Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OSTAJA LÖI KIRPPIKSELLÄ!

Vierailija
28.01.2014 |

Olen harrastanut kirpputoreja Helsingisssä kohta 10 vuotta. Tänä aikana olen tavannut jobbareita ja olen onnellinen että pystyn ansaitsemaan toimeentuloni muulla tavalla. Ahneuden olomuodot ovat järkyttäviä. Jobbari on myös lyönyt minua Femmatori kirpputorilla - olen nainen.

Markkinoiden tehokkuuden vaatimus on kaikkialla johtanut välikäsien poistumiseen - ainoastaan kirpputoreilla jobbarit keräävät tavaraa seuraavalle jälleenmyyjätasolle. Jobbarien agressiivinen toiminta on johtanut siihen, että he ostavat kaiken arvokkaan tavaran tuuppien muita ostajia pois ja minimoivat maksamaansa hintaa vaikkei se olisi missään järkevässä suhteessa jälleenmyyntiarvoon.

Olen ihan järkyttynyt lyönnistä. Toivon, että tähän ilmiöön saadaan tolkkua siten, että verottaja puuttuu asiaan. Miksi tämä ansainta olisi muunlaista kuin palkkatyö, josta helposti maksamme puolet veroja plus sivukustannuksia.

Onko muilla samalaisia kokemuksia??

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Femmatorilla tapahtuu ;)

-Outojen ihmisten kohtauspaikka-

Vierailija
2/12 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös käynyt kirpparilla tilanne, jossa toinen myyjä pölli ostoskärrystäni arabian astian. Sanoin, että se on jo minun ja myyjä ei antanut astiaa takaisin! Pyysin myyjän paikalle (itsepalvelukirppis) ja hän vaati antamaan astian takaisin.

Vierailija
4/12 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös vastaavanlainen törkeä tuuppimistilanne hyvin muistissa. Mustelma tuli jalkaan kun kaaduin lattialle. Kaveri olisi varmaan pärjänny jenkkifutiksessa, sen verran kovaa tuuppasi selkään.

Joillekkin kirppistely on totista leikkiä.

Vierailija
5/12 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda

Vierailija
6/12 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovaa menoa kirppiksellä! Hui.

Vierailija
7/12 |
29.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kirppispöytä viikon ajan. Vein joka aamu sinne tavaraa heti kirppiksen auettua. Heti ensimmäisenä päivänä yksi näitä "ammattilaisia" tuli tonkimaan heti romujani siihen viereeni niin että pöytää oli vaikea täyttää. Tämä jatkui joka aamu koko viikon ajan!! En saanut pöytääni siivottua ja täytettyä kun tämä isokokoinen röyhkeä mies työntyi väkisin minun ja pöydän väliin! Pöydän laitossameni puolet kauemmin tämän ihmisen takia (myöhästyin töistä). Ja ihan uskomatonta p*skaa tää ihminen otti siitä, esim. tätini vanhat 3 eripari-haarukkaa joilla oli hintaa 30snt :D

Olen pienehkö nainen ja vielä näkyvästi raskaana, aloin jo ihan pelätä ko. ihmistä :(

Vierailija
8/12 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vein aikoinaan mm. muumimukeja eräälle pikkukaupungin kirpparille myyntiin. Hinnaksi laitoin kuusi euroa kappaleelta, ne oli näitä perusmalleja. Kyllä huvitti kun purin myytäviä tuotteita esille ja sitä mukaa kun laitoin näitä mukeja hyllylle niin eräs mummeli kauhoo niitä koriinsa. Ei sanonut mitään, otti vaan. Samahan tuo mulle oli kun niistä kerran maksoi, ihmetytti vaan tuommoinen "röyhkeys" -mukit ilmestyi sitten toiseen loosiin hintaan 10,85 !!

Vierailija
9/12 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti siellä kirppiksellä toimii kivikautiset myynninedistämistavat. Ensiksikin, älä mene sinne yksin, ota isomman puoleinen, turvallinen mies kaveriksi. Pataanlyöntikilpailu muuttuu paljon mielekkäämmäksi, kun siinä vierellä on jobbarivätykselle oikeaa vastusta.

Huudat, räyhäät, riehut niin (herättää muiden huomiota), että se jobbarityyppi muistaa sen koko elämänsä, eikä koskaan enää ilmesty eteesi. Ne ei muuten usko, pitää kommunikoi samalla tasolla.

Kirpputorin vastaavalle voit tehdä valituksen em. jobbaista, se saisi porttikiellon teidän torille ja pysyisi rauha maassa.

Vierailija
10/12 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh, kyllä menee siinä jo tavaranhaalimisinto vähän liian pitkälle..! Rikosilmoitusta vaan kehiin, jos joku oikein lyömään herkeää, ja ehdottomasti myyjä paikalle hoitamaan tilannetta, ehkä jää niilläkin riehujan naama mieleen.

Heh, minä taas olen saanut myyjien suunnasta mulkaisuja kun olen hietsun torilla arvostellut hintoja. Ei se tietenkäön tyhmä ole joka pyytää, vain hölmöt maksaa käytetyistä, kuluneista, ei edes vanhan näköisistä hot wheels -pikkuautoista 2-3e/kpl, kun kaupasta vastaavia uusia 2eurolla. Sen ymmärrän että japanilaiset turistit nostavat hintoja vaikkapa Marimekon kohdalla.

Vierailija
11/12 |
28.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kamalalta! Millainen tilanne johti lyömiseen? Kieltäydyitkö laskemasta hintaa vai mitä ihmettä tapahtui?

Vierailija
12/12 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on "vain" tuupattu kun olin ilmeisesti ottanut jobbaria kiinostavan kirjan käsiini. Mustelma jäi, mutta muuten ei pahempaa.

Hyteeriset ostomaanikot on niitä kauheimpia lieveilmiöitä tässä maailmassa. Tavarat revitään käsistä, hintalappuja pihistetään ja vaatetavaraa vaihdetaan vessoissa päälle. Rikkinäiset astiat ja koriste-esineet nostetaan pokkana takaisin pöydälle ja jatketaan matkaa.

Harvoin näkee aktiivisia myyjiä. Ei niitä näytä kiinnostavan muiden tavarat.