Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksui mun toinen oilkapää on akempana ja edempänä kun toinen?

Vierailija
23.10.2020 |

Vaikuttaa koko selkään

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkapää ja alempana! 2 lasia viiniä näköjään liikaa..

Vierailija
2/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiärän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheasento. Fysioterapiaan mars.

Vierailija
4/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy fysioterapeutilla. Todennäköisesti johtuu siitä, että olet kuormittanut kroppaasi epätasaisesti (esimerkiksi kantamalla laukkua aina samalla puolella). Jumppaliikkeillä ja venyttelyllä voi korjata tilannetta.

Vierailija
5/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet Notre Damen kellonsoittaja, jolta loppui duunit kun kirkko paloi.

Vierailija
6/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmälläkin viinin litkimisellä.

Vierailija
7/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu ja haluaisin tietää vastauksen tuohon kysymykseen. Ovatko ihmisen kehon puoliskot eri paria syntyessä, onko joku painava reppu lapsuudessa vaikuttanut vai onko luuston rakenne muuten sellainen ja miksi.

Vierailija
8/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohon edelliseen ettei ehkä vaikuta koko selkään, mutta toinen olkapää alempana, ollut aina. En usko täysin selitykseen että laukku syynä.

Vierailija
9/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ollut eripariset hartiat ja esim. solisluista vasen on tosi näkyvä, kun taas oikeaa ei näe ulospäin juurikaan. Syyksi paljastui skolioosi. Kannattaa käydä lääkärillä tarkastamassa jos on kipuja, muuten juuri joku fyssari voi olla hyödyksi.

Vierailija
10/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono laukku, ristit jalat aina samaan suuntaan, istut aina samalla sivukankulla (eli toinen kylki venyy notkeammaksi).

Jooga, fysioterapia, liikunta, omiin istuma-asentoihin ja ergonomiaan huomion kiinnittäminen auttaa. Itselläni oikea hartia on myös ylempänä (laukku aina samalla puolella) ja vasen kylki paljon notkeampi kuin oikea, kun istun sivuttain mieluummin noin päin. Näitä on ankea korjailla jos virheasennot ehtii hyvin pahaksi, suosittelen siis reppuja, joogaa, fyssaria.

Vierailija
11/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina ollut eripariset hartiat ja esim. solisluista vasen on tosi näkyvä, kun taas oikeaa ei näe ulospäin juurikaan. Syyksi paljastui skolioosi. Kannattaa käydä lääkärillä tarkastamassa jos on kipuja, muuten juuri joku fyssari voi olla hyödyksi.

Ei välttämättä kipuja, mutta hengenahdistusta. Just tuolla puolella joka on eteenpäin..

Vierailija
12/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tulossa kirjoittamaan "skolioosi" ja näin viestisi.

Eli lievä, oireeton skolioosi tekee tuota, toinen olkapää alempana ja edempänä. Samoin lonkka voi olla eri tasolla: katso peilistä, onko suoliluun harjannne yhtä korkealla ja näyttääkö lantio symmetriseltä.

Minulla on ollut tuo lapsesta asti. Ei haittaa muuten kuin että reppua ja rintsikoita pitää säätää, ja olkalaukku luisuu helpommin tuolta alemmalta olalta.

Itse hoksasin tämän epäsymmetrian vasta aikuisena, vaikka se on ollut jo lapsena.

Koskaan ei ole kouluterveydenhuollossakaan huomautettu, eikä mitään hoitoa esitetty. Skolioosista oli joskus maininta, en muista missä. Skolioosiani ei kyllä huomaa edes bikineissä. Olisikohan dg tehty röntgenkuvasta.

Vierailija
13/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä kipuja, mutta hengenahdistusta. Just tuolla puolella joka on eteenpäin..

No sitten ehdottomasti lääkäriin!

Mulla skolioosi siis huomattiin teini-iässä ja oli ehtinyt jo suht pahaksi, jouduin lopulta leikkaukseen ja sen jälkeenkin just olkapäissä ja lantiossa näkyy edelleen eriparisuutta. Oon kuitenkin kuullut myös tapauksista, joissa skolioosi on alkanut pahentua vasta aikuisiällä joten ehdottomasti kannattaa käydä lääkärin pakeilla.

Vierailija
14/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko pelata jotain rugbya?

Vierailija
15/15 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ehdottomasti lääkäriin!

Mulla skolioosi siis huomattiin teini-iässä ja oli ehtinyt jo suht pahaksi, jouduin lopulta leikkaukseen ja sen jälkeenkin just olkapäissä ja lantiossa näkyy edelleen eriparisuutta. Oon kuitenkin kuullut myös tapauksista, joissa skolioosi on alkanut pahentua vasta aikuisiällä joten ehdottomasti kannattaa käydä lääkärin pakeilla.

Saattaa myös olla, että sulla on mennyt solisluu pois paikoiltaan. Mulla oli näin, en edes tiedä missä tilanteessa. Ilmeisesti joko laskettelurinteessä tai pyörällä kaatuessa. Ei oireillut mitenkään eikä ollut kipeä. Työterveysfyssari kävi katselemassa työskentelyasentoja ja siinä yhteydessä huomasi sen kun katsoi seisoma-asentoani. Otti vain napakasti kiinni olkapäästä ja vyötäröltä ja nosti sen takaisin paikalleen (sekään ei sattunut, kuului vaan naks).