Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoin erästä henkilöä toimeentulotukihakemuksen sekä omaishoitajan tuen hakemuksen kanssa, huh huh!

Vierailija
24.10.2020 |

Hän totesi lakonisesti, että olis varmaan helpompi hakea töitä jos vois. Hän on työkyvytön sekä eläkkeellä, mutta pystyisi pitämään huolta isästään, joka on henkisesti kuitenkin virkeä, mutta tarvitsee jonkun asumaan kanssaan, koska on heikkonäköinen ja liikkuu huonosti. Täytyy sanoa, että ei ainakaan minun ole työelämässä tekniikan alalla noin monimutkaisia kaavakkeita tarvinnut täyttää juuri koskaan.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin päiväsairaalassa työkyvyn arviossa, ja siellä sanonta kuului että jos kykenee itse lomakkeet täyttämäån niin ei ole elåkkeen/kuntoutustuen tarpeessa, joten parempi ottaa avuksi sairaalan sosiaalityöntekijä.

Vierailija
2/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne nyt niin vaikeita ole, ja ihan hyville tuntipalkoille siinä pääsee. Vaikka täyttämiseen menisi tunteja, on siitä keskimäärin "palkkana" satasia. Missä muussa hommassa tienaa yhtä hyvin samalla vaivannäollä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitushan on tietysti evätä mahdollisimman monelta tuet tuolla temppuilulla, vaikka sitä ei suoraan missään kerrota.. Kela ei muuten koskaan, siis koskaan, kerro sitä, millaisiin tukiin on oikeutettu. Muutenkin yhtä epäinformatiivista sivustoa saa hakea. Palvelua tuosta lafkasta ei saa millään.

On pakko löytyä sosionomin AMK tutkinto, jos haluaa tietää kaikki kommervenkit. Myös lakitieteen kandista voi olla hyötyä, jos Kela heittäytyy hankalaksi.

Suomen voisi nimetä huoletta Vogon-landiaksi. Ne, jotka ovat lukeneet Adamsin Linnunradan liftarin käsikirja, tietävät, mistä puhutaan ;)

Vierailija
4/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Whaat? Sehän on 5min homma ja sitten ei tarvitse kuin odotella ja rentoutua

Vierailija
5/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mitään haastavia ole.

Vierailija
6/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei ole helpoksi tehty Kelan kanssa asiointia. Olen suorittanut sentään DI-tutkinnon, mutta bumerangina niitä hakemuksia on silti tullut.

Jää paljon varmasti hakematta tukia ihan tuon vaikeuden takia. Ruotsissa on ihan eri meininkiä, siellä ihmiset saa ihan oikeaa palvelua.

Vierailija
8/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitushan on tietysti evätä mahdollisimman monelta tuet tuolla temppuilulla, vaikka sitä ei suoraan missään kerrota.. Kela ei muuten koskaan, siis koskaan, kerro sitä, millaisiin tukiin on oikeutettu. Muutenkin yhtä epäinformatiivista sivustoa saa hakea. Palvelua tuosta lafkasta ei saa millään.

On pakko löytyä sosionomin AMK tutkinto, jos haluaa tietää kaikki kommervenkit. Myös lakitieteen kandista voi olla hyötyä, jos Kela heittäytyy hankalaksi.

Suomen voisi nimetä huoletta Vogon-landiaksi. Ne, jotka ovat lukeneet Adamsin Linnunradan liftarin käsikirja, tietävät, mistä puhutaan ;)

Suomessa viranomaisilla ei ole mitään käsitystä asiakaslähtöisestä palvelusta. Esim. Ruotsissa on.

Vierailija
9/11 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulokokeilussahan yhtenä ongelmana nähtiin juurikin tuo lomakkeiden "täyttämisväsymys," miten se puristaa ihmisistä mehut pois.

Vierailija
10/11 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Suomessakin saa täyttöapua asumis- ja toimeentulotukihakemuksiin, mutta ei kanta-suomalaiset. Samoin on myönteisten päätösten kanssa. Tämä on "omakohtaisen" kokemuksen myötä faktaa.

Olen itse avustanut vanhusta, joka oli koko ikänsä tehnyt töitä, kasvattanut lapset ja elänyt kunnollisen elämän. Dementia paheni vaivihkaa, puhelinmyyjät ja perintäfirmat yms. saivat rahatilanteen yllättävän nopeasti sekaisin. Lopulta piti hakea tukea, jotta lääkkeet, ruoka ja laskut tuli maksettua. Yllätys oli suuri, kun päätökset olivat kielteisiä. Sen jälkeen on ollut irvokasta seurata miten tulijat saavat apua. 

Tiedän, että meillä on omastakin takaa luusereita, jotka työkseen sumplivat elämänsä niin, ettei tarvitse töillä itseään rasittaa, ja me muut työssäkäyvät maksamme näiden laiskottelun. Pitää siis tarkkaan tsekata kuka saa sossuta rahaa, mutta tulijoiden hyysäämistä en ymmärrä, enkä sitä, ettei eroteta toisistaan elättejä ja sairaita.

Pitäisihän ihmisen historiasta nähdä, että töitä on tehty, verot on Suomeen maksettu ja lapset kunniallisiksi kasvatettu. Silloin pitäisi ymmärtää, että turhaan ei suomalainen vanhus anele. Ja kyllä hakemuksen täyttäminen oli työlästä ja nöyryyttävää. 

Oli todella silmiä avaava, ikävä kokemus ja olen erittäin pettynyt suomalaiseen yhteiskuntaan tämän jälkeen.

Vierailija
11/11 |
05.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vihervassarihallitus ei suomalaisen etuja aja, vaikka maksammekin heidän palkkansa.

suomalaiset veronmaksajat ovat makksaneet tämän maan kehittämisen tähän pisteeseen.

Tulijat tulevat valmiiseen pöytään syömään, osallistumatta kustannukseen ja vielä haukkuvat ruoan ja eivätkä kunnoita isäntäänsä. Nämä kuokkavieraat voivat lähteä !

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi