Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?
Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat
Kommentit (9004)
Se, että neuvostasasavalloissa ja Venäjällä reissaamisen jälkeen törmäät samoihin sarvipäisiin veijareihin ameriikan ihmemaassa- torakoihin. Tosin useimmiten isompiin ja lihavampiin, niinkuin asiaan kuuluu.
Olen ihmetellyt, että miksi amerikkalaiset eivät huuhdo astioita, vaan nostavat ne suoraan pesuainevedestä kuivumaan? Miksi amerikkalaiset haluavat jokaiselle perheenjäsenelle erillisen kylpyhuoneen? Miksi amerikkalaiset vaihtavat vaatteensa joka päivä puhtaisiin ja panevat yhden päivän käytetyt vaatteet heti pesukoneeseen? Miksi amerikkalaisissa taloissa kaikilla on iso takka? Miksi amerikassa kaikilla perheenjäsenillä on auto? Olen pohtinut näitä asioita usen.
Se, että hotellin aulat on hienoja ja koristeltuja.
Se, että ne ihmettelee jonkun Finland-nimisen maapläntin olevan heidän osavaltion.
Se, että raflan menu-hinnat on ihan puutaheinää/ohjeelliset - lisää loppusummaan +20%, niin voit käydä toistekin.
Kun kävin Yhdysvalloissa 1. kerran:
- hotellikäytävän lattialla vilisteli muutamia torakoita
- toimiston kahviin oli sekoitettu jotain vaniljaboosteria, erikoinen maku
- toimiston ovessa iso teksti 'No guns into this area!' (kouluenglanniksi muisteltuna p...rakastelijoille)
- hanavesi homeen makuista
- me ajoimme autolla paikasta toiseen pienetkin matkat, kävelyteitä ei paljoakaan ollut, vain meksikolaisia tm. näki kävelemässä ojanvieriä pitkin, kenties töihin menossa.
- ilmastointi kovalla joka paikassa, vain parkkipaikoilla käveltiin ulkosalla
- ulkona syötiin todella paljon, sekä usein että annokset ainakin riittäviä.
Se, että uimarannalla kaljapurkin oltava paperipussin sisällä piilossa.
Ehdottomasti olen ihmetellyt viimeiset 40 vuotta sitä mikä kumma saa amerikkalaiset latomaan roppakaupalla ruokaa noutopöydästä jättäen siitä huolimatta koskematta puolet lautasella olevasta ruuasta.Tietävätköhän tai Ovationen edes kuulleet aiheesta nälänhätä??.
Se, että keskenkasvuiset kakarat saa ajaa autoa.
Naiset eivät omasta mielestään käy kakalla ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihmetellyt, että miksi amerikkalaiset eivät huuhdo astioita, vaan nostavat ne suoraan pesuainevedestä kuivumaan? Miksi amerikkalaiset haluavat jokaiselle perheenjäsenelle erillisen kylpyhuoneen? Miksi amerikkalaiset vaihtavat vaatteensa joka päivä puhtaisiin ja panevat yhden päivän käytetyt vaatteet heti pesukoneeseen? Miksi amerikkalaisissa taloissa kaikilla on iso takka? Miksi amerikassa kaikilla perheenjäsenillä on auto? Olen pohtinut näitä asioita usen.
Oma kylpyhuone pitää olla, ettei miehelle selviä, että nainenkin käy kakalla.
Kehitysmaahan tuo on, Trump sopiva pressa heille.
Se, että siellä saa kapakassa helposti turpaansa...
Vierailija kirjoitti:
Se, että hotellin aulat on hienoja ja koristeltuja.
niin, siihen se sitten jääkin...
Pelko. Amerikkalaiset pelkäävät liikkua omassa kotikaupungissaan, sairastumista, terrorismiä, rikollisuutta, työttömyyttä, asunnottomuutta, väärän näköisiä ihmisiä, rokotteita, deep statea, the feds, naapurin hullua, fluorattua juomavettä, salakuuntelua.
Jossakin osavaltiossa voi käydä näinkin. Poliisi sai tietää, että erään aikuisen talossa olivat alaikäiset nauttineet alkoholia. No siitä tuli heille sakot , mutta sakot tuli myös sille aikuiselle sekä lisäksi häneltä otettiin ajokortti kuivumaan määräajaksi
Sitä, että kysytään missä on kylpyhuone, kun oikeasti etsitään toilettia.
Äitiysloman pituus 4kuukautta, kengissä sisällä jne jne. Sitten on nämä reellsit netissä. Joissakin perheen äiti herää neljältä yöllä, meikkaa, menee salille ja tulee takaisin tekemään perheelleen aamupalaa. Tai sitten lapsen nukkumaanmenon jälkeen siivotaan koko talo.
Vierailija kirjoitti:
Se, että uimarannalla kaljapurkin oltava paperipussin sisällä piilossa.
Ei Suomessakaan saanut vielä 70-luvun alussa esim. puistossa juopotella muuten kuin pullo paperipussissa.
Aikanaan kun Neuvostoliitto vielä oli olemassa, vitsailtiin että sinne mennessä pitää kelloa siirtää kymmenen vuotta taaksepäin. Kyllä myös jenkkilässä ollaan vähintään viisi vuotta pohjoismaita jäljessä hyvin monessa asiassa.
Se, että puolen maapallon ympäri reissattuasi firman kahvilassa tarjotaan iso kuppi huuhteluvettä - amerikkalaista kahvia, yäk.