Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9003)

Vierailija
8421/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkien tietämättömyys. Olen jo pariin kertaan joutunut korjaamaan kun niillä on jostain tullut sellainen luulo että Megadethin Suomen ylpeys Teemu Mäntysaari olisi intiaani. Muutenkin tuntuu että ne saa päähänsä vain jotain asioita ilman että ne viitsii ottaa asioista mitään selvää. Nääkin on olevinaan ihan megadeth faneja.

Samaan syssyyn voit kysyä suomalaiselta metsänmieheltä mikä on USAn pääkaupunki. Aina joku tietää että se on New York.

Voi taivas, miten voi jollain ottaa noin koville nämä kommentit...

Vierailija
8422/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina näissä amerikkalaisissa asunto-ohjelmissa, että se oma koti ostetaan MUITA ihmisiä silmällä pitäen. Pitää olla vierashuone(ita), monta kylppäriä ja tilaa "for family and friends". Entäpä ne omat toiveet ja tarpeet? Ja miksi aina pitää joko katsella a) maisemia tai b) vahtia pihalla leikkiviä lapsia kun tiskaa? Eikö ne ole kuulleet tiskikoneista? :)

Et nyt ole ymmärtänyt koko asiaa. Itsellehän siinä ostetaan omia tarpeita vastaava koti. Amerikkalainen asuu paljon avarammin kuin suomalainen mitä minä taas en ymmärrä ollenkaan. On maata ja mantua ja asumatonta metsää vaikka toisille jakaa mutta silti asutaan kuin koirat kopeissaan.

Suomessa talot rakennetaankin käytännöllisyys edellä. Ei ole mitään jä

Jos on varaa kymmeneen kylpyhuoneeseen niin silloin on myos varaa palkata siivooja niita pesemaan. Seka sisa- etta ulkotoihin palkataan tekijat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8423/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jenkkien tietämättömyys. Olen jo pariin kertaan joutunut korjaamaan kun niillä on jostain tullut sellainen luulo että Megadethin Suomen ylpeys Teemu Mäntysaari olisi intiaani. Muutenkin tuntuu että ne saa päähänsä vain jotain asioita ilman että ne viitsii ottaa asioista mitään selvää. Nääkin on olevinaan ihan megadeth faneja.

Samaan syssyyn voit kysyä suomalaiselta metsänmieheltä mikä on USAn pääkaupunki. Aina joku tietää että se on New York.

Ei ota ollenkaan koville, ihmetyttää vain suomalaisten ylemmyydentunto joka asiassa mutta loppupeleissä tietämys on heikkoa. Toistuvasti todistettu.

Vierailija
8424/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ota ollenkaan koville, ihmetyttää vain suomalaisten ylemmyydentunto joka asiassa mutta loppupeleissä tietämys on heikkoa. Toistuvasti todistettu.

Nuo kaksi mainittua asiaa ovat aika eri juttuja. Ja kyllä amerikkalaiset itse ovat tunnettuja huonosta maantiedon taidostaan. Kaikki eivät edes itse osaa sanoa oman maansa pääkaupunkia. Puhumattakaan sitten jonkin eurooppalaisen, Kiinan, Venäjän, Kanadan tms pääkaupunkia. Että näihin verrattuna moni metsäläinenkin tietää paremmin. 

Vierailija
8425/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina näissä amerikkalaisissa asunto-ohjelmissa, että se oma koti ostetaan MUITA ihmisiä silmällä pitäen. Pitää olla vierashuone(ita), monta kylppäriä ja tilaa "for family and friends". Entäpä ne omat toiveet ja tarpeet? Ja miksi aina pitää joko katsella a) maisemia tai b) vahtia pihalla leikkiviä lapsia kun tiskaa? Eikö ne ole kuulleet tiskikoneista? :)

Et nyt ole ymmärtänyt koko asiaa. Itsellehän siinä ostetaan omia tarpeita vastaava koti. Amerikkalainen asuu paljon avarammin kuin suomalainen mitä minä taas en ymmärrä ollenkaan. On maata ja mantua ja asumatonta metsää vaikka toisille jakaa mutta silti asutaan kuin koirat kopeissaan.

Suomessa talot rakennetaankin käytännöllisyys edellä. Ei ole mitään järkeä rakentaa tai ostaa taloa, jossa on 10 kylppär

1 master bedroom, 3-4 lasten makuuhuonetta, 2 vierashuonetta, isän ja äidin tyo/askarteluhuoneet. Siihen sitten vielä lasten sleepoverit 7-8 kaverin kanssa niin kyllä sitä tilaa tarvitaan.

Vierailija
8426/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa talot rakennetaa

Jos on varaa kymmeneen kylpyhuoneeseen niin silloin on myos varaa palkata siivooja niita pesemaan. Seka sisa- etta ulkotoihin palkataan tekijat.

Mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että 10 kylpyhuoneen omistamisessa ei ole mitään järkeä, jos sellaista määrää ei edes koskaan tarvitse. Tyhmät toki tuhlaavat rahansa täysin älyvapaisiinkin juttuihin, viisaammat toimivat fiksummin. 

Vierailija
8427/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa talot rakennetaankin käytännöllisyys edellä. Ei ole mitään jä

1 master bedroom, 3-4 lasten makuuhuonetta, 2 vierashuonetta, isän ja äidin tyo/askarteluhuoneet. Siihen sitten vielä lasten sleepoverit 7-8 kaverin kanssa niin kyllä sitä tilaa tarvitaan.

Juu, tottakai. Ja pitäähän tietysti myös koirallekin olla omahuone. Ja naapurille. Ja kummin kaimalle. 

Vierailija
8428/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääpalojen oletusarvoinen käyttö ja liikakäyttö juomissa

Hajustettujen pesu- ja huuhteluaineiden yleinen liikakäyttö

Jäähdytysilmastoinnin massamainen käyttö - monessa paikassa ja asetettuna liian kylmälle

Juoksulenkkareiden käyttö ihmisten ilmoilla ei-lenkkeilytarkoituksessa

Lyhenteiden liikakäyttö (kts. esim. Ismo Leikolan lyhennelaulu) 

Jääpalat kuuluvat ehdottomasti juomiin esim. jääteehen. Jääpalat raikastaa juoman mukavasti. En ole missään nähnyt niin paljon lukemattomilla tavoilla hajustettuja pyykinhuuhtelu- ja pesuaineita kuin Suomessa. Itse käytän hajustamattomia ja ympäristöystävällisiä aineita. Ilmastointi on elintärkeä kuumina aikoina. Juoksulenkkarit? Saa siis käyttää vain kun juoksee? Lyhenteet on todellakin amerikkalainen juttu, ja eilen lukiessani kirjaa piti miettiä yhtä lyhennettä, mutta asiayhteydestä selvisi. 

Vierailija
8429/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupoilla ei ole resursseja hinnoitella jokaista tuotetta uudelleen, vaan helpoin systeemi on veron lisääminen kassalla. Tämä asia ei aukea vierasmaalaiselle, vaikka asiasta on täällä paljon puhuttu. 

Verot myoskin vaihtelevat suuresti. Kadun tällä puolella ollaan Forest Glenissä ja toisella puolella Glen Ellynissä, eri verot kummallakin, ja sitten on osavaltioita joissa ei kerätä alvia ollenkaan, sinne turistit!

Ei ole resursseja hinnoitella? Kuulostaa oudolta... En valitettavasti yhtään kyllä ymmärrä, kun ei tätä asiaa sen enempiä avata.

Ja sitä suuremmalla syyllä, jos verot muuttuvat jo kadun toisella puolella, niin pitäisi se lopullinen hinta olla selvästi esillä jo silloin, kun sitä ostopäätöstä miettii! Siis sehän vaikuttaa todella paljon lopputulokseen, että maksetaanko jostain

Tämä verokysymys on aina suomalaisille se kynnyskysymys ja laskimen kanssa pitää kaupassa olla ostoksilla. Itse kun liikun paikasta toiseen ja teen ostoksia, niin en minä koskaan mieti tai laskeskele veroprosentteja. Näen sitten kuitista jos kiinnostaa. 

Vierailija
8430/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Juu, tottakai. Ja pitäähän tietysti myös koirallekin olla omahuone. Ja naapurille. Ja kummin kaimalle. "

Suomessa rakennetaan niin pienesti ja vähävärisesti että jo pelkkä asumismuoto aiheuttaa ahdistusta ja mielenterveyden ongelmia. Sisustukset läpi maan muodikkaasti white on white ja talojen ulkoseinät harmaat. Ei ole ihme että sitä perjantaipulloa tarvitaan.

Vierailija
8431/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse omassa henkilökohtaisessa elämässä on tullut huomattua, että perhe ja ystävät ovat tärkeitä, ja se, että vierailuilla pystyy tarjoamaan mukavan yöpymispaikan heille. Omat toiveet ja tarpeet liittyvät juuri tähän, ja on tärkeää että voi viettää perheen ja ystävien kanssa mukavaa aikaa yhdessä ja että kaikille riittää tilaa nukkua, peseytyä, syödä ja olla yhdessä. 

Vierailija
8432/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämä verokysymys on aina suomalaisille se kynnyskysymys ja laskimen kanssa pitää kaupassa olla ostoksilla. Itse kun liikun paikasta toiseen ja teen ostoksia, niin en minä koskaan mieti tai laskeskele veroprosentteja. Näen sitten kuitista jos kiinnostaa."

Ihmetyttaa myos etta jaksavat siita jauhaa vuodesta toiseen vaikka nayttaa silta etta etta ei ol koskaan Yhdysvalloissa kayty eika tulla koskaan kaymaan. Pitaa vaan miettia moista ihmetta.

Vierailija
8433/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillitön kuluttaminen, sillehän heidän taloutensa perustuu. Tuntuu siltä että kun telkkarissa tai somessa näkee tavallisten ihmisten koteja, ovat ne todella täynnä tavaraa. Harvoin olen Euroopassa nähnyt, varsinkaan Pohjoismaissa, niin täyteen ahdettuja koteja. 

Vierailija
8434/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä verokysymys on aina suomalaisille se kynnyskysymys ja laskimen kanssa pitää kaupassa olla ostoksilla. Itse kun liikun paikasta toiseen ja teen ostoksia, niin en minä koskaan mieti tai laskeskele veroprosentteja. Näen sitten kuitista jos kiinnostaa.

No näinpä. Se vero on kuitenkin kohtuullisen pieni, ja sen oppii kyllä nopeasti arvioimaan. Ja jos oma talous ei ole ihan sentin päälle, ei sitä sen tarkemmin tarvitse tietää. 

Vierailija
8435/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävävieraita tuntui alennusprosentit kiinnostavan enemmän kuin veroprosentit, ja kuului vain ihmettely, että tämähän ei maksa mitään ;). On vain sanottava ja tunnustettava, että hinnat ovat hurjasti nousseet viime vuosien aikana. Korona, inflaatio, palkat eivät ole nousseet...

Vierailija
8436/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hillitön kuluttaminen, sillehän heidän taloutensa perustuu. Tuntuu siltä että kun telkkarissa tai somessa näkee tavallisten ihmisten koteja, ovat ne todella täynnä tavaraa. Harvoin olen Euroopassa nähnyt, varsinkaan Pohjoismaissa, niin täyteen ahdettuja koteja. 

Meillä on ainakin aika vähän tavaroita, ja sen sanoi suomalainen. Makuja on monia. 

Vierailija
8437/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa talot rakennetaa

USAssa on erilainen elamantyyli kuin Suomessa. Talot ovat isoja ja jokaisella 16 vuotiaalla on oma auto. Vaatteita pidetaan paivan ja sitten pestaan kun Suomessa niita pidetaan kunnes kavelevat itsestaan. En koskaan unohda sita hajua kun rantasateessa nousi ratikkaan Helsingissa ja ihmisista suurinpiirtein nousi hoyry.

Vierailija
8438/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mällärin

Vierailija
8439/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikroaaltouuni liesituulettimen paikalla.

Ööö häh? Toi sun kommentti on vähän sama kuin sanoisi että suomalaisilla on maustekaappi tai hyllykkö liesituulettimen tilalla

Vierailija
8440/9003 |
04.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikroaaltouuni liesituulettimen paikalla.

Ööö häh? Toi sun kommentti on vähän sama kuin sanoisi että suomalaisilla on maustekaappi tai hyllykkö liesituulettimen tilalla

Tuo on jo selostettu ihan tämän ketjun alussa. Ei mikään ole minkään sijalla vaan se on yhdistetty liesituuletin ja mikro samassa paketissa. Onko tällainen ihmevekotin ihan tuntematon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi