Vierailija
9/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viet poliisin paperit vastapuolen vakuutusyhtiöön.

t. 9

Vierailija
10/10 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 9!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan