Miten maustatte paistetun nuudelin?
mitä muuta laittaisin kuin sinapinsiemeniä, kaardemummaa, juustokuminaa, korianterinsiemeniä seesamiöljyssä. Mitä vielä?
Kommentit (3)
Noista luettelemistasi en laita mitään, mutta laitan soijaa, kalakastiketta, kaffirlimen lehtiä, valkosipulia, inkivääriä ja currytahnaa sekä ruskeaa sokeria ja thaibasilikaa tai korianteria yrttinä. Taisit mainita sesamöljyn ja sitä joskus lorautan. Öljyä vielä.
No luettelemiasi intialaisia mausteita en ihan ensimmäisenä yhdistäisi paistettuihin nuudeleihin. Fuusiokeittiössä ei tietenkään ole mitään vikaa, enkä oo tollasta yhdistelmää kokeillut, mutta ei kuulosta mun mielestä kovinkaan hyvältä yhdistelmältä. Enemmän tulis mieleen tuoreina chili, inkivääri ja valkosipuli, soijakastike, ketjap manis, sitruunaruoho, kaffir-lime, korianteri (tuoreyrttinä siis). Seesamöljy kyllä varmasti on hyvä. Ja valmiita thai-currytahnoja (ei siis intialaisia currytahnoja) voi tietysti kanssa käyttää, jos ei itse viitsi väsätä (mun mielestä ne valmiit ei oo kovin hyviä, mut en jaksa itsekään kovin usein tehdä).
sambal oelek -soosia ja sit katkarapuja. Nam!