12 v poika toivoo K18 peliä joululahjaksi. Ostaisitko?
Kommentit (64)
Ihan tiedoksi vaan, K18 ikäraja ei ole suositus, vaan velvoittava ikäraja! Sellainen henkilö rikkoo lakia, joka tarkoituksella ja tietoisesti ostaa tai antaa alaikäisen pelata K18-peliä/pelejä.
Kaikki muut ikärajat ovat suosituksia, mutta K18 on velvoittava.
Vierailija kirjoitti:
Jos se toivoisi viinaa tai maksullista naista, hankkisitko nekin?
Mistä kolosta olet ryöminyt tänne? Uskomatonta kielenkäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan. Voisin ostaa, jos poika olisi 17.
K18 on velvoittava ikäraja, ei suositus. Eli sellaista peliä ei saa 17-vuotiaskaan pelata.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on Doom Eternal peli, jota poika toivoo lahjaksi.
Traileri
Juu ei Doomia alaikäiselle.
-Harrastaja
Vierailija kirjoitti:
Mikä peli se on?
Doom Eternal
Antaa 12-vuotiaan toivoa. Meillä käytiin samassa iässä samat keskustelut. Kaverit kuulemma sai pelata kaikki jotain k18 pelejä. Kerroin että se on ikäraja josta meillä ei jousteta, muista voidaan käydä tapauskohtaisia keskusteluja. Kaverit pelaa mitä pelaa. Tai väittävät pelaavansa, jotenkin en jaksa uskoa että kovin merkittävissä määrin 12-vuotiaille noita k18 pelejä osteltaisiin..
Laki kieltää. K18 EI ole suositus, se on kielto.
Vierailija kirjoitti:
No en tietenkään ostaisi. Itseäkin ahdistaa k18 pelit.
Ei hiton nössö. NÖSSÖ!! Oon pelannu k18 pelejä 7v asti eli yli 20v jo. Olen nähnyt kaiken.
Eihän nämä nykyihmiset kestä enää mitään. Käy paskattamaan jos peleissä näkyy vähän verta.
Ei ihme, että nykyään tehdään niin paskoja pelejä.
Pyyhin peppuni tommosilla ikärajoilla ja kaikella muullakin nykyajan vässykkämeiningillä. Ei niistä ennenkään välitetty. Itse katsoin Alien kakkosen 8-vuotiaana, hyvä pätkä oli. Myöskin tokalla luokalla katsottiin King Kongia koulukaverin luona porukalla. Kelattiin suoraan leffan loppuun, missä teurastus alkaa. Kaverin faija tuli yllättäen kotiin, ei ollut vihainen siitä että katsottiin aikuisten leffaa vaan siitä, että oltiin kelattu suoraan loppuun. Selitti, että ettehän kirjastakaan lukisi vain viimeistä sivua 😄
Voisin ostaakin. Kaikki tuon ikäiset pelaavat jo GTA:ta.
Ja se on vaan peliä, sanovat holhoavat kukkahattutädit mitä sanovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traileri
-Harrastaja
Ei tuossa edes ole mitään. Pelkkää räiskintää ilman oikeaa pelkoa. Mun lapsuudessa sentään oli pelottavia pelejä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traileri
-Harrastaja
Ei tuossa edes ole mitään. Pelkkää räiskintää ilman oikeaa pelkoa. Mun lapsuudessa sentään oli pelottavia pelejä
Se, että sä olet turtunut väkivaltaan, ei tarkoita, että joku muukin pitäisi turruttaa.
-Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Traileri
-Harrastaja
Se, että sä olet turtunut väkivaltaan, ei tarkoita, että joku muukin pitäisi turruttaa.
-Ohis
Tuo on peliä -ei siis oikeaa väkivaltaa.
Huomaatko eron?
Ja "turtunut väkivaltaan" -hohhoijjaa miten tunteisiin vetoava kukkahattutäti-ilmaisu! :)
Helppo homma, kun kyse K-18-pelistä: siitä ei ole laillista joustaa. Kysymys kuuluu siis: aiotko rikkoa lakia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä h*lvettiä. Mikä sun oma käsitys siitä on miksi se peli on K18? Olisko vaikka siksi että se vahingoittaa kasvavan ihmisen aivoja joista mm empatia saa alkunsa, tai loppunsa.
Väkivalta ei vahingoita empatiaa.
Vierailija kirjoitti:
Laki kieltää. K18 EI ole suositus, se on kielto.
Kerro jollekin jota kiinnostaa.
Oho aika moni nostkin jo tämän esimerkiksi.
t, sama