Haluaisin oman makuuhuoneen ja nukkua yksin
Nukkuisin niin paljon paremmin. Olen herkkäuninen, ja mies taas on nukkuessaan aika äänekäs ja hikoilee paljon, ihan hohkaa kuumuutta vieressäni. Joskus menen vierashuoneeseen nukkumaan, ja aamulla olen kuin eri ihminen, kun kerrankin saa nukkua hyvin. Meillä siis olisi tilan puolesta mahdollista pitää omia makuuhuoneita, mutta miehen mielestä suhde on sitten siinä. Ei nyt noin ole sanonut, mutta antaa ainakin ymmärtää ja syyllistää minua siitäkin jos olen nukkunut yksin vierashuoneessa. Minusta järjestely ei vaikuttaisi suhteeseen eikä seksielämään mitenkään negatiivisesti, ehkä jopa päin vastoin. Onko kenelläkään kommenttia asiaan? Jos täällä joillakin on järjestely että pariskunta nukkuu erillään, miten päädyitte ratkaisuun?
Kysy häneltä, haluaako oikeasti elää jatkuvasti väsyneen ja sen takia kiukkuisen puolison kanssa, jolta murenee fyysinen ja psyykkinen terveys unenpuutteen vuoksi. Olisi aika hyvä rakkaudenteko tukea puolisoa saamaan hyvät yöunet ja sitä kautta tukea terveydentilaa, kun se tilan puolestakin on mahdollista ja helppoa. Ja kuten joku jo sanoi, seksiä harrastetaan yleensä hereillä.