Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastaamo -casen takia hallituksen pitää nopeuttaa henkilötunnusuudistuksen tekemistä

Vierailija
24.10.2020 |

Valtiovarainministeriön kaavailema hetu-uudistus pitää toteuttaa suunniteltua nopeammin, koska potilaiden henkilötunnuksia ja muita tietoja on paljastettu Vastaamon tietomurron yhteydessä. Minusta tämä olisi ainoa vaihtoehto saada kymmenille tuhansille uhreille suoja. Mitä mieltä olette? Voiko lain etenemistä jouduttaa vetoomuksilla?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmin henkilötunnuksista tulisi luopua kokonaan, tai ainakin sellaisista jotka ovat henkilön itse tiedossa.

Vierailija
2/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No olen sitä mieltä, että tämä tietomurto oli järjestetty juttu, jotta valtio saisi kansalaisille läpi tuon hetu-uudistuksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmin henkilötunnuksista tulisi luopua kokonaan, tai ainakin sellaisista jotka ovat henkilön itse tiedossa.

Samaa mieltä. Esim Britanniassa ei ole hetuja ka hyvin tulevat toimeen.

Vierailija
4/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No olen sitä mieltä, että tämä tietomurto oli järjestetty juttu, jotta valtio saisi kansalaisille läpi tuon hetu-uudistuksen.

No ei kai nyt oikeesti.... tässä on osalla elämä oikeasti pelissä.

Vierailija
5/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimikin paljastaa sukupuolen, etnisen taustan ja usein ikäluokankin. Nimetkin pitää muuttaa satunnaisiksi numerosarjoiksi.

Ja koska vaatteet, kasvot ja viimeistään alaston vartalo voivat antaa väärän käsityksen henkilön sukupuolesta, pitää kaikkien alkaa käyttää valtion määräämää oranssia unisexhaalaria. Ja kaikille tehdään leikkaukset kasvoihin ja näkyviin sukupuolielimiin, ettei niiden pohjalta voi enää erottaa sukupuolta. Myös hin, hiusten ja silmien väri pitää kaikilla muuttaa neutraaliksi harmaaksi.

Vierailija
6/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta itseäni ärsyttää kun joka paikassa kysytään hetua. Kieltäydyn ja usein asiat onnistuu pelkällä syntymäajalla. Joskus ei. En esim halua antaa hetua etämyyjälle tms.

Heti vaihtaminen myös pitäisi olla helpompaa.

Kaikki terveystiedon ihmisistä pitäisi olla erikseen koodilla. Kaksi eri paikkaa. Toisessa koodit ja toisessa tiedot. Niin, että niiden yhdistäminen olisi vaikeampaa.

Käsitin myös, että kyseinen lafka on tehnyt murron helpoksi. Ja murtajia on vaikea saada kiinni vaikka jostain suljetusta maasta. Tai maasta joka ei toimi kaikkien sääntöjen mukaan. Tuskin tuossa murtajat ovat edes tienneet mitään hetuista. Kunhan ovat kaikki vain laittaneet könttänä nettiin.

Vierailija
7/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluun ainakin pitää mun hetuni. Koko elämäni on rakentunut sen varaan, ja lakkaisin suunnilleen olemasta, jos se vietäisiin pois. Tai no jos ei enää tarvittaisi koulutodistuksia työpaikkoihin, ei ikää, eikä muutakaan. Niin mikä ettei?

Vierailija
8/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minua huoleta tällä hetkellä unisex asiat vaan se, ettei kenenkään henkilötunnuksella tehtailla rikoksia. Uudistuksen on nyt pakko tulla kaavailtua nopeammin.

Ap

Vierailija
9/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaalassa töissä ollessa itseäni hämmästytti ihmiset joilla oli sama nimi ja syntymäaika. Sellaisia on ainakin ollut olemassa. Nykyään nimi variaatio on laajempi.

Mutta vaikka olisi olemassa henkilötunnus, niin monet asiat pitäisi hoitaa ilman sitä.

Vierailija
10/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten tällainen tietomurto tapahtui juuri, kun päätettiin, että hetu-uudistusta ei nyt lähdetä viemään läpi juuri tällä hetkellä?

Vierailija
11/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluilla on hullujen jutut

Vierailija
12/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Vastaamo ei myönny vaatimuksiin ja hanki tietoja takaisin?

Vierailija
13/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, että hätiköidyt uudistukset helpottavat tietomurtoja...

Vierailija
14/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistus varmasti tulee joka tapauksessa.

Minun idea oli, että jos se tulisi nopeampaa, saataisiin nämä Vastaamon tapauksen uhrit pelastettua. Vai tuleeko mieleen muita ideoita, millä saada case pyyhittyä pois? Tällä hetkellä on edelleen rikoksia, joita tehtaillaan 2011 tietomurron yhteydessä varustetuilla tiedoilla. Siinä yli 16 000 suomalaisen hetut varastettiin.

Ap

Vierailija
15/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä tule hetuja uusia tuon takia! Tunnukset pitää uusia vain henkilöiltä, jotka ovat joutuneet rikoksen uhreiksi.

Vierailija
16/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudistus varmasti tulee joka tapauksessa.

Minun idea oli, että jos se tulisi nopeampaa, saataisiin nämä Vastaamon tapauksen uhrit pelastettua. Vai tuleeko mieleen muita ideoita, millä saada case pyyhittyä pois? Tällä hetkellä on edelleen rikoksia, joita tehtaillaan 2011 tietomurron yhteydessä varustetuilla tiedoilla. Siinä yli 16 000 suomalaisen hetut varastettiin.

Ap

Asia koskee vain hulluja, eli ei johda minkäänlaisiin toimenpiteisiin. Jos itse olit listoilla, mene vaikka seisomaan junaradalle, se helpottaa.

Olikos siellä joku kansanedustaja..... hmm hmmm

Vierailija
17/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä tule hetuja uusia tuon takia! Tunnukset pitää uusia vain henkilöiltä, jotka ovat joutuneet rikoksen uhreiksi.

Tämä olisi yksi vaihtoehto. Huvittaisi tietää maksaako kuka kulut kun uusii henkilökorttinsa yms. Vastaamolle tulee vielä iso soppa tästä....

Vierailija
18/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miten tällainen tietomurto tapahtui juuri, kun päätettiin, että hetu-uudistusta ei nyt lähdetä viemään läpi juuri tällä hetkellä?

Ei kukaan päättäjä tilaa tämä luokan rikosta mistään.

Vierailija
19/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudet hetut kehiin asap !!!

Vierailija
20/20 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan kans olla samaa mieltä tästä