Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkään jatkunut alaselkäkipu, nyt vasen jalka ja käsi puutuilee

Vierailija
24.10.2020 |

Voisiko näillä olla yhteys? Pelottaa. Alaselkää ei ole sen kummemmin tutkittu, fyssari käski jumpata ja olen hierojalla käynyt, silti kipeä. Ajoittain vähemmän ja välillä enemmän. Nyt parina viime viikkona olen huomannut että sekä vasen ja että jalka tuntuu hieman puutuvan. Tosiaan siis ihan lievä puutumisen tunne joka välillä helpottaa, eikä varsinaista kunnollista puutumista ole, kosketus tuntuu jne. Tämän lisäksi molemmissa pakaroissa jaja pohkeissa lihakset tuntuvat nykivän ja kuin suonta vetäisi.

Lääkäriin olen menossa, aika varattuna. Onko kokemuksia vastaavasta?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otapa mantelijauhetta nyt, niin saat ainakin magnesiumia. Ethän ole allerginen mantelille?

Vierailija
2/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa välilevyn pullistumalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa iskiasvaivoilta. Kumma, jos kukaan ei ole sitä vielä ehdottanut. 

Vierailija
4/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön magnesiumlisää kyllä jo.

Voiko välilevyongelma vaikuttaa käsiinkin? Lääkärissä veikkasivat aikaisemmin jotain ongelmaa si-nivelen suunnilla tai aikaisemmin ollutta välilevytapahtumaa, mut tilanne vaan pahenee kokoajan =/

Ap

Vierailija
5/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urheiletko`?ylipainoa?

Vierailija
6/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ongelma kesti noin 5 vuotta fyssareiden, lääkäreiden ja hierojien ohjeista huolimatta. Nyt koronakeväänä huomasin yhtäkkiä että kipu on poissa. Ehkä työtuolissa asento ylläpiti kipua ja kotona työskennellessä se parani.

Vierailija
7/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle pois kortistosta. Sillähän sinä sitä täältä kyselet

Vierailija
8/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi välilevypullistuma ei vaikuttaisi sekä jalkaan että käteen. Oireet eivät ole varsinaisesti hälyttäviä, jos kosketustunto on kuitenkin ennallaan ja kyse on enemmän tikkuilusta tms. Tuntemus johtuu todennäköisesti lihasjumista. Fyssarikäynti on yksi parhaista tutkimuksista mitä niiden suhteen voi tehdä, koska lihaksia ei oikein sen kummemmin voi analysoida edes magneettikuvalla, paitsi niiden määrää. Ja fyssari tietää niistä paljon enemmän kuin lääkäri. Olisin siis huoleti ja kävisin vaikka uudestaan fyssarilla. 

Vierailija
9/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ylipainoa, voi puutuneisuus olla hermon (meralgia paresthetica) jääminen pinteeseen. Muut oireet voivat olla iskiashermon tulehdusta.

Vierailija
10/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähempänä alipainoa, eikä eläkkeelle huvittaisi jäädä, koska oon vähän päälle parikymppinen. Aina joku jaksaa mussuttaa. Teen päivittäin fyssarin määräämiä liikkeitä, jumppaan, lenkkeilen.. Lepäämisestäkään ei ole ollut apua, tuntuu kipu ja tuntemukset levossakin. Inhottavaa, kun olisin joku vanha mummo kroppani kanssa.

Ap

Vierailija
11/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko välilevyongelma vaikuttaa käsiinkin? Lääkärissä veikkasivat aikaisemmin jotain ongelmaa si-nivelen suunnilla tai aikaisemmin ollutta välilevytapahtumaa, mut tilanne vaan pahenee kokoajan =/

Ap

Voi, jos on kaularangassa. Minulla oli oireena sietämätön kipu kädessä ja aluksi käskettiin vain jumpata. Lopulta fiksu lääkäri antoi oikean diagnoosin pelkästään sillä, että käski nostaa käden ylös ja hengittää syvään... ja kielsi ne venytykset, joita oli käsketty tehdä. Toki lopullinen diagnoosi tuli magneettikuvassa.  Kävin myös neurologilla, joka kopsautti vasaralla polveen, joten varmaankin voi kaularangan välilevyn pullistuma vaikuttaa jalkaan asti. Jalassa ja varpaissa oli kyllä myös puutumia ja tuntohäiriöitä.  Neurologilla siksi, että jos ei olisi ollut refleksejä, olisi joutunut leikkaukseen. Välilevyongelmasta toipuminen voi kestää kuukausia.

Vierailija
12/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähempänä alipainoa, eikä eläkkeelle huvittaisi jäädä, koska oon vähän päälle parikymppinen. Aina joku jaksaa mussuttaa. Teen päivittäin fyssarin määräämiä liikkeitä, jumppaan, lenkkeilen.. Lepäämisestäkään ei ole ollut apua, tuntuu kipu ja tuntemukset levossakin. Inhottavaa, kun olisin joku vanha mummo kroppani kanssa.

Ap

Käy yksityisellä lääkärillä. Siellä vaivasi otetaan tosissaan. Saatat tarvia magneettikuvauksen.

Ps. Fysioterapeutti ei ole lääkäri. Oikeasti kannattaisi mennä lääkärin kautta fysioterapeutille.

Vierailija
13/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lannerangan rappeuma. Oireet täsmää täysin. Pyydä röntgen niin selviää. Älä osti pitkään kerralla ja muista pitää itsesi liikkeessä. Kun kipu helpottaa, ota käyttöön hulahulavanne. Se saa lantion liikkeelle ja auttaa hermojen puristustilaa.

Vierailija
14/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lannerangan rappeuma. Oireet täsmää täysin. Pyydä röntgen niin selviää. Älä osti pitkään kerralla ja muista pitää itsesi liikkeessä. Kun kipu helpottaa, ota käyttöön hulahulavanne. Se saa lantion liikkeelle ja auttaa hermojen puristustilaa.

Osti = istu

Vierailija
15/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei mitään lisiä, vaan mantelia! Sulla voi olla myrkytystila siitä nappulasta! Minkä niminen?

Vierailija
16/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Käy yksityisellä lääkärillä. Siellä vaivasi otetaan tosissaan. Saatat tarvia magneettikuvauksen.

Ps. Fysioterapeutti ei ole lääkäri. Oikeasti kannattaisi mennä lääkärin kautta fysioterapeutille.

Pakko säästää rahaa yksityiseen, jos ei julkiselta pääse ens kerralla mihinkään. tai omakustanteisesti kuvauksiin jonkun lafkan kautta.. Menin siis kyllä fyssarille juurikin lääkärin kautta.

Lannerangan rappeumasta en tiedä, pitääpä tutustua. Tuntuu että siellä lantiossa juurikin olisi jumissa monikin asia siellä sisälläpäin, eikä mikään ihmeen jumppa auta!

Tuskimpa ehtinyt mitään myrkytystilaa ehtinyt syntyä, kun oon syönyt noita vasta hetken ja maksimiannoksessakin on se 62% magnesiumia, harvoin sitä maksimia syön. Manteleita kyllä syön jonkun verran.

Ap

Vierailija
17/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Pakko säästää rahaa yksityiseen, jos ei julkiselta pääse ens kerralla mihinkään. tai omakustanteisesti kuvauksiin jonkun lafkan kautta.. Menin siis kyllä fyssarille juurikin lääkärin kautta.

Lannerangan rappeumasta en tiedä, pitääpä tutustua. Tuntuu että siellä lantiossa juurikin olisi jumissa monikin asia siellä sisälläpäin, eikä mikään ihmeen jumppa auta!

Tuskimpa ehtinyt mitään myrkytystilaa ehtinyt syntyä, kun oon syönyt noita vasta hetken ja maksimiannoksessakin on se 62% magnesiumia, harvoin sitä maksimia syön. Manteleita kyllä syön jonkun verran.

Ap

Oikea osoite on: fysiatri.

Vierailija
18/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuminen, hermojen häiriöt ja suonenvedon tunteet viittaa lannerangan rappeumaan. On yleinen vaiva eikä voida leikkauksella korjata. Liikunnan ja ruokavalion avulla kivusta voi päästä kuitenkin eroon. Tulehduskipulääkkeitä ei kannata vielä alkaa syödä jos pystyt selviämään arjesta jotenkin. Näin jätät itsellesi pelivaraa loppuelämän kipujen hallintaan. Varaa uusi lääkäriaika ja kerro ettei hoito auta, kuvaile tuntemuksesi tarkkaan ja pyydä päästä lääkärin luo. Saat lähetteen varmasti röntgeniin ja sen tulos näkyykin heti.

Vierailija
19/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jumppaat, lenkkeilet? Eihän sulla selässä mitään kummaa sitten ole. Moni oikeasti selkäsairas maksaisi mitä vain että voisi kivutta edes seisoa saati kävellä.

Vierailija
20/27 |
24.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhdissä ongelmia? Varsinkin alue yläselkä, olkapäät. Jos siellä on asiat pielessä, niin lopulta ongelmia voi alkaa ilmetä melkein missä vaan.