Tammikuun palkka nettona 1400€, kokopäivätyö.
Kommentit (20)
mulla jää joka kuukausi palkasta kätenn 1600 eur.. että silleen! Helsingissä! Mutta toisaalta roikun silllän palkalla täällä av:lla....
Minä olin nuorena tehtaalla töissä. Käsityö ei ollut erityisen raskasta, mutta tarkkuutta vaativaa ja sitä painettettiin tauotta (pl. lakisääteiset) 8 tuntia päivässä. Metalliliiton TES:n mukainen palkka oli 1000 euroa kuussa bruttona. Nykyrahaksi muutettuna se olisi n. 1350 e/kk ja verotus oli silloin kovempi kuin nykyään. Muutama satanen siitä jäi käteen. Yksiön vuokra oli siihen aikaan 330 e/kk eli olisiko toinen mokoma jäänyt elämiseen.
Tottakai "tuhlaisin". Onhan se tuplat työttömyystukeen verrattuna, enkä ylipäänsä halua olla loinen.
Itse keräilin vuosien takaisia määräyskirjoja esille. Ja kyllä olen tehnyt työtä täsmälleen samalla bruttopalkalla. Sehän tuntui isolta opintotuen jälkeen. Mutta kyllä se työnteko ja opiskelu on kannattanut. Vuosien aikana palkkani on noussut yli 2000 euroon brutto. Eihän se mikään hurja vieläkään ole, mutta kyllä minä sillä elän. Ja elätän perheeni puoleksi.
Minä saan tuon joka kk, kunnallinen pph. Penniä venytettävä kun lapset kasvavat, syövät enemmän eikä saa enää kirppareilta heille vaatteita Onnneksi on mies jakamassa elämisen kuluja ja hiukan paremmin tienaava.
Noh, mulla raskas työ ja 1700 netto tuolla tuntimäärällä. Kyllä kevyestä istumatyöstä voisin tuon palkan ottaa.
Njaa... Mulla kokopäivätyö ja brutto 1000 erkkiä. Että kyllä se 1400 netto olis aika luksusta
Kokopäivätyö, tammikuun palkka 1005€ ja tuosta verot pois. Pph ja lapsiryhmä jäi kaikkien sekoilujen jäljiltä hieman vajaaksi seuraavat 2,5kk. Ei paljon naurata.
Mutta joo, tuon enempää kuin sinä en saa minään kuukautena, joten siinäpä se vastaus... Ehkä alan katsella muita töitä kevään mittaan. Tällä hetkellä ainoa hoitolainen on nukkumassa päiväunia.
Se on lähestulkoon aloittavan opettajan peruspalkka. Nyt kymmenen vuoden työkokemuksen ja ikälisien jälkeen nettopalkka on 2000 euroa. Eipä sillä paljon matkustella pitkän kesäloman aikana, kun makselee asuntovelkoja sun muuta.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:10"]
Tuhlaisitko sinä tuohon rahaan 8h päivästä?
[/quote]
Riippuu työstä, ja omista elämiskustannuksista ja elätettävien määrästä.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 10:22"]
Tottakai "tuhlaisin". Onhan se tuplat työttömyystukeen verrattuna, enkä ylipäänsä halua olla loinen.
[/quote]
Työttömyyskorvaus on elle 500€ joten on kyllä aika paljonkin enemmän kuin tuplat.
Jätin ansiotyöni omaishoidon vuoksi. Omaishoitaja saa palkkiota kaupungilta. Ympärivuorokautinen työ jättää käteen n. 400e vaativasta hoidosta. Ei paljon eläkkeitä kerry. :P
Olen tehnyt sitä jo kolme vuotta. Postinjakaja, joka juoksee hissittömiä kerrostaloja 3h/pv säässä ku säässä kantaen painavia posteja. Aamulla herään 4:15 ja polen työmatkoja 15km päivään. Kyllähän se välillä ottaa päähän, että siitä ei edes makseta kunnolla ja ite on aivan loppu työpäivän jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:29"]
Olen tehnyt sitä jo kolme vuotta. Postinjakaja, joka juoksee hissittömiä kerrostaloja 3h/pv säässä ku säässä kantaen painavia posteja. Aamulla herään 4:15 ja polen työmatkoja 15km päivään. Kyllähän se välillä ottaa päähän, että siitä ei edes makseta kunnolla ja ite on aivan loppu työpäivän jälkeen.
[/quote]
No jos työpäivä kestää kolme tuntia, niin kyllä siinä ehtii vähän huilaillakin.
mulla 1183€ nettona tammikuun palkka, tosin teen vaan 50% työaikaa. Ei paljon naurata, mutta saan hoidettua lapset kotona, eli päivähoitomaksuissa säästän. Mies onneksi tienaa keskituloisesti, niin pärjätään täällä Helsingissä ihan ok. Ei tässä kyllä työnteolla rikastu.
Mä teen viikossa n. 30 tuntia ja saan samanverran. Elikkä en tekis kokopäivää tolla rahalla.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:36"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:29"]
[/quote]
No jos työpäivä kestää kolme tuntia, niin kyllä siinä ehtii vähän huilaillakin.
[/quote]
Jakeluosuus kestää 3h, sitä ennen ne postit pitää lajitella ja siihen menee 4h. Tauot siihen päälle niin onkin 8h kasassa.
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 12:37"]mulla 1183€ nettona tammikuun palkka, tosin teen vaan 50% työaikaa. Ei paljon naurata, mutta saan hoidettua lapset kotona, eli päivähoitomaksuissa säästän. Mies onneksi tienaa keskituloisesti, niin pärjätään täällä Helsingissä ihan ok. Ei tässä kyllä työnteolla rikastu.
[/quote]
Jos teet puolikasta työaikaa, niin ei se ihan vertailukelpoinen ole. Mutta hienoa, että onnistutte tuolla systeemillä säästää päivähoitomaksut :)
Ootko lähihoitaja päivätyössä?