Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä amerikkalaista tapaa sinä olet ihmetellyt?

Vierailija
24.10.2020 |

Minulla ei ole kokemusta muusta kuin telkkarista, mutta oletan että nämä asiat ovat hyvin tavallisia Amerikassa.
-kokolattiamatot
-kengät jalassa sisällä
-kertakäyttöastiat

Kommentit (9003)

Vierailija
2901/9003 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on vähän askarruttanut kun olen amerikkalaiseen elämäntapaan jonkinverran perehtynyt että miks kaikkien puhelinnumerot alkaa 5555? Siis eikö sitä alkuosaa vois jotenkin automatisoida?

Elokuva-numero.

Vierailija
2902/9003 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on vähän askarruttanut kun olen amerikkalaiseen elämäntapaan jonkinverran perehtynyt että miks kaikkien puhelinnumerot alkaa 5555? Siis eikö sitä alkuosaa vois jotenkin automatisoida?

Mikaan puhelinnumero USAssa ei ala 5555. Elokuvista opittua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2903/9003 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä on tullut ihmeteltyä Venäläisiä tapoja.

Vierailija
2904/9003 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mieletön jätteen tuottaminen, muovia ja lisää muovia.

Kierrätys  ei toimi.

Vierailija
2905/9003 |
23.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoltoasemilta ostetaan gallonan pönttöjä atsovärjättyjä slushyjä. Sitten ajellaan autolla ja lihotaan oikein kunnolla. Useimmiten slushyjä näkeekin lihavien, ja tosilihavien mukana.

Vierailija
2906/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mieletön jätteen tuottaminen, muovia ja lisää muovia.

Kierrätys  ei toimi.

Toimiiko Suomessa? Meilla kerataan kierratysroskat viikottain kadunvarresta.

Vierailija
2907/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitoa myydään pusseissa. Suomessa todettiin jo 80-luvulla toimimattomaksi systeemiksi.

Kerro missa! Menen heti tata ihmetta katsomaan.

t.usalainen

Minäkin haluaisin nähdä.

Vierailija
2908/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan laatu on juuri sitä mitä itse haluaa ostaa, joten en lähtisi ruoasta ensimmäisenä valittamaan, koska valinnanvaraa on. Minusta kaupassa on helppo käydä, kun silmänsä voi ummistaa kaikelta siltä ruoalta mikä ei tunnu itselle maistuvan. Kukaan ei pakota ostamaan huonoa ruokaa, ei varsinkaan Kaliforniassa.

Ruoan laadulla tarkoitin lähinnä ravintolaruokaa ja esim. lounasvaihtoehtoja. Pizza on surkeaa. Sushi on ihan hyvää, mutta esim. kiinalaista ruokaa pitäisi lähteä hakemaan Euroopasta tai Kiinasta jos hyvää haluaa. Peruspihvi tietenkin on ihan omaa luokkaansa. Aiemmin olen asunut esim. Lontoossa, jossa ruoka oli aivan fantastista: intialaista, kiinalaista, turkkilaista jne. tuli nautittua, eikä brittien omakaan ruoka ole pahaa... lammasta perunalohkoilla ja olutta päälle. Amerikkaan tullessa odotti jotain samanlaista, mutta vähän on siinä suhteessa pettynyt.

Ruokakaupasta saa hyviä aineksia ja monipuolisemmin kuin Suomesta. Luomuruisjauhot muuttuvat ruisleiviksi pienellä vaivalla. Tulee kokkailtua kotona enemmän kun ravintoloissa säästetään raaka-ainekustannuksissa.

Meillä päin laajemmalla alueella (max. 100 km) on tuhansia (yli 10 000) ravintoloita ja itse saa valita sen tasoisen kuin itse haluaa. Jos haluan pysyä ihan kotinurkilla, niin löydän sittenkin laadukkaita ruokapaikkoja. Näin ei ole joka puolella Yhdysvaltoja, vaan on alueita, joissa on vain ne pahimmat pikaruokapaikat.

Vierailija
2909/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruoan laatu on juuri sitä mitä itse haluaa ostaa, joten en lähtisi ruoasta ensimmäisenä valittamaan, koska valinnanvaraa on. Minusta kaupassa on helppo käydä, kun silmänsä voi ummistaa kaikelta siltä ruoalta mikä ei tunnu itselle maistuvan. Kukaan ei pakota ostamaan huonoa ruokaa, ei varsinkaan Kaliforniassa.

Ruoan laadulla tarkoitin lähinnä ravintolaruokaa ja esim. lounasvaihtoehtoja. Pizza on surkeaa. Sushi on ihan hyvää, mutta esim. kiinalaista ruokaa pitäisi lähteä hakemaan Euroopasta tai Kiinasta jos hyvää haluaa. Peruspihvi tietenkin on ihan omaa luokkaansa. Aiemmin olen asunut esim. Lontoossa, jossa ruoka oli aivan fantastista: intialaista, kiinalaista, turkkilaista jne. tuli nautittua, eikä brittien omakaan ruoka ole pahaa... lammasta perunalohkoilla ja olutta päälle. Amerikkaan tullessa odotti jotain samanlaista, mutta vähän on siinä suhteessa pettynyt.

Ruokakaupasta saa hyviä aineksia ja monipuolisemmin kuin Suomesta. Luomuruisjauhot muuttuvat ruisleiviksi pienellä vaivalla. Tulee kokkailtua kotona enemmän kun ravintoloissa säästetään raaka-ainekustannuksissa.

Meillä päin laajemmalla alueella (max. 100 km) on tuhansia (yli 10 000) ravintoloita ja itse saa valita sen tasoisen kuin itse haluaa. Jos haluan pysyä ihan kotinurkilla, niin löydän sittenkin laadukkaita ruokapaikkoja. Näin ei ole joka puolella Yhdysvaltoja, vaan on alueita, joissa on vain ne pahimmat pikaruokapaikat.

Aika periferiaan pitää mennä että löytyy vain pikaruokaa, ihan pikkukaupungeissakin on aina vähintään joku intiasta, eteläamerikasta tai kiiinasta muuttaneiden rafla tmv. Ne pikaruokalat ovat vaan todella näkyviä, sot kyltit ja näkyvällä paikalla esim. motarin rampilla ja kaikissa ostareissa, saa helposti sellaisen käsityksen ettei siellä muita olekaan... 

Vierailija
2910/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Amerikan mantereella ajetaan lyhyetkin matkat autolla. Mielenkiintoista on myös ns. Autoleffat, seurataan autosta käsin isolta ruudulta tulevaa leffaa ja limut, popcornit messissä.

Vierailija
2911/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neptunus kirjoitti:

Juu. Amerikan mantereella ajetaan lyhyetkin matkat autolla. Mielenkiintoista on myös ns. Autoleffat, seurataan autosta käsin isolta ruudulta tulevaa leffaa ja limut, popcornit messissä.

Tuo oli kuolemassa oleva huvittelumuoto jonka Covid on taas herattanyt henkiin.

Tyttareni oli seurueensa kanssa ensimmaista kerta Drive-In -Movie teatterissa ja kaikilla oli ollut hauskaa. Saa olla omassa autossa ja kaantaa tarvittavan aseman autoradiosta paalle niin aani kuuluu hyvin.

Vierailija
2912/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä mitään leffaa katsota edes..

Drive-in movie  on ihan muuta  toimintaa.

Vierailija
2913/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika periferiaan pitää mennä että löytyy vain pikaruokaa, ihan pikkukaupungeissakin on aina vähintään joku intiasta, eteläamerikasta tai kiiinasta muuttaneiden rafla tmv. Ne pikaruokalat ovat vaan todella näkyviä, sot kyltit ja näkyvällä paikalla esim. motarin rampilla ja kaikissa ostareissa, saa helposti sellaisen käsityksen ettei siellä muita olekaan... 

Ne etniset ravintolat jossakin tuppukylässä eivät välttämättä ole kovin laadukkaita. Pikaruokaa nekin ovat.

Vierailija
2914/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla vain sinun mielikuvituksessasi.

Vierailija
2915/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos poliisi toimii niinkuin pitää toimia poliisi tuomitaan.

Vierailija
2916/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskanjauhanta small talkia, sorru vaan😳

Vierailija
2917/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu varmasti kun on lapset etupenkilla. Ei niita Drive-Ineja ollut kuin muutama enaa elossa ennen tata pandemiaa.

Vierailija
2918/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neptunus kirjoitti:

Jos sinulla olisi paljon ruokaostoksia, niin kävelisitkö/ajaisitko pyörällä kauppaan, jos ulkona on lämmintä lähes 40 astetta celsiusta?

Vierailija
2919/9003 |
24.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neptunus kirjoitti:

Jos sinulla olisi paljon ruokaostoksia, niin kävelisitkö/ajaisitko pyörällä kauppaan, jos ulkona on lämmintä lähes 40 astetta celsiusta?

...ja matkaa olisi kaksi kilometriä?

Vierailija
2920/9003 |
25.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neptunus kirjoitti:

...ja matkaa olisi kaksi kilometriä?

En amerikassa jossa poliisi joko pidättäisi tai ampuisi minut koska en aja autolla. Opiskeluaikoina sai olla selvittämässä milloin millekin tyypille mitä teen kävelemässä milloin milläkin kadulla. Harvinaisen vainoharhaista sakkia.